Novinkou před koncem roku v portfoliu nápojářské společnosti je litrová Coca-Cola ve skleněné lahvi. Doposud byla Coca-Cola ve skle dostupná pouze v objemu 0,2 a 0,33 litru, a to pouze pro segment Horeca. Nově si budou moci zákazníci po omezenou dobu pořídit 1litrové balení ve skle v běžné prodejní síti. V Česku je novinka dostupná prostřednictví online supermarketu Rohlík. „Věříme, že naši spotřebitelé uvítají rozšíření portfolia vratných a opakovaně použitelných obalů a byť na časově omezenou možnost si dopřejí svůj oblíbený nápoj ze skleněné lahve. Na vánočním stole se určitě bude vyjímat. V této chvíli bude v tomto typu obalu dostupná Coca-Cola original,“ říká Michal Dyttert, ředitel komunikace a udržitelnosti společnosti Coca-Cola HBC pro ČR a SR.

65687cb1c5cb3obrazek.jpg

Nová lahev má kovové víčko se šroubovatelným uzávěrem. Lahev je vratná a zálohovaná za 7 korun, záloha se bude vztahovat i na přepravku, kdy na celou přepravku 12 lahví bude záloha 100 Kč, přepravku lze také rozdělit na dvě samostatné přepravky, v tomto případě bude záloha 50 Kč.
 
„Podporujeme každého dodavatele, který společně s Rohlíkem dokáže přinést inovace do nakupování, a vždy hledáme efektivní cesty, jak zákazníkům nabídnout něco nového. Ideálně ještě s pozitivním dopadem na životní prostředí. Vratné lahve Coca-Cola vítáme a očekáváme, že si je oblíbí také naši zákazníci, kteří jsou na ně dosud zvyklí z restaurací. Takže si i doma můžou dopřát tento vylepšený zážitek, a navíc jim při příštím nákupu vratné lahve zase pohodlně odvezeme,“ vysvětluje Denisa Morgensteinová, mluvčí společnosti Rohlík.

65687d1f84acdblobid0.jpg
 
V průběhu první poloviny letošního roku již společnost Coca-Cola zavedla neodnímatelné uzávěry v rámci celého svého portfolia nápojů v Česku a na Slovensku. V loňském roce pak uvedla na trh tzv. Keelclip, držák na plechovky z kartonového papíru, který nahradil klasickou smršťovací fólii. Jedná se o dílčí kroky v ambiciózní environmentální strategii společnosti Coca-Cola “World Without Waste“. Do roku 2025 plánuje v zemích Evropské unie zvýšit poměr recyklovaného PETu ve svých lahvích až na 50 %. Do roku 2030 chce společnost vytřídit a zrecyklovat stejné množství nápojových obalů, jaké uvede na trh. Do roku 2040 plánuje mít Coca-Cola uhlíkově neutrální podnikání v celém svém hodnotovém řetězci.