Čas se zastavit nedá, ale některé jeho projevy můžeme alespoň trochu zpomalit. V případě vlasů není hned potřeba sahat hlouběji do peněženky, stačí se trochu zamyslet, pár věcí změnit a něco raději úplně vynechat.

Zapomeňte na každodenní mytí

S přibývajícím věkem ztrácí pokožka pružnost, stává se sušší a citlivější, což platí i pro pokožku hlavy. A přestože jste si třeba dřív umývaly vlasy každý den, po čtyřicátém roce života buďte v tomto směru střídmější. Příliš časté mytí šampónem může pokožku hlavy vysušovat a kondice vlasů přestane odpovídat vašim standardům; budou působit matně a bez života. Optimální za běžných podmínek je mýt vlasy dvakrát týdně, ideálně šamponem bez zbytečně zatěžující chemie.

wo1.jpg
Foto: Shutterstock

Přijměte svou přirozenou texturu

Místo opakovaných experimentů přimět vlasy, aby se staly tím, čím nejsou, začněte respektovat jejich přirozenou strukturu. Čím jsou vlasy sušší (a věk jim v tomto směru nelichotí), tím jsou náchylnější k lámání. Jinými slovy – čím méně času strávíte pokusy o narovnání vln nebo naopak natočení do kudrlin, tím zdravější z dlouhodobého hlediska vlasy budou.

Nestyďte se za šediny

Kdo říká, že šediny je třeba skrývat? Naopak – právě šedá je v současné době trendy a platí za jednu z nejžádanějších barev ve vlasovém průmyslu. Tak proč se bránit, když můžete zdarma nosit na hlavě to, co zrovna letí?

wo2.jpg
Foto: Shutterstock

Nebojte se vlasových olejů

Ačkoli se mnohé z nás obávají, že vlasové oleje způsobí především efekt mastných vlasů, při správném použití se to rozhodně nestane. Vlasové oleje obecně jsou skvělým nástrojem k tomu, jak vlasové konečky vyhladit a eliminovat krepatění související s věkem. Jde o účinný způsob, jak vlasy udržet hebké, lesklé a snadněji upravitelné.

Lak na vlasy raději bez alkoholu

Laky na vlasy jsou skvělé v tom, že udrží účes ve formě po delší dobu. Pokud jde ale o zdraví vlasů, díky vysokému obsahu alkoholu jim příliš neprospívají. Alkohol vlasy zbytečně vysušuje, což může v souvislosti s věkem znamenat větší problém. Při výběru přípravku tedy raději sáhněte po tom, který alkohol neobsahuje.

Chraňte vlasy před přímým sluncem

Během slunečných dnů v létě, případně v zimě na horách, bývá dobrým zvykem nanést na pokožku obličeje tenkou vrstvou opalovacího krému. Podobnou ochranu si zaslouží i vlasy, protože ani jim nedělá přímé slunce dobře. Příliš je vysušuje a podporuje i vyšisování barvy. Proto je vhodné vlasy chránit, ať už vhodným přípravkem, anebo pokrývkou hlavy.

wo3.jpg
Foto: Shutterstock

Vlasy netřete ručníkem a nesušte fénem

Také způsob, jakým si sušíte vlasy, může hrát značnou roli v souvislosti s jejich kondicí. Ideální je nechat čas od času vlasy uschnout úplně přirozeným způsobem a zbytečně je nevysušovat fénem. Ani přílišné tření ručníkem vlasům neprospívá, protože podporuje lámavost a krepatění. Namísto toho vlasy jen důkladně vyždímejte a nechte být. Všímejte si i změn vlasové struktury, které způsobil čas, a přizpůsobte jim další úpravu. Zvlášť důležité je to pro ženy nad 40 let, protože hormonální výkyvy související s perimenopauzou nebo menopauzou mohou být příčinou i výraznějších změn.

Doplňujte správné vitaminy

Zdravý jídelníček je alfou a omegou zdraví, kondici vlasů nevyjímaje. Dopřávejte si v této souvislosti zejména dostatek vitaminů A a E, které jsou zvlášť účinné v boji proti lámání, vypadávání a nedostatečnému růstu vlasů. Důležitý je i správný pitný režim.

wow.jpg
Foto: Shutterstock

Zvolte vhodný střih

Není žádné pravidlo k tomu, jak dlouhé vlasy by měla mít žena v souvislosti s věkem. Přesto se stále můžete setkávat s názorem, že ženy nad 40 let by automaticky měly vlasy zkrátit. Proč? Účes a věk spolu vůbec nemusí souviset, pakliže zvolíte střih vhodný pro váš typ vlasů a tvar obličeje. Pokud se přesto rozhodnete pro kratší účes, zkuste třeba typ „pixie“. Vícevrstevnatý střapatý účes, který omladí výraz a zjemní obličej.

Čtěte také:

Zdroje: bestlifeonline.comprevention.com

Reklama