Díky festivalu Opera 2007 mají diváci, kteří to nemají daleko do Prahy, jedinečnou příležitost, jak se seznámit s operní mimopražskou scénou. Všechny divadelní domy, které se opeře věnují, totiž přivezou do Prahy to nejlepší, co za uplynulý rok secvičily.
Festival je již v plném proudu, představení probíhají zatím v Národním a Stavovském divadle, přidá se i Státní opera Praha. Menší představení probíhají v divadle Kolowrat.
Hned druhý den festivalu zažila Praha překvapení v opeře G. Verdiho Attila, která předvedla bohatou výpravu, skvěle secvičený orchestr a dobře odvedené sbory a především italského tenoristu G. Zampieriho, který posunul celé představení o třídu výše v roli Foresta. Více o opeře najdete ZDE. Pokud jste z okolí Olomouce, rozhodně si nenechte ujít divadlo plné bohatě oděných Hunů a Římanů!
Irsko
Hned dalším dílem G. Verdiho po Attilovi byla opera Macbeth. Shakespeare byl skladatelův nejmilejší básník, a tak i první z oper podle jeho díla znamená výrazný zlom v jeho díle. Do Prahy s touto operou přijel soubor Divadla F. X. Šaldy z Liberce. Nádherná hudba je skvěle přednesena ruským barytonistou A. Orlem a bulharskou sopranistkou A. Baranovou. Slabinou představení je režie, ale výkony hlavních představitelů tuto slabinu vyrovnají, takže i v Liberci je na co se vypravit. Více se dočtete ZDE.
Avízo na nejbližší opery
Festival Opera 2007 uvede Švandu dudáka (16. 3. 19.00 Stavovské divadlo) Jaromíra Weinbergera a Křídový kruh (18. 3. 19.00 Stavovské divadlo) Alexandra Zemlinského. Se Švandou dudákem přijíždí do Stavovského divadla opavský operní soubor, který si opakovaně vysloužil značné sympatie pražského publika - dramaturgickou originalitou i nasazením, se kterým festivalové představení odehrál.
Připomeňme jejich inscenace Hurníkovy opery Oldřich a Boženka, Poulencových Dialogů karmelitek, Verdiho Loupežníků či Belliniho Normy s Katarínou Kramolišovou v hlavní roli. Nyní ji (v pátek 16. 3.) mají diváci možnost vidět v roli Dorotky. Křídový kruh, který Jihočeské divadlo uvede ve Stavovském divadle v neděli, je pozdní operou Alexandra Zemlinského. Rakouský skladatel, který šestnáct let působil také v pražském Novém německém divadle, se tu opět projevuje jako mistr barev a znalec lidské duše: cituplně a srozumitelně vypráví jímavý příběh dívčí i mateřské lásky. V hlavní roli dívky Hai-Tang vystoupí Kateřina Hájovská.
O víkendu se také představí Národní Divadlo Moravskoslezské Ostrava s operou Bohuslava Martinů: Řecké pašije (17. 3. 19.00 Národní divadlo).
Nový komentář
Komentáře
Salazarka Zmijozelová: jasnačka - měj se a užij si to...
Ivásek: hele já jdu dom, tak papa brňačko
příští neděli budu u vás
jupííííí
Salazarka Zmijozelová: mno, to jméno mi nic neříká
Ivásek: supeeeer!Znáš šebka?
Salazarka Zmijozelová: pracuju na JAMU - Divadelní fakulta
Ivásek: a copa děláš, jestli se mohu zeptat? Já bych bez divadla hudby nemohla být
Salazarka Zmijozelová: věkově jsme na tom stejně, ale já to tak moc neprožívám
Mám divadlo ráda - jinak bych ani tu práci, co dělám, dělat nemohla - ale zas až tak moc, to e-e...
Ivásek: no joo no, když mě bylo 17 a byla sem děsně zamilovaná do Střihavky, pak do Bárty, do Štágra a postupně do všech
a prostě sem je musela vídat...no blba, no! ted je mi o deset víc a žádná změna
holt někdo fetuje, jám muzikálim.
Ale mam aspon kamarády mezi hercema a je s nima sranda.
Salazarka Zmijozelová: ty vole, to bys měla
Tak to seš teda echt závislák
... 80 x JCHS mě zvedlo ze židličky..
Ivásek:
no mě to neva! já sem ráda, že můžu s někým potlachat o muzikálech , mám na nich závistlost-Jesus (pražskej)-80x, Evita 12x, Hair(pražský) 32x, Krysař 4x, LesMiserables (ty ted milujuuu uuuplne nejvíííc) zatim 9x....ty vole, já když si spočitam, tak bych zato už měla na auto
Salazarka Zmijozelová: ježiši, promiň!!!
Já zrovna přemýšlela (pracovně)nad jinou osobou stejného příjmení a nějak jsem napsala rychleji to, co jsem neměla...
Ivásek: Ivana!
Salazarka Zmijozelová: jojo, Kateřina Vaňková
Ivásek: já bych zašla hnedle, ale nemame autičko a ted taky na toho Josefa jedeme sockou (s maminou) a je to takový časově náročný a penězích nemluvim, ale stojí to zato to jo! JOJOJOJO!!!
Ivásek: v Praze ted davali Brnenskyho Jesuse, byl dobrej,ale prazskej byl lepši
protože na Střihavku nikdo nemá, ale Jícha byl taky dobrej a Gazdík hrál Judase a celkem pěkně, ovšem kdo mě dostal byla Máří Magdaléna, absolutně nááádherná ženská s božskym hlasem, ta mě dostala myslim že Vaňková
Salazarka Zmijozelová: mno jo - tak jo
Gazdíka jsem taky ve Westu viděla, ale tam se mi o dost víc líbil Vojtek... A taky bych ti doporučila zajít (pokud to ještě vůbec budu reprízovat) do Husy na Provázku na nově udělanou Baladu pro banditu - to je pokoukáníčko
Jdu na to už podruhé...
jooo a Ondříček
Ivásek: Vitázek ale moc pěkně nezpívá
taky je dobrej Míša Kavalčík!
Já Gazdu mela ráda ve WSS
Amálie: já k těmto "bohémům" má vcelku pozitivní vztah (ale neřadím se k jejich způsobu života - i když červený vinko to já ráda
). Jsem asi hodně ovlivněná tím, že se s těmito lidmi setkávám každý svůj pracovní den
. A proto si myslím, že to tvoje "rozdělení" na dva tábory je dost subjektivní - ale to můj názor ostatně taky je
. Rozhodně jsou to bohémové, o tom žádná!
Jen bych přidala ještě třetí tábor - ten malý zbytek slušných "divadelníků"
, kteří tady taky existují... Znám i spoustu lidí, kteří do divadla chodí, jak ty říkáš, normálně
. Toť můj pohled na danou věc
Salazarka Zmijozelová: Ivásek: V Brně jsem žila cca 5 let a v divadle jsem byla jen jednou - na baletu. Brňáci se dělili na mnou poznané dva tábory: bohémové (v divadle žijící a Bolkem ožrale po Svoboďáku či Kr.Poli chodící) a ti ostatní, kterým se bohémové, divadelníci a rozevlátci hnusili. Nikdy jsem tam nepotkala lidi, kteří by chodili do divadla normálně. A že jsem se pídila po lidech do divadla hodně.
Všihni o tom leda pořádně kecali u lahvinky červeného.