Foto: Shutterstock

Topná sezóna, pobyt po většinu dne v uzavřených, nevětraných místnostech, méně pohybu, nedostatek slunečního záření, nižší přísun čerstvého ovoce a zeleniny - to vše jsou stresory, které zejména v zimním období nepříznivě ovlivňují křehkou rovnováhu našeho organismu. Mnoho z nás sahá po osvědčených přípravcích na podporu imunity. Zvyšuje přísun vitaminů, zkouší otužování, pobývá na čerstvém vzduchu, snaží se dostatečně spát a zvýšit příjem tekutin.
 
Pramenitá voda je nejlevnější prevence

Dostatečně hydratovaná sliznice nosu, úst a krku zajistí, že na ni bakterie a viry tak snadno neulpí, a tím pádem se nedostanou do našeho krevního řečiště. Díky správné hustotě krve jsou naše orgány správně zásobeny kyslíkem a živinami, čímž snižujeme celkovou zátěž našeho organismu. Množství vody v organismu ovlivňuje schopnost našeho těla zbavovat se odpadních látek a toxinů, mezi něž patří i choroboplodné zárodky. Dále pomáhá našemu tělu udržet optimální tělesnou teplotu.
 
Nedostatečný pitný režim naopak způsobuje v našem organismu nerovnováhu, ztrátu energie, zhoršenou regeneraci, zvýšenou únavu nebo třeba bolest hlavy. Čím méně v zimě pijeme, tím více naše tělo oslabujeme a vystavujeme ho zvýšenému riziku infekce.


Vzhledem k tomu, že pocit žízně se během podzimních a zimních měsíců snižuje, přinášíme vám několik tipů, jak pitný režim podpořit.

  • Zahrňte konzumaci sklenice vody ke svým ranním rituálům. Vodu pijte pokud možno na lačno, vlažnou, s kapkou citronu a do 30 min po probuzení.
  • Pijete-li jen balenou vodu nebo minerálku, střídejte různé druhy od různých výrobců, které mají rozdílný obsah iontů a minerálních látek.
  • Pokud se vám obyčejná voda protiví, vylepšete její chuť přidáním kousků čerstvého ovoce nebo bylinek. 
  • Pořiďte si lahev na vodu, kterou si můžete strčit do kabelky nebo aktovky, a mít tak pití stále po ruce.
  • S příchodem podzimu a zimy zařaďte do svého jídelníčku polévku, která také přispěje ke zvýšení vašeho pitného režimu.
  • Pořiďte si chytrou aplikaci nebo si nastavte upozornění na telefonu a každou hodinu vypijte skleničku vody.
     

Během nemoci nezapomínejte kromě vody doplnit i důležité minerály. Pokud už nemoc propukne, tak bychom měly  pít o něco více, podobně jako při sportu nebo zvýšené tělesné zátěži, což je u dospělého člověka zhruba 35 – 40 ml na 1 kg tělesné hmotnosti. Horečka a zvýšené pocení jsou běžným průvodním jevem chřipkového onemocnění. Ty mají za následek nejen vyšší ztrátu tělesných tekutin, ale také pro tělo důležitých minerálů, jako jsou hořčík, sodík a vápník, které se podílejí na imunitní reakci organismu. Nejjednodušším způsobem, jak tyto látky doplnit je právě pití minerálky. Zkusit můžete například Bílinskou kyselku, Vincentku, Petráškův pramen apod.

Reklama