Bezsacharidové těstoviny
Už jste někdy slyšeli o bezsacharidových těstovinách? Nebo též konjakových? Oproti těm klasickým se odlišují hlavně v tom, že neobsahují jak sacharidy, tak ani cukry. Naopak jsou plné vlákniny a bez zbytečných glutamátů, chemie i lepku. Takže si pochutnáte, svému tělu dodáte potřebné látky, a navíc nebudete přibírat na váze. Zajímá vás, jakou mají bezsacharidové těstoviny chuť? To je na nich to nejlepší: chutnají totiž úplně identicky jako ty, na které jste zvyklé.
ke1.jpg
Semolinové těstoviny versus konjakové

Někteří tvrdí, že semolinové těstoviny jsou mnohem chutnější než vaječné či bezvaječné z běžné pšenice. Ve prospěch semolinových těstovin mluví to, že mají nižší glykemický index než klasické těstoviny. Glykemický index, někdy také značený zkráceně GI, udává hodnotu toho, jak moc vám po konzumaci určité potraviny stoupne hladina cukru v krvi.

Čím nižší je hodnota GI, tím lépe, neboť budete mít mnohem déle pocit nasycení a dostanete hlad až v průběhu několika hodin. Oproti konjakovým těstovinám ale mají stále vysoký obsah sacharidů, semolinové těstoviny mají 55 g sacharidů ve 100 g těstovin, zatímco konajkové 0 g.

Původ konjakových těstovin
60c324386ba79blobid0.jpgTím se opět dostáváme zpátky ke konjakovým těstovinám, které můžete bez starostí jíst na denní bázi a neriskovat tak přibírání na váze. Pokud vás zajímá, odkud se vlastně vzaly a jak vznikly, máme pro vás odpovědi. Konjak neboli Amorphallus konjak je rostlina, která se pěstuje v Japonsku ve vyšších nadmořských výškách. V potravinářském průmyslu se využívá hlíza, co obsahuje speciální vlákninu, která pomáhá snižovat pocit hladu a příjemně zasytí, a právě to má pozitivní účinky na udržení hmotnosti a shazování váhy.

Vláknina a její význam pro hubnutí
Jednou z vlastností vlákniny je, že na sebe umí vázat vodu. V porovnání s ostatními druhy vlákniny je konjak až zázračný. Umí se totiž zvětšit až na 200násobek své velikosti, a díky tomu vás nasytit až na několik hodin. Pokud si tedy chcete udržet svou současnou hmotnost nebo zhubnout, vybírejte si suroviny, které jíte i podle obsahu vlákniny. Abyste zjistila, jak na tom se svou váhou jste, pomůže vám BMI kalkulačka.

Konjakové bezsacharidové špagety

Nejtypičtějším typem konjakových bezsacharidových těstovin jsou špagety. V rámci zdravého jídelníčku si ale pořádně promyslete, na jaký způsob je připravíte. Vyhněte se tučným smetanám i sýrům.

Zato výborné jsou:

  • na boloňský způsob,
  • s tuňákem a se zeleninou,
  • s rajskou omáčkou,
  • se speciální sýrovou omáčkou,
  • se špenátem,
  • a dají se použít i do polévek místo nudlí.

Proteinové těstoviny
Chcete nabrat svalovou hmotu a dopřát si svou porci bílkovin v podobě těstovin? S proteinovými těstovinami, které jsou ze 60 % jsou tvořeny bílkovinami, to není žádný problém. Stejně jako konjakové těstoviny jsou téměř bezsacharidové: obsahují pouze 1 % cukru. A na jejich chuti to rozhodně nepoznáte. Opět se dají připravit na všechny možné způsoby: dokonce i do rizota, protože svým vzhledem připomínají rýži.
60c324387f6c4blobid1.jpg
Ačkoliv jsou klasické těstoviny nevhodné při udržování si váhy a hubnutí, dají se nahradit bezsacharidovými variantami, které chutnají úplně stejně, ale jsou mnohem zdravější a neovlivní vaši váhu. A existují i těstoviny pro sportovce, kteří chtějí nabrat svalovou hmotu. Zkrátka a dobře, můžete si dopřávat své oblíbené pokrmy, a přitom nepřibrat ani gram. Jednoduše si nakoupíte zdravé potraviny a vaříte s nimi.

Zdroj obrázků: Ketofit

Reklama