Jaké barvy mám zvolit?

Jaké zvolíte do interiéru odstíny záleží čistě na vašem vkusu. Inspirovat se můžete barevnou paletou hotových odstínů barev Primalex. Všechny byly inspirované barevnými preferencemi českého trhu, objevují se tak mezi nimi nejen moderní odstíny neutrální šedé a béžové, ale i oblíbené pastelové. Každý si v kombinacích najde to pravé pro svůj interiér, ať už žije ve městě nebo na venkově, pro rodinný domek nebo moderní byt. Výhodou ready-to-use nátěrů je to, že je není potřeba ředit a jsou ihned připraveny k malování. Vybírat můžete například z odstínů barev Primalex Essence, Inspiro či Plus. Pokud si nevyberete z hotových odstínů, v síti Dům barev si můžete nechat svůj požadovaný odstín namíchat.

Mám si vybrat barvy omyvatelné, otěruvzdorné či dokonce čistitelné?

Tyto typy barev jsou vhodné hlavně pro více zatěžované místnosti, jakými jsou například kuchyně, chodby či dětské pokoje. Omyvatelné barvy stejně jako otěruvzdorné nešpiní oblečení a skvěle vypadají, navíc z nich pomocí vlhkého hadříku snadno odstraníte nečistoty. Příkladem jsou prémiové barvy Primalex Essence s jejich paletou 42 odstínů inspirovaných skandinávským stylem. Stěny nemusejí být pouze omyvatelné, ale i skutečně čistitelné. Primalex uvedl na trh svou velkou novinku – produkt Ceramic, který byl testován těmi nejhoršími nepřáteli stěn, jakými jsou například kečup, hořčice nebo vodou ředitelné fixy. Běžné skvrny tak odstraníte pouze houbičkou a saponátem.

Kolik barvy si mám koupit?

Zde se můžeme řídit jednoduchým pravidlem, čím hrubší povrch natírám, tím větší množství barvy budu potřebovat. Nezoufejte, na webu Primalex si jednoduše vypočtete požadované množství barvy pomocí kalkulačky. Stačí zadat zvolený produkt a plochu, kterou se chystáte natírat. Vydatnost produktu najdete vždy i přímo na obale výrobku. Každý nátěr pak doporučujeme aplikovat vždy ve dvou vrstvách.

A co příprava?

Věřte, že řádná příprava je mnohdy důležitější než samotné malování. Pokud se vám nábytek nechce vystěhovávat z místnosti úplně pryč, přemístěte jej do jejího středu. Usnadníte si tak přístup ke stěnám i stropu. Všechen nábytek pak překryjte zakrývací fólií. Nepodceňte ani zakrytí všech zásuvek, vypínačů či podlahových lišt, které ve většině případů postačí oblepit krycí páskou.

Jaké pomůcky budu potřebovat?

Pro zakrytí detailů použijte maskovací pásku, nábytek a podlahu pak zakrývací či textilní savou fólií. Pro rohy místností a prostory kolem vypínačů a zásuvek si pořiďte štětec, větší plochy pak natírejte válečkem. Na válečku se rozhodně nevyplatí šetřit, s kvalitním náčiním se vám bude pracovat lépe a spotřebujete méně barvy. Na webu Primalex naleznete doporučené vybavení u každého povrchu. 

Musím škrábat starý nátěr?

V tuto chvíli přichází na řadu otázka penetrace. V zásadě bychom měli penetraci aplikovat vždy. Sjednotí nasákavost povrchu a spotřeba barvy je pak nižší. Pokud se chcete sami přesvědčit, zda je nutné penetrovat, zkuste jednoduchý test – několikrát přejeďte jedno místo mokrým válečkem, pokud na něm ulpívá původní barva, penetraci rozhodně neopomeňte. Na stěny, na kterých je již více nátěrů, užijte hloubkovou penetraci. Na nové povrchy pak penetraci univerzální. Pokud se však i přesto rozhodnete penetraci vynechat, riskujete, že se vám nový nátěr bude loupat a budou na něm viditelné mapy. 

A jak postupovat při samotném malování?

Pořádně si rozmíchejte barvu. Pokud vám tento bod zní banálně, věřte, že špatně rozmíchaná barva je jedním z nejčastějších důvodů, proč výsledek malování není takový, jaký jste si představovali. Barvu je důležité rozmíchávat nejen před malováním, ale i v jeho průběhu, jelikož barevné pigmenty mají tendenci se usazovat vždy na dně.

Začněte malovat strop a teprve potom až stěny. Detaily nejprve natřete štětcem a poté se vrhněte na plochy s válečkem. Pro nejlepší výsledky je vždy dobré aplikovat nátěr ve dvou vrstvách. Tu nanášejte až poté, co vám řádně zaschnula přechozí vrstva. Váleček mějte neustále rovnoměrně mokrý od barvy po celém jeho obvodu, aby na stěně nevznikali kocouři.

Více na PRIMALEX.CZ

Reklama