Reklamovat zboží je vždy zážitek. Člověk si v dobré míře něco pořídí, koupí, vezme a těší se, jak si to užije. Najednou zjistí, že vše není, jak má být. Čas od času nad vadou mávneme rukou, protože nám to nestojí za tu námahu a zboží třeba slouží. Skoro bezvadně a malá vada je přece roztomilá, že?
Jenže pak nastane chvíle v životě, kdy už se oči zavřít nedají. Něco se buď rozbije, nebo to nevyhovuje, a nebo nás někdo dokonce, nedejbože, napálil a doběhl! Ale minimálně z vyprávění to známe každý. Už jen to v sobě přemoci. Spousta z nás nemá ráda potíže, chce být v klidu… A reklamace obvykle znamenají konec klidu. Musíte vyvinout aktivitu už jen tím, že někam musíte. Kde je ovšem zaručeno, že vše pak proběhne v klidu?
Jen výměna věcí s nepříjemným prodavačem je dost hrozná, natož když chcete zboží vrátit! Někdy to znamená přímo konflikt! Bude na vás ošklivý a zlý, může vás napadat, že jste podvodníci vy a ne on, zkrátka asertivitě se meze nekladou a určitě je mezi vámi dost lidí, kteří než aby tohle všechno snášeli, raději se na reklamaci „vykvajznou“ a jdou zkusit štěstí znovu někam jinam.
Veselé zážitky jsou prý také s nákupem na tom, čemu já říkám Výlet s překvapením. Napíšou, že za 100 Kč vás odvezou někam na výlet, ale nikde se nepíše, že vám tam budou valit do hlavy kyty, abyste si koupila hrnce za 30 tisíc. A že oni umí člověka zblbnout. A vracejte jim to pak, když je to zboží, které nechtějí oni sami – natož vy! Určitě máte nějakou podobnou historku, která se stala vám nebo známým.
A co nákupy přes internet? Kupodivu nemám zvěsti, že s těmi by byl nějaký problém, ale třeba se stalo něco nemilého vám a reklamace se nezdařila. Internetové nákupy jsou u nás stál ještě v plenkách a pro mnoho lidí jsou pořád velkou neznámou. Jaké máte zkušenosti?
Nebo pouhopouhá reklamace jídla či nápoje v restauraci! Co to může být za nervy! Já onehdy snědl nedaleko redakce půlku sekané a druhá půlka byla zkažená. A teď to vysvětlujte. Nakonec jsem jim zaplatil tu polovinu, „urazil“ celý lokál a zařekl se, že už tam nevlezu! Ještě před měsícem, před výměnou osazenstva to přitom byla nejlepší hospoda v celém okolí!
Tak mi napište, co se vám kdy stalo s reklamací! Všechno v pořádku? Nebo to byla tragedie?
Co se vám stalo kdy nejhoršího?
Nebo reklamujete bezproblémově?
Máte radu, čemu se přímo vyhnout?
Nevrátili vám někdy peníze?
Splakali jste někdy nad výdělkem?
Reklamace všeho druhu!
To je dnešní téma!
Napište mi na mail redakce@zena-in.cz
a já odměním ten nejlepší příspěvek!
Nový komentář
Komentáře
nenunka:
nenunka: to bych si asi bez znalosti jazyka netroufla
Nejlepší zážitek mám z reklamování obložené housky v Maďarsku. Byla to estráda pro 20 lidí. Podotýkám, že mluvím pouze česky a maďar uměl jem maďarsky. Předvedla jsem pantomímu s pokřiky.
(Jsem dost nervák!) Prodavač "dělal",že nerorumí.Já předváděla jakou jse chtěla zvuky zvířat. Tomu "musel"
rozumět! Nakonec jsem "(n)asertvně" housku po něm mrskla.
Přihlížející zatleskali a já odešla "hrdě" středem. Přítomní diváci mě začali v kempu zdravit a usmívat se na mě. Těch pár forintů jsem lehce oželela.
No a já dneska jsem byla ve Vietkongu, kde jsem si v pátek koupila sandály. Dneska jsem je prvně nazula a jeden páseček trochu "pelichá". No stály dvě stovky a slečna mi dala kilo slevu. Tak je můžu po dovči vyhodit naprosto s klidným srdcem
Začíná mi z těch reklamací
Chtěla jsem reklamovat školní batoh,ale obchod,který ho prodával,už neexistuje a na adrese,kde se měl nacházet nový, je jen cedule,že to je velkosklad, není ani telefon,ani zodpov. osoba a ani otvírací doba. Takže reklamace není vyřízená a dokonce ani na měst. úřadě neví, kde firma je
reklamace ve slušných obchodech (Baťa, Globus, Prioratd.) to je bez problémů, jinde nevím, ale někdy mám pocit, že ty prodavačky otravuju, potraviny jsem ještě nereklamoval, taky se na to přijde většinou až druhý den, účtenka se vyhodí při vyndavání potravin...
jo reklamace v restauraci je fakt problém, hlavně , když člověk neví na co má nárok
cibulicka: to já bych jim je vrátila a ještě bych je nechala ochutnat
Meander:
a obávám se, že ještě dlouho bude
Aktij: Už jsem tu kdysi psala toto: "Kdo si koupí hrnce na předváděčce, je idiot a zaslouží si být zastřelen za úsvitu."
A pořád je to aktuální!
Meander: bylas rychlejší a stručnější
Hanela:
já zrovna v sobotu pomáhala nějaké bábině v buse s taškou s hrncema, evidentně se vracela z "výletu". A 2x se mi podařilo vidět jakési ovce na ČT1, tam taky plakali ti, co naletěli
. osobně bych těm lidem dala ještě pokutu za blbost
Hanela: Kdo chce kam...
Výlet s překvapením. Napíšou, že za 100 Kč vás odvezou někam na výlet, ale nikde se nepíše, že vám tam budou valit do hlavy kyty, abyste si koupila hrnce za 30 tisíc. A že oni umí člověka zblbnout. A vracejte jim to pak, když je to zboží, které nechtějí oni sami – natož vy!
Na tohle už pamatoval nějaký zákoník či co a ty hle věci jdou vrátit bez udání důvodu. Tedy pokud už dotyčný nezaplatil těch 30 000,-
zn0uz4: Aha. V životě jsem v Makru nebyla, takže takové věci nevím
Ťapina: v Makru nakupuji pouze lidi na ICO. Tzn, ze jejich nakupy se tam NERIDI obcanskym zakonikem, ale OBCHODNIM. Tzn, ze kupujici _neni_ chranen 24mesicni zarucni lhutou, ale takovou, jakou si stanovi Makro. Tak na to pozor.
piratka: výstraha, proč tyto věci nekupovat v tom úžasném obchodě
Manžel v reštauracii reklamoval flaškové pivo, bolo po záruke. Ja som ešte nemala našťastie potrebu reklamovať.