shutterstock-1488889271.jpg

Foto: Shutterstock

Sáčkové a tekuté diety

Ano, sice nějaká kila shodíte za krátkou dobu, ale můžete si vytvořit mnohdy i dlouhodobé zdravotní problémy v podobě trávicích obtíží. Vaše tělo si odvykne trávit pevnou stravu a na první, byť zdravé, normální jídlo, zareaguje nadýmáním, pálením žáhy, plynatostí, zácpou nebo pocity těžkosti. Samozřejmostí je jojo efekt, který nastane automaticky po návratu k obvyklé stravě.

Hladovění a přísné diety

Velmi často se při pohledu do zrcadla uchylujeme k drastickému omezení základních živin, což při delším trvání může způsobit chronickou únavu, u žen ztrátu menstruace a potíže s plodností. Také osteoporózu, chudokrevnost nebo dokonce vyvolat poruchy příjmu potravy. Taková dieta je neudržitelná a opět skončí pouze tím, že nabereme kila zpět a cítíme se mnohem hůř než před začátkem diety. Pokud se k vám dostane jídelníček, který je založen na suchém drůbežím masu, rýži a zelenině, rovnou ho vyhoďte do koše. Kalorie pro pohyb prostě potřebujete.

Přetrénování

Jednou z dalších chyb je to, že přeceníme své síly a naplánujeme si příliš mnoho tvrdých tréninků. Je prima se hýbat klidně každý den, ale tak, aby byl pohyb pestrý a správně prováděný. Nevhodným a příliš tvrdým cvičením si mnohdy můžeme způsobit zranění a dostat se do stavu přetrénování. Tento stav našemu tělu neprospívá a kondice stagnuje. Odpočinek a regenerace jsou stejně důležité jako makačka.

shutterstock-1602894142.jpg

Foto: Shutterstock

Pouze kardio trénink

Kardio neboli aerobní cvičení (běh, jogging, nordic walking či in-line brusle) je skvělým doplňkem pohybového režimu. Ale na to, abychom se dostali do nejlepší možné formy, nestačí. Aerobní cvičení je nutné doplňovat silovým tréninkem všech partií, aby tělo získalo pevné tvary. Důležité je také protahování.  

Populární rady na sociálních sítích

Nenechte se ovlivnit tím, co vidíte a slyšíte na sociálních sítích od influencerů a modelek. Těmto lidem nejde o vaše zdravé hubnutí. Ale o jejich profit z vaší útraty za výživové doplňky zabalené v lákavém obalu, slibujícím zázraky na počkaní. Nevěřte zázračným pilulkám, čajům, směsím, koktejlům a podobným nesmyslům. Nehledejte zkratky, protože žádné neexistují.

Jak na hubnutí?

  • Denně se hýbejte na čerstvém vzduchu.
  • Jezte kvalitní vyváženou stravu, ve které nechybí žádné základní živiny, vitamíny a vláknina.
  • Dbejte na pitný režim pomocí čisté vody a neslazených nápojů.
  • Zapomeňte na bílé pečivo, rafinovaný cukr, fast food a velké množství alkoholu.
  • Dejte si tři hlavní jídla denně a případně nějakou svačinu ve formě ovoce, zeleniny, ořechů a bílých mléčných výrobků.

shutterstock-675026674.jpgFoto: Shutterstock

Zdroj: Iris Mango, Tiskové materiály Gymbee

Reklama