Foto: Shutterstock
Zdá se, že šálek kávy vypitý před nakupováním, může být nepřítelem šetření. Vědci z floridské univerzity totiž přišli se zjištěním, že lidé, kteří si před nákupem dali šálek kávy, utratili o padesát procent více peněz a koupili o třicet procent více položek než ti, kteří začali nakupovat, aniž by se posilnili kofeinem.
„Kofein je silný stimulant, který v mozku uvolňuje dopamin. Ten povzbuzuje tělo i mysl, což vede k vyššímu energetickému stavu, k větší impulzivitě a ke snížení sebekontroly,“ okomentoval autor studie Dipayan Biswas. V praxi se to projeví větší utracenou sumou a větším počtem nakoupených položek.
Vědci tuto teorii otestovali tím, že postavili bezplatný stroj na espresso před několik obchodů ve Francii a také do obchodního domu ve Španělsku. Následně porovnávali účtenky těch, kteří si kávu dali a těch, kteří si kávu nedali, popřípadě využili bezkofeinovou alternativu.
Zdá se, že kofein může ovlivňovat nejen množství věcí a utracené peníze, ale také typ položek. Lidé, kteří si dali kávu s kofeinem, nakoupili více věcí, které rozhodně nepatří mezi základní potřeby, jako jsou například svíčky.
Zdroje: Study Finds, Journal of Marketing, Dipayan Biswas
Nový komentář
Komentáře
Zase vyhozené peníze za takové studie. Na mě to nefunguje, vyberu, zaplatím, vypadnu.
To je zas objev!
Já spíš věřím na to nechodit nakupovat z prázdným žaludkem, ale hezky po dobrém jídle.
No, když si nedam kavu před, tak si ji budu muset dat v nakupaku a něco k ní. A to se mi ten nakup sakra prodraží! Dort za stovku
....
Kafe nepiju. Vůbec, nikdy. Ani před nakupováním, ani po něm. Tak na co to utrácení teďka mám svést?