Děkujeme za krátký, ale jistě zajímavý příspěvek, který nám poslala čtenářka s nickem Japina

Naše dvě holky škola teprve čeká. A tak to učení je u té starší více na školce a u mladší zatím více na nás.

Mně k zapamatování pomáhají oslí můstky. Jeden bych si mohla nechat patentovat. Asi do svých 12 let jsem si nebyla schopná zapamatovat si, co je jelito a jitrnice. Až mě jednou osvítil nápad – shoda druhých písmen – jItrnice – bÍlá; jElito – čErná, od té doby jsem po krátkém myšlenkovém přeběhnutí můstku, vždycky dostávala k večeři tu správnou variantu.

A tak nevědomky podobný systém používám, když povídám něco holkám. Ta starší, má proto vlohy nejspíš po mně.

Byly jí tak dva, když jsme byly spolu venku a  povídaly si, že zahradnice pracují na zahradě, že paní v obchodě prodává, tak je to přece paní proda … prodaVAČKA a pak se objevila na cestě modrá dodávka paní pošťačky a já jí říkám, vidíš, paní pracuje na poště a malá to rychle vyhodnotila a když jí běžela naproti, na celou zahradu křičela: „Přijela paní POŠTĚVAČKA!“ Systém v tom byl. Ale Komenský ze mě nejspíše nebude.

Japina

Z toho si nic nedělejte, nebýt vašeho systému, tak se pošťačka ten den třeba ani nezasmála. Tedy pokud měla smysl pro humor.

Máte také nějaké pomůcky pro snadnější učení. A co třeba nějakou veselou příhodu, která se týká dnešního tématu? Tak nám ji honem napište, ať ji stačíme ještě vydat. Učíte se svými dětmi? Jak vám to jde?

Pište na redakce@zena-in.cz