Dovolená vůbec nesplnila vaše představy. Ubytování neodpovídalo avizované kategorii. Delegátka se o vás nestarala, jak měla... A spousta spousta dalších nedostatků, za které jste si rozhodně nezaplatili. Co s tím?
• Reklamaci uplatněte nejpozději do tří měsíců od skončení zájezdu a žádejte finanční kompenzaci. Cestovní kancelář (CK) musí vyřídit reklamaci do 30 dnů, jinak jí hrozí pokuta.
• Neuzná-li cestovka reklamaci či navrhne nedostatečné odškodnění a nejeví ochotu se dohodnout, spojte se s dalšími účastníky zájezdu a s CK jednejte společně.
•
Jinou možností je upozornit vedení, že pokud nezjedná nápravu, zveřejníte stížnost na veřejném fóru ne www.spotrebitel.cz, kde si zákazníci vyměňují zkušenosti. Když neuspějete, požádejte o pomoc některou ze spotřebitelských organizací, například sdružení Spotřebitel.cz, které kontaktujte na poradenské lince 224 811 111 či mailem: poradna@spotrebitel.cz.• Nejzazším řešením je domáhat se svých práv soudní cestou. Pokud jste přesvědčeni, že služby CK nejsou poskytovány v odpovídající kvalitě nebo že se cestovka dopouští klamání spotřebitele (v cestovním katalogu uvádí mylné informace), spravte o tom příslušný živnostenský úřad. Ten má právo v případě porušení zákona uložit CK vysokou pokutu, nebo jí dokonce může odebrat živnostenské oprávnění.
Jedete letos na dovolenou s cestovní kanceláří nebo individuálně? Jak jste proti nedostatkům či dokonce proti krachu CK pojištěni?
Nový komentář
Komentáře
Podle mého jsou nejlepší německé CK, které uznají každou reklamaci.
Na dovolenou jezdíme vždycky s cestovkou, už jsme jich vyzkoušeli několik a nikdy jsme si nemohli stěžovat - snad jen sem tam nějaká drobnost, ale ta se - mám pocit - vyskytne vždycky...
Na dovolenou létáme jen s cestovkou Tomi tour, některou sezónu i dvakrát a jsme nad míru spokojeni. Výběr hotelů, delegáti a služby jsou až na minimální připomínky výborné.Nikdy více by jsme už nejeli s Eximem, spálili jsme se dvakrát, jednou na Mallorce a jednou na Zakynthosu. Delegáti děs, neochotní a služby úplně jiné než v katalogu.
Vivian: Akvila
Pro mě je důležitý cíl. Pokud letím za moře, kde by pro mě nikdo v potížích nemohl dojet (jako např. do Itále), tak se snažím, abych jela s "důvěryhodnější" cestovkou a raději si připlatím.
Tak já si zatím nemůžu stěžovat. Mám zkušenosti s Fischerem a Čedokem a dovolené byly bez problémů, ale také si vybírám s kým pojedu. Při zpátečním letu z Egypta, kdy jsme čekali na odbavení, tam byla skupina od jiné cestovky (bohužel si nepamatuji od jaké) a ty ani nevěděli do kterého letadla se posadí a delegát jim zmizel. Jak se dostali domů, nevím, ale určitě tam byli, když už my jsme dle plánu odlétali.
paviocko: alko: a proč ty cestovky nejmenujete?:)
Já jednou po zájezdu napsala cestovce mail, že ubytování bylo o dost dále od moře, než bylo uvedeno v katalogu. Nebylo to ani formulováno jako stížnost. Cestovka mi odepsala, že nemám pravdu, ale poslala mi 1000,- Kč jako kompenzaci. Ani jsem dál nezkoumala, proč to vlastně poslala, když "stížnost byla neoprávněná"
Jednou jsem byli na dovolené s cestovkou a nikdy více! Delegátka neochotná a když se stal kamarádovi úraz (byli jsme na horách v Itálii), tak na telefonický dotaz, co má dělat, mu odpověděla, ať se dopraví do nemocnice, že ona má úřední hodiny až od šesti :-( A reklamace služeb? Na naší výtku (bylo toho víc) nám milá cestovka odpověděla, že věří verzi delegátky, s kterou má dlouhodobou zkušenost a že se vlastně nic nestalo (až na to, že kamarád jel s zlomenou klíční kostí domů o dva dny dřív s jinou cestovkou).