Za dva týdny startují letní prázdniny. Ať se je rozhodneme strávit doma či v zahraničí, cesta autem v létě kamkoli, a ještě k tomu s rodinou, je vždycky potenciální stres. Kolony, objížďky, vedro, nudící se rozmrzelé děti a zvýšená pravděpodobnost dopravních nehod nikomu na náladě nepřidají. Chceme-li přežít cestu na dovolenou ve zdraví a v pohodě, vyplatí se věnovat dostatek času kontrole auta, naplánování trasy, praktickému vybavení na cestu a psychické kondici řidiče. Podstatné je vědět, kam se obrátit o pomoc v případě nečekané události, jakou je například nehoda či porucha vozidla. Pro tyto případy si nezapomeňme uložit do telefonu spojení na Linku pomoci řidičům 1224.

Dlouho očekávané volné dny, kdy vypadneme z každodenního pracovního i rodinného stereotypu a vydáváme se za zábavou, poznáváním a odpočinkem, mohou začít pořádným cestovním stresem. „Aby cesta na dovolenou proběhla co nejlépe, vždy předem zvažte, jaká rizika se dají eliminovat či alespoň omezit předem a udělejte maximum pro to, abyste stresu předešli, zvláště pokud cestujete s dětmi,“ doporučuje dopravní psycholog Michal Walter.

10 tipů jak zvládnout cestu na dovolenou autem

  • Před cestou zkontrolujte stav vozidla a vysajte prach z koberců
  • Zkontrolujte a připravte si všechny doklady k vozidlu (osvědčení o registraci vozu, zelenou kartu...)
  • Dbejte na bezpečné umístění zavazadel ve vozidle vč. přídavných nosičů na kola a další vybavení
  • Opatřete si informace o provozu na plánované trase, vybavte se aktuální navigací
  • Zvolte si vhodný začátek cesty a vyhněte se tak dopravních špičkám ve velkých městech
  • Zvažte, zda pojedete non stop, vytipujte si předem místa, kde budeme tankovat a odpočívat
  • Uložte si telefonní číslo Linky pomoci řidičům 1224 do své paměti i do paměti mobilního telefonu
  • Mějte s sebou dostatek tekutin a vhodné jídlo
  • Zajistěte během cesty pohodlí a zábavu dětí
  • Zajistěte kondici a komfort řidiče

Jak funguje Linka pomoci řidičům

1224Klienti, kteří zavolají na číslo 1224, jsou v průměru za 6 vteřin spojeni s jejím operátorem. Linku obsluhují zkušení zaměstnanci call center asistenčních společností, které jsou členy České asociace asistenčních společností. Operátor zjistí pojišťovnu, u které mají řidiči uzavřené povinné ručení. Pokud si volající motorista pojišťovnu okamžitě nevybaví, operátor si ji sám zjistí podle registrační značky auta. Poté řidiče přepojí na smluvní asistenční společnost pojišťovny, která na místo vyšle vůz a zařídí na místě opravu nebo odtažení do seriózního servisu. Zásahové vozidlo bývá u nehody průměrně do půl hodiny a za dalších 20 minut již bývá překážející osobní auto odstraněno z místa nehody.

TÉMATA:
AUTO MOTO