61b70291c5a9acl.jpg
Foto: Šťatný nový rok 2: Dobro došli

V čem je styling ve filmu Štaštný nový rok 2 odlišný od prvního dílu?
Styl oblékání, respektive výběr kostýmů, je jednoznačně ovlivněný místem a ročním obdobím. První film se odehrával v zimním období ve Vysokých Tatrách a druhý je lokalizovaný do Chorvatska v době léta. Co se týká stylizace kostýmů, dvojka je inspirovaná obdobím art deca 20. až 30. let minulého století. Takže jsme se zaměřili hlavně na šaty, hodně hedvábí, barev, u mužů na vlněné obleky.
 
V pokračovaní  vystupují nové tváře – československé herecké legendy. S kým se vám dobře spolupracovalo?
Například s paní Dagmar Havlovou, která má cit a vkus v oblečení, a také je velká profesionálka.
 
Dávali jste při tvorbě stylingů přednost světovým značkám, nebo jste upřednostňovali slovenské designéry?
Preferuji lokální zdroje a lokální návrháře. Mám vřelý vztah k butiku La Femme, který nakupuje oblečení s velkým vkusem ze zahraničí. Čerpala jsem oblečení i z koncept storu SOM, který zastřešuje slovenské i české designéry. Ale hlavně jsem velmi intenzivně spolupracovala se slovenským návrhářem Borisem Hanečkou.
 
Jak došlo k vaší spolupráci?
S Borisem spolupracuji dlouho. Mohu se spolehnout na jeho úžasnou kreativitu, houževnatost a nasazení, zbožňuji jeho vášeň k práci.

navrharka.jpg
Foto se souhlasem Sandry Žigové

Oslovila jste při přípravě nového filmu ještě někoho?
Ano, naši skvělou výtvarnici a šperkařku Natašu Štefunkovou. Ta vypracovala překrásnou svatební tiáru pro postavu Táni Pauhofové.
 
 Použila jste i kousky ze soukromého šatníku herců?
Soukromý šatník herců většinou nevyužívám, ale tentokrát jsem ráda sáhla po oblecích šitých na míru Tomáše Maštalíra.
 
Jak moc zasahuje outfit do charakteru postavy?
Přímo. Nejen z hereckého výkonu, ale i z hercova kostýmu cítíme podstatu jeho postavy a celkového charakteru. I když někdy jen podvědomě.
 
S kým jste finalizovala konečné návrhy?
S autorkou scénáře a producentkou Adrianou Kronerovou.
 
Mění se vývojem postavy i její styling?
Ano, určitě. Ať už to byl například Marek Majeský, který se v životě pokouší vrátit do starých kolejí, tedy s výjimkou Santa úletu, nebo Antónia Lišková, které do života vstoupí nový italský muž, omládne a očividně prožívá intenzivní období...
 
Měly na vaši tvorbu pro film vliv i současné módní trendy?
Nijak zvlášť mě neovlivňovaly, od začátku jsem jako inspiraci cítila vliv období art deco. Každý film řeším intuitivně.
 
Prozradíte nám nějaké pikantnosti? Nechal si například některý z herců kousek z filmového šatníku pro sebe?
Ano, herci si rádi a často kupují kostýmy z filmu, umějí je dále využívat v civilu nebo na premiéry filmů. S většinou herců z tohoto filmu jsem už pracovala i předtím, myslím, že se mezi námi vytvořila důvěra. S jednotlivými herci rovněž kostýmy detailně probírám. Je to o vzájemném dialogu. Jejich spokojenost a důvěra je pro mě velmi důležitá.

Zdroje: Sandra Žigová, ČSFD, Falcon, Youtube