Ačkoli tyto stroje dokáží jezdit až 230kilometrovou rychlostí, podle Petra Šťáhlavského z tiskového oddělení Českých drah bude jejím hlavním přínosem na českých železnicích odstranění zdlouhavých výměn lokomotiv na hranicích.
Taurusy budou na lince jezdit zatím jen do 11. listopadu v rámci výcviku 36 strojvedoucích z pražského depa. S definitivním nasazením moderních lokomotiv počítají dráhy až od 14. prosince.
„Tato nejrychlejší lokomotiva světa je třísystémová, to znamená, že může jezdit na rakouském systému a zároveň i našich dvou českých systémech a přejít i do Německa na další systém, který je stejný jako rakouský,“ doplňuje ředitel Odboru kolejových vozidel Českých drah Jan Paroubek.
Na brněnských expresech, na které České dráhy posílají staré vozy z přelomu 70. a 80. let s rychlostí omezenou na 140 km/h, nemůže lokomotiva, již Rakouské spolkové dráhy označují jako 1216, předvést své schopnosti.
Pro Taurusy je také limitující česká železniční infrastruktura, nejrychlejší úseky dnes vlakům umožňují jezdit rychlostí 160 km/h.
„Pokud by byl úsek, kde by se dalo jezdit 200 kilometrů v hodině, tak samozřejmě tato lokomotiva těch 200 umí a se soupravou vagonů na 200 kilometrů může jezdit i rychleji,“ uvádí Petr Šťáhlavský.
Ty mají mít podobné parametry jako Taurusy (které ovšem jejich výrobce Siemens nazývá Eurosprinter).
Štáhlavský předpokládá, že by tyto nové stroje mohly mezistátní vlaky z Česka do Rakouska a Německa vozit »půl na půl«.
Taurus drží světový rekord v rychlosti mezi sériově vyráběnými lokomotivami. Při testech na vysokorychlostní trati mezi Mnichovem a Norimberkem dosáhl rychlosti 357 kilometrů v hodině.
Nový komentář
Komentáře
sanvean: Jina redakce?
sanvean: Neběžela tehdy VVS?
Tak jsem si udělala malé porovnání - před pěti lety to bylo 664 reakcí pod 8 články, dnes zatím 230 reakcí pod 34 články, včetně novinek. Že by byly ženské tehdá víc ukecané?
Už jsem se lekla, že prase bradavičnaté se montuje i do železnic a n je to jiný Paroubek.
jinak, tyhle krásné lokomotivy jsem vždcky obdivovala v Břeclavi, když jsem blahé paměti jezdila dakrát týdně do Blavy....