O podniku České dráhy se nedá říci, že by to byl zrovna lidumil. Nabídka na zlevněné jízdné do Německa a Rakouska (které samozřejmě můžete, ale nemusíte využít na výhodné nákupy) je ale víc než zajímavá.
Německé a rakouské obchody začne během následujících dnů ovládat vlna výprodejů se slevami i více než 50 procent. Za nákupy do obchodů například v Drážďanech, Řezně, Linci nebo ve Vídni je možné cestovat vlakem s cenově výhodnými jízdenkami SONE+, EURegio a Wien Spezial. O víkendech lze cestovat do Německa například s jízdenkou SONE+ již od 160 Kč, tato cena přitom platí i pro malé skupiny až 2 dospělých (starších 15 let) a 3 dětí do 15 let.
Ve vnitrostátní přepravě ČD lze jízdenku SONE+ za 360 Kč navíc použít ve spojení s platnou místenkou i ve vlacích EC a IC (nejdále tedy do pohraniční přechodové stanice, např. Děčín hl. n.).
Tip na výlet SONE+ za 160 Kč: V sobotu nebo v neděli může až 5 osob, z toho maximálně 2 dospělí a 3 děti, cestovat osobním vlakem z Ústí nad Labem do Drážďan a Budyšína a zpět za 160 Kč.
Tip na výlet SONE+ za 360 Kč: V sobotu nebo neděli přímým vlakem z Prahy do Regensburgu a zpět za 360 Kč až pro 5 osob, z toho maximálně 2 dospělí.
Pro každého, kdo chce výhodně cestovat do Německa nejen o víkendu, je určena jízdenka EURegio. S jízdenkou EURegio lze cestovat ve druhé třídě ve všech kategoriích vlaků kromě vlaků EuroCity, R 378/379 Kopernikus a EN 352/353. Jízdenka se prodává vždy jako zpáteční a platí jeden den. EURegio je možno využít kterýkoli den v týdnu na tratích Ústí nad Labem - Děčín - Pirna - Dresden - Meissen a Tanvald - Liberec - Zittau - Dresden/Bautzen.
Jízdenky München Spezial a Nürnberg Spezial jsou určeny pro každého, kdo se rozhodne cestovat do Mnichova nebo Norimberku z Prahy nebo Plzně. Jízdenky se vydávají pro následující relace:
Praha - München a zpět 52 EUR
Plzeň - München a zpět 47 EUR
Praha - Nürnberg a zpět 42 EUR
Plzeň - Nürnberg a zpět 37 EUR
Jízdenky se vydávají pouze jako zpáteční a výhradně pro 2. vozovou třídu. Děti v doprovodu vlastních rodičů nebo prarodičů cestují po tratích DB bezplatně. Doba platnosti jízdenky je 1 měsíc od prvního dne platnosti.
Při cestách do Rakouska lze využít například zvýhodněné jízdenky EURegio Rakousko či Wien Spezial. Tyto zpáteční jízdenky platí až 4 dny a cestující je může využít také pro přepravu vlaky EuroCity především mezi Brnem a Vídní (jízdenka Wien Spezial). Pro cestující se zákaznickými kartami vyjde zpáteční jízdenka Wien Spezial z Brna do Vídně na 343 Kč.
Několik přímých spojů denně jezdí například mezi Českými Budějovicemi a Lincem, ze Znojma do Vídně a také mezi Brnem a Vídní. Z Břeclavi do Vídně pak jezdí osobní vlaky až téměř každou hodinu.
Doba platnosti jízdenky EURegio Rakousko:
Jízdenka platí 4 dny od prvního dne platnosti, jízdu je možné nastoupit kdykoliv během platnosti; na jízdenku je možno uskutečnit jednu cestu tam a jednu cestu zpět v průběhu její platnosti
Jízdné pro majitele slevových karet ČD (In-karta/RailPlus, Karta Z, Junior pas, Senior pas):
- za rakouské tratě zaplatí jízdné se slevou 77 %
- za dopravu na tratích ČD zaplatí zákaznické jízdné
- v případě, že je jízdenka vystavena do stanice Retz, Summerau, Gmünd NÖ nebo Hohenau, snižuje se jízdné za rakouské tratě ještě na polovinu
- děti od 6 do 15 let platí polovinu jízdného pro dospělé
Jízdné pro každého (bez slevových karet ČD)
- za rakouské tratě zaplatí jízdné se slevou 35 %
- za tratě ČD zaplatí obyčejné jízdné
- v případě, že je jízdenka vystavena do stanice Retz, Summerau, Gmünd NÖ nebo Hohenau, snižuje se jízdné za rakouské tratě ještě na polovinu
- děti od 6 do 15 let platí polovinu jízdného pro dospělé.
A ke zlevněným jízdenkám k sousedům přidáme další, v pořadí již pátou hádanku:
Na rybníku naroste za jeden den 1 leknín, za dva dny 2 lekníny, za tři dny 4 lekníny, za čtyři dny už tam bude 8 leknínů a pátý den 16. Za třicet dní už bude zarostlý úplně celý rybník. Za kolik dní zaroste přesně polovina rybníku???
Nový komentář
Komentáře
dobrý info
nuz, zni to zajimave, jenomze ja to nevyuziju
tak dráhy.......... to je kapitola sama o sobě
Výhodnější je jet autobusem Student Agency.
Vlakem jezdím strašně málo
Myslím,že návštěva zahraničních výprodejů v sousedních zemích už je dnes "pasé".Vždyť u nás je výprodejů taky dost a s cestou NĚKAM se na tom příliš nevydělá.
Naštěstí vlakem nejezdím.
služeb Českých drah jsem ušetřena, tak neumím posoudit
pajda: to zní dost složitě. Nesouvisí to s tou opičárnou, že se na hranicích kraje přestupuje na jiný vlak? To ovšem nevymyslely ČD, ale krajské úřady.
Rikina: na SONE+ se dá jet rychlíkem, takže to jde, ale nesmí to být EC ani to cosi dalšího. Obyč. rychlík jezdí taky - zrovna dneska jsem s ním jela. Naše sqělé ČD totiž vymyslely fintu, jak ušetřit: zrušily rychlík Břeclav/Praha, který jezdil plný, a místo něj jede pomalík Břeclav/Brno, který se v Brně pomocí kouzelného proutku stane rychlíkem Brno/Praha. Ne, že by se třeba převěsily tabule, ty tam jsou už z Břeclavi, takže "šmarjá, dědečku, čaruj" - babičky si totiž většinou odplivnou, když uvidí vysoké schodky a dovnitř se ani nepokoušejí vyškrábat. Takže lidí je tam z Břeclavi 2x tolik, stejně má vlak v Brně sekyru (protože ten původní pomalý ji měl vždycky) a navíc si ještě můžeš zaplatit rychlíkový příplatek za jízdu v páchnoucím a uliskaném valku, ve kterém zpravidla zůstane nějaký ten opilec. Jezdí to tak měsíc a je fakt, že jsme učenlivý národ - dneska už v Brně všichni vystoupili a do Prahy nepokračovala ani noha...
taky si nepamatuju, kdy naposledy jsem dojela vcas.... bus je podle meho nazoru pohodlnejsi a levnejsi.Kolikrat jsem taky mela pet minut na prestup a s tezkou taskou je to fakt zazitek. Navic byla vyluka a ten druhej spoj nepockal, ackoli pruvodci telefonoval, at na nas pockaji, protoze je nas vic, co chceme prestoupit. Tak jsem stravila 2 hodiny cekani na dalsi spoj. Zlate auto nebo autobus.
fantastickej clanek, fantasticky drahy. ale z brna do vidne pojedu radeji autobusem, ktery je porad jeste o vic nez polovinu levnejsi, cisty, rychlejsi, o filmu a teplem napoji nemluve.
podle me zkusenosti jsou pokladni nemozne a vetsinou nevi co prodavaji. nepreju si vedet co by nastalo, kdyby si to mezinarodni jizdenku pokusil koupit anglicky mluvici cizinec.
Vlakem zásedně nejezdím,spoléhám na auto,které mě doveze kam chci,kdy chci,je to pohodlnější.
Rikina: ja jezdivam vlakem pravidelne (posledni dobou to omezuji na co nejmene casto)a mozna prave proto mam vetsi stesti na vagony s rozbitym topenim, sem tam je nezdrave pretopino, ze se to taky neda vydrzet. Jezdivam obycejnyma rychlikama, holt do tech se neinvestuje jako do pendolina, kdo vi.
folkart: z Prahy? To jo, přímý spoj je jen EC. Ale taky se tam píše, že SONE+ je příhraniční a regionální jízdné.
no jo,zdražuje se všechno
editorka Eva si to zřejmě někde přečetla a již dále neověřila, jinak by věděla že tyto slevy se sice nabízejí, ale např. do Drážďan jede v sobotu a neděli pouze eurocity za pouhých 2400,- pro dvě osoby - zpáteční jízdenka a pokud tam člověk nechce přespat tak má prostě smůlu. Chtěli jsme jet takto na vánoční trhy ale po zjišťování, telefonování a osobních návštěvách českých drah jsme raději jeli autobusem, vyšlo to totiž daleko levněji a rychleji
Majucha: mohli. Většinou jsou to ale brigádníci, a ti na to dost kašlou... a nevím, kolik mají času, než ten vlak vyjede zpátky. Je fakt, že občas by důkladnější očista neuškodila. Nicméně kdyby cestující nedělali z vlaku chlív a nemočili na zem, bylo by to o cosi lepší... To máš stejné jako v paneláku. 40 bytů, a NIKDO nedělá nepořádek. Ty roztržené pytle odpadků u popelnic se tam asi líhnou samy. Stejně tak ve vlaku NIKDO nedělá nepořádek... anonymita davu.
moje maminka jezdí vlakem k nám a teď to zase změnily a zdražily!!!