Za celé dvě století si MORA na českém i světovém trhu dokázala vybudovat své právoplatné místo a stala se skutečným synonymem pro kvalitní, spolehlivé a zároveň úsporné spotřebiče do kuchyně, ze kterých dýchá poctivost a tradice v kombinaci s moderními technologiemi i prvotřídním designem. Velevýznamné jubileum této české značky si samozřejmě žádá i stejně velkolepou oslavu. A slavit se MORA rozhodla v podobě nejrůznějších akcí po celý tento rok. Na jaké akce se tedy můžeme všichni těšit?
Michelinský Radek Kašpárek jako ambasador
Spolupráce s legendou české gastronomie, šéfkuchařem Radkem Kašpárkem oceněným michelinskou hvězdou, k tradiční české značce MORA dokonale pasuje. Kromě svého nadšení pro českou kuchyni je Radek známý také porotcováním v televizních soutěžích Masterchef Česko nebo Hell’s Kitchen. Zároveň je majitelem pražské restaurace Field s pětkrát obhájenou michelinskou hvězdou a patří mu i restaurace 420, kde vytváří originální recepty inspirované právě českou kuchyní. K českým receptům Radek chová opravdovou úctu, ale to neznamená, že se je nebojí prezentovat novátorsky a s náležitou dávkou kreativity. A právě tento přístup Radka Kašpárka pomyslně spojuje i se značkou MORA. „Mám tuhle tradiční českou značku moc rád, spolupráce s ní mě tedy velmi těší. Pamatuji si ji vlastně už z dob svého dětství, kdy na sporáku MORA vařila ty největší dobroty moje babička, od které jsem se v kuchyni leccos naučil. Jsem přesvědčený o tom, že právě díky kuchyňským spotřebičům MORA zvládne každý nadšenec do vaření připravit vynikající profesionální menu, a přitom z pohodlí domova,“ tvrdí Radek Kašpárek.
Unikátní spojení dvou českých legend
Podobně jako MORA jsou i České dráhy legendou s bohatou historií a vzájemné propojení těchto značek funguje už poměrně dlouho. Pro letošní jubilejní rok oslav jsou ale připravené zcela mimořádné akce, které širokou veřejnost jistě potěší. „V průběhu celého roku se budou cestující Českých drah setkávat s výraznou komunikací oslav výročí MORA. Informace budou vycházet v zákaznickém časopisu ČD pro vás, ve vlacích půjde o rámečky a samolepky s logem 200 let MORA. Na vybraných trasách se pak zákazníci ČD setkají s hosteskami, které je zapojí do zábavně-vědomostní soutěže o spotřebiče MORA,“ uvádí tisková mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
Velkolepá výstava mapující historii značky
Značka MORA se v roce 1825 zrodila nedaleko Olomouce, proto je víc než symbolické, že se velkolepá výstava mapující celou její historii uskuteční právě na území Moravy a Slezka, v Technickém muzeu v Brně. V nově nachystané výstavě s názvem MORA. Dvě staletí cesty dějinami, která otevře své brány návštěvníkům 12. dubna tohoto roku, bude k vidění například železářské zboží ze samých počátků značky MORA, historická kamna Meteor nebo první plynový sporák z počátku minulého století. „Kromě toho si zde návštěvníci prohlédnou i domácí spotřebiče z druhé poloviny minulého století, které si možná pamatují z domácností svých prarodičů nebo je kdysi měli sami doma,“ uvádí garantka výstavy Technického muzea v Brně paní Hana Bartošová. Unikátní výstava čítá více než 150 zajímavých exponátů, které pro účely výstavy zapůjčila státní i soukromá muzea, včetně sběratelů z celé ČR. „Součástí výstavy budou rovněž edukační aktivity pro rodiny s dětmi a zároveň k výstavě připravujeme animační programy pro školy,“ doplňuje náměstek ředitele Josef Večeřa.
Food festival s MOROU
Výstavou, kterou Technické muzeum v Brně označilo jako svou hlavní pro letošní rok, ale spolupráce se značkou MORA ani zdaleka nekončí. Na datum 7. června se totiž chystá i Food festival s MOROU určený pro širokou veřejnost, zejména pro rodiny s dětmi. „Kulturně-společenská akce bude probíhat jak v interiéru muzea, kde budou připraveny interaktivní stanoviště s edukačním programem pro děti, tak v areálu za hlavní budovou. Tam bude na připraveném pódiu probíhat hudebně-zábavný program pro všechny věkové kategorie, který v podvečerních hodinách vyvrcholí koncertem známé, zatím nejmenované, hudební skupiny,“ sděluje Josef Večeřa. V rámci akce nebude nouze ani o vynikající občerstvení zaměřené na místní speciality, ochutnávky piva z lokálních produkcí a samozřejmě také degustace vín od vinařů z jižní Moravy. Po Brně budou v tento den navíc jezdit historické vozy městské hromadné dopravy právě ze sbírky Technického muzea v Brně.
MORA jako fanoušek ledního hokeje
MORA má své kořeny v Hlubočkách u Olomouce a fandí aktivnímu životnímu stylu, proto se už v minulých letech rozhodla spojit své síly s hokejovým klubem HC Olomouc. Se značkou MORA se tedy můžou dlouhodobě setkávat také fanoušci ledního hokeje, a to nejen přímo na zimním stadionu, ale třeba i v rámci cesty na venkovní utkání, kam se mohou vydat tzv. MORA Expressem, speciálem Českých drah. V únoru se navíc odehrálo mimořádné hokejové utkání, do kterého nastoupili hokejisté HC Olomouc ve speciálních retro dresech s logem 200 let MORA, aby tak značce symbolicky popřáli k jejím 200. narozeninám. „V následující hokejové sezoně 2025/2026 se fanoušci hokeje a značky MORA určitě dočkají obdobného tematického utkání,“ prozrazuje plány do budoucna Regina Netolická, marketingová ředitelka značky MORA pro Českou a Slovenskou republiku.
Lipno Sport Festival a zpívání s Čiperkami
Několik let už také spolehlivě funguje spojení značky MORA s letním Lipno Sport Festivalem, jehož tváří je olympijská vítězka Kateřina Neumannová. Na lipenském festivalu, kterého se MORA zúčastní již pošesté, nebude ani tentokrát chybět dětská kapela Čiperkové, kterou MORA dlouhodobě podporuje. Na posledním ročníku Lipno Sport Festivalu Čiperkové dokonce zazpívali píseň MO-MO-MÓ-MORA, která zazněla i na jejich Čiperkafestu.
Pomoc těm, kdo to nejvíce potřebuje
Jako jedna z nejstarších značek u nás i ve světě MORA velmi silně vnímá společenskou odpovědnost k místu, kde je doma. Dlouhodobě proto pomáhá například SOS dětským vesničkám, které tu jsou pro ohrožené děti bez možnosti vyrůstat se svými rodiči. MORA dále podporuje i neziskovou organizaci Dobromysl zaměřenou na pomoc rodinám s péčí o jejich blízké s mentálním nebo kombinovaným postižením. A výjimkou není ani Linka bezpečí, která dětem a mladistvým poskytuje bezplatnou pomoc po telefonu v psychicky náročné situaci, kdy se děti neodvažují nebo jednoduše nemohou obrátit na někoho ze svých blízkých.
Kromě toho se MORA zapojuje také do pomoci po živelních katastrofách. Ať už to bylo ničivé tornádo, které se prohnalo jižní Moravou v roce 2022, anebo katastrofální záplavy v minulém roce, MORA pokaždé neváhala podat pomocnou ruku nejhůře postiženým rodinám, aby se mohly co nejdřív navrátit k normálnímu životu. „MORA je srdcem české kuchyně i rodinného života. Spokojená rodina byla a je jejím posláním už od samého počátku značky v roce 1825. A věřte, že jinak tomu nebude ani v roce 2025, kdy slavíme jubilejních 200 let od našeho zrodu,“ dodává na závěr Anna Vrbovcová, brand manažerka značky MORA pro Českou a Slovenskou republiku.
Více najdete na stránkách www.mora.cz
MORA PLNÁ ŽIVOTA MORA a příjemné chvíle s rodinou u dobrého jídla patří dohromady už bezmála dvě stě let. I pro letošní rok jsou připraveny hodnotné dárky – na všechny, kdo si pořídí set vybraných vestavných spotřebičů, čeká osmidílný set kvalitního nerezového nádobí v hodnotě 4 990 Kč zdarma, k vybraným indukčním varným deskám z řady VDIT je určená jako dárek zdarma kvalitní nerezová pánev v hodnotě 1990 Kč. Více o akcích na www.mora.cz v sekci „Promo" Akce“. |
Nový komentář