Jak ukazují data z obchodů Albert, nejvíce se prodává toaletní papír třívrstvý a na vzestupu je i ten se čtyřmi vrstvami. „Podíl třívrstvých toaletních papírů na celkových prodejích je téměř 60 %, čtyřvrstvý toaletní papír je zase nejrychleji rostoucím zbožím v tomto segmentu,“ říká Aneta Jiroutová, manažerka oddělení nepotravinového sortimentu obchodů Albert.
Co se týká vůně a barvy, preferují Češi klasiku. „85 % prodaných toaletních papírů je bez parfemace a v bílé barvě. Z parfemovaných toaletních papírů je nejoblíbenější heřmánkový,“ říká Aneta Jiroutová. Zákazníci také málokdy ví, že se neparfemuje papír samotný, ale jen rulička. Limitované edice s obrázky jsou podle ní oblíbené hlavně na jaře a v zimě.
Spotřebitelé upřednostňují nákup větších balení po 8, 16 nebo 24 rolích. Jejich nákupy mají rostoucí tendenci. Opačný trend je u balení s jednou až čtyřmi rolemi. Zákazníci mají rostoucí zájem také o zcela ekologicky rozložitelný toaletní papír. Celková poptávka po toaletních papírech je stabilní, s mírným dlouhodobým růstem v řádu několika procent.
Historické milníky toaletního papíru 14. století Vynález toaletního papíru. První toaletní papír byl vyroben pro čínského císaře. |
Nový komentář
Komentáře
máme i bidetovou spršku, ta skvěle hygienu doplní
Dříve jsem trpěla na záněty močových cest, urolog mi zakázal používat bělený, barevný a parfémovaný toaletní papír. Od doby kdy kupuji ten obyčejný mám od zánětu klid.
dřív jsem taky preferovala 3 vrstvý, ale poslední měsíce zekologických důvodů, kupuju ty větší, nebalené role, nejsou tam mraky zbytečného igelitu, na záchodě úplně stačí, a vyjde podstatně levnějc, v akci role i za 7 kč
Pro mě je přelomový především r. 1710 a 21 století, i když bez toaletního papíru si hygienu nedovedu představit, tak to je pro mě stejně pořád málo. Bidet by dle mého názoru měl být ten základ!!!