Jak ukazují data z obchodů Albert, nejvíce se prodává toaletní papír třívrstvý a na vzestupu je i ten se čtyřmi vrstvami. „Podíl třívrstvých toaletních papírů na celkových prodejích je téměř 60 %, čtyřvrstvý toaletní papír je zase nejrychleji rostoucím zbožím v tomto segmentu,“ říká Aneta Jiroutová, manažerka oddělení nepotravinového sortimentu obchodů Albert.

Co se týká vůně a barvy, preferují Češi klasiku. „85 % prodaných toaletních papírů je bez parfemace a v bílé barvě. Z parfemovaných toaletních papírů je nejoblíbenější heřmánkový,“ říká Aneta Jiroutová. Zákazníci také málokdy ví, že se neparfemuje papír samotný, ale jen rulička. Limitované edice s obrázky jsou podle ní oblíbené hlavně na jaře a v zimě.
5bf2bcd73830dobrazek.png
Spotřebitelé upřednostňují nákup větších balení po 8, 16 nebo 24 rolích. Jejich nákupy mají rostoucí tendenci. Opačný trend je u balení s jednou až čtyřmi rolemi. Zákazníci mají rostoucí zájem také o zcela ekologicky rozložitelný toaletní papír. Celková poptávka po toaletních papírech je stabilní, s mírným dlouhodobým růstem v řádu několika procent.

Historické milníky toaletního papíru

14. století        Vynález toaletního papíru. První toaletní papír byl vyroben pro čínského císaře.
1596                První splachovací toaleta.
17. století        Běžným toaletním papírem se staly noviny pro jejich dostupnost.
1710                Byl vynalezen bidet.
1778                Vyroben první toaletní papír podobný tomu dnešnímu.
1857                Začíná se prodávat továrně balený toaletní papír.
1900                Vylepšení mětských kanalizací v Evropě vedlo k rozšíření splachovacích toalet.
1935                Firma Northern Tissue představila v kampani toaletní papír „bez třísek“.
19.-20. stol.     Vzniká perforovaný toaletní papír, papír vícevrstvý, recyklovatelný a vlhčený.
21. století        Tzv. bezpapírová toaleta (Japonsko)-kombinuje toaletu, bidet a sušák v jednom.

Více informací naleznete zde.

Reklama