Foto: Shutterstock
Po dramatické obměně našich (nejen) šatníků, kterou přinesl rok 2020, můžeme o roce 2021 mluvit jako o pozvolném přechodu zpátky do života. Přestože začátek roku provázel přísný lockdown a diskuse o dalších možných restrikcích probíhaly po celý rok, uživatelské chování na módní platformě GLAMI ukazuje odhodlání Čechů vrátit se k předpandemickému životnímu stylu co nejdříve a natrvalo. S tím souvisí zájem o oblečení do kanceláře, městskou i večerní módu.
Žebříčky nejpopulárnějších kategorií, nejoblíbenějších a nejvyhledávanějších předmětů zaplavil zájem o kalhoty (+34 %) a šaty (+31 %) ve srovnání s předchozím rokem, a to od modelů vhodných pro každodenní nošení až po večerní róby. Vzrůstající zájem o multifunkční košilové šaty pak nahradil hit počátku pandemie, tzv. mikinové šaty. Perfektně padnoucí kalhoty znovu nabyly na důležitosti.
Foto: Shutterstock
Mezi nejoblíbenější kousky roku patřily béžové kalhoty vhodné do kanceláře i do města, stejně jako kalhoty s vysokým pasem. Ani tepláky a legíny, které loni dosáhly vrcholu, Češi s návratem do ulic nezatracují. Popularita teplákových souprav dokonce vyrostla z +66 % v roce 2020 na +174 % v roce 2021.
Podzim a zima se pak nesly v zájmu zvýšeného vyhledávání bund a kabátů (+18 %), od zateplených modelů přes stylové kožené až po oblíbené městské vesty. Zvýšený zájem o kotníkové boty (+25 %) se promítl do oblíbenosti tzv. bot farmářek, na špici se dále drží nestárnoucí bílé tenisky. Nárůstu se konečně dočkaly také kabelky a tašky (+13 %), u našich slovenských sousedů se dokonce jednalo o jednu z nejdramatičtěji rostoucích kategorií se 72% nárůstem vyhledávanosti.
Foto: Shutterstock
Zajímavostí je bezesporu strmý nárůst zájmu o módní kousky s přívlastkem sexy (+ 99 % v Česku a +427 % na Slovensku) i o nadměrné velikosti (+22 % v Česku a +187 % na Slovensku), které se staly jedním z nejvyhledávanějších slov.
Populární pandemické kategorie jako pyžama a noční košile (+105 % v roce 2020 a +13 % v roce 2021), spodní prádlo (+67 % v roce 2020 a +12 % v roce 2021) či nazouvací obuv (+197 % v roce 2020 a +17 % v roce 2021) rostou znatelně nižším tempem. I loni lidé nakupovali v oblíbených kategoriích, jako je spodní a noční prádlo či přezůvky na doma, avšak ve výrazně menší míře než
v prvním pandemickém roce 2020. Z vývoje objednávek v těchto kategoriích je tedy vidět jasná touha vrátit se k normálnímu životu, který se odehrává nejen v pohodlí domova.
Foto: Shutterstock
Zdroj: Data módního vyhledávače GLAMI
Nový komentář