vogue-do-textu.jpg
Foto: Shutterstock

Prada, Louis Vuitton, Balenciaga, Saint Laurent, Miu Miu a mnozí další nyní hojně pro své kampaně využívají modelky tmavé pleti, jejichž africké dědictví sahá od Senegalu přes Rwandu, Súdán, Nigérii až po Etiopii. Pro průmysl, který je dlouho kritizován za nedostatek rozmanitosti a také za udržování standardů krásy viděných eurocentrickou optikou, je tato změna významná.

Viděl jsem všechny ty neuvěřitelné modelky z celé Afriky, které byly tak temperamentní a chytré,“ vzpomíná Edward Enninful, šéfredaktor a evropský redakční ředitel Vogue. Nadšeně přibližuje pozadí, které stálo za nafocením africké obálky, o jejíž dokonalý styling se postaral on sám. „Tyto dívky,“ pokračuje, „definují, co to je být modelkou. Víte, móda má tendenci následovat vlny. Měli jsme brazilskou vlnu. Měli jsme nizozemskou vlnu, ruskou vlnu, východoevropskou vlnu. V posledních letech se do popředí jednoznačně dostala vlna africká. Líbí se mi myšlenka dát prostor africkým královnám,“ uzavírá.

Aduta Akecha je jednou z pózujících modelek. Ve svých 22 letech je pravděpodobně nejúspěšnější africkou modelkou současnosti. Po svém debutu u značky Saint Laurent v roce 2016 se její mezinárodní obálky Vogue vyšplhaly na dvouciferné číslo, vystřídala četné módní a kosmetické kampaně. Od Valentina po Estée Lauder. Nedávno si koupila dům v LA. Nepochybně inspirovala další africké modelky, jako je Janet Jumbo, která mediím přiznala, že díky „africké vlně“ uspěla u návrhářů, jako je Valentino či Burberry.

Zdroj: British Vogue, Instagram Vogue

Reklama