605c81967079fobrazek.png
Foto: Shutterstock

Alicia Keys

Manažeři velkých značek neberou člověka jako lidskou bytost, ale jako spotřebitele. Na kvalitě produktu jeho úspěch tedy rozhodně nestojí. Záleží na tom, jak si odborníci dokážou pohrát s lidskou psychikou. Poslední dobou své marketingové strategie dotahují k dokonalosti. Často je těžké odhadnout, zdali byl nápad před vzniklou situací, a z té se těží, nebo obráceně. Na konci promyšleného propagačního procesu ale stojí produkt, který prostě musíte mít, i když se trochu stydíte za to, jaké máte ke koupi důvody. S jistotou totiž nemůžete říct, že se vám líbí složení, protože je stejné jako u každého jiného krému z běžných drogérií. Na prvním místě je fakt, že za produktem vidíte celebritu, která má k produktu důvěryhodný příběh vybudovaný dávno před jeho vznikem. Nebo se snaží vytěžit ze svého dávného výroku maximum. Ať tak či tak, pojďme se podívat na dva nejzářnější příklady.

profimedia-0487832027.jpg
Foto: Profimedia

Zpěvačka Alicia Keys v roce 2016 v jednom rozhovoru řekla, že přestává nosit jakýkoliv make-up. „Make-up byl pro mě velká věc, nosila jsem ho od svých 16 let. Po tom, co jsem se dostala do hudebního světa, jsem ho musela nosit každý den, stala jsem se na něm závislá a necítila se pohodlně, když jsem byla bez něj,“ řekla a hned zahájila kampaň na sociálních sítích.  #NoMakeup měl za úkol zbořit stereotypy v oblasti krásy.

Alicii Keys si tedy všichni zapamatovali jako tu, která nenosí make-up a na fotografiích fanoušci obdivovali její pleť. A tady už stojíme u zrodu kosmetické značky.
Krémy na vás z e-shopu přímo křičí: Kupte si nás, budete mít krásnou pleť jako Alicia Keys. Jenže pravda  je taková, že většina celebrit svou vlastní značku kosmetiky vůbec nepoužívá. Rozhodně ji nemohou používat v době,  kdy  byla značka ještě „na houbách“, a tudíž je krásná pleť (a ano Alicia má opravdu krásnou pleť) spíše otázkou genů.

Keys-TransformationCream-01-1536x2000.jpg

Značka Keys Soulcare nabízí kromě svíček za 38 dolarů (zhruba 850 Kč) krémy na kompletní transformaci pleti s podobnou cenovkou. Jejich složení však vůbec není zázračné, rozhodně neodpovídá současným trendům a slovo přírodní nebo šetrná kosmetika Alicii nic moc neříká (kromě toho, že produkty nejsou testované na zvířatech). Ani o neškodné syntetice nemůže být řeč. Ve složení najdeme Peg-100 hydrogenated castor oil, který se přidává za účelem vonného efektu nebo stabilizace struktury či aluminum starch octenylsuccinate, jež má za úkol zvyšovat viskozitu a zlepšit pocit při nanášení. Je ale prokázané, že pokožku často dráždí.

Sečteno podtrženo, krém by neměl být pro citlivou pleť, a i když ostatním typům zřejmě neublíží, opravdu ho nemusíte mít. Nebo tedy pokud bez něj nemůžete žít, protože Alicia, klidně si s ním udělejte radost. Přece jen je to jedna z těch sympatičtějších celebrit.

Kylie Jenner

Starší marketingový tah vynesl podnikatelku a profesionální celebritu Kylie Jenner na vrchol kosmetického průmyslu. Údajně se stala nejmladší miliardářkou na světě, ale později se přišlo na to, že si pár milionů dolarů trochu domyslela. I kdyby nebyla miliardářkou, její jmění je dost velké na to, aby mnoho dalších generací Webstrů/Jennerů nemuselo nikdy pracovat. Jak ale movitá dívka ještě k většímu bohatství přišla?

Bez-nazvu.jpg
Foto: Profimedia

Když bylo Kylie 17 let, podstoupila první ze svých četných plastických operací. Z úzkých rtů se přes noc staly dva nafouklé pysky a vzhled slavné teenagerky se kompletně proměnil. V Americe jsou plastické operace stejně běžné, jako u nás zubní plomby, ale Kylie nechtěla kápnout božskou. Mlžila tak dlouho, až z ní nakonec vypadlo, že její rty jsou dílem profesionální práce s konturkou a kvalitní rtěnkou.

1-0009-Buil-to-last-bottle.jpg

Z výroku se stal takový fenomén, že okamžitě začaly vznikat různá virální videa. Nejprve ta, kde se lidé vycucáváním svých rtů pomocí skleničky snažili pod tlakem dosáhnout plnějších tvarů. Dařilo se, ale možná až příliš. Rty opuchaly do gigantických rozměrů, skleničky praskaly. Škoda slov. Později se internetem šířila videa beauty blogerek, které si konturkou namalovaly linii rtů nad svou linií a plochy vybarvily rtěnkou. Některé snahy dopadly katastrofálně, jiné však působily poměrně přirozeně.

Manažeři Kylie Jenner se rozhodli trapnou situaci obrátit pro její prospěch. V roce 2014 vznikla firma Kylie Lip Kits a jedny z prvních opravdu dlouhodobě držících rtěnek vůbec. Úspěch byl nad očekávání. Když se firma v roce 2016 přejmenovala na Kylie Cosmetics, měla už obrat přes 300 milionů dolarů.

Jenže s kvalitou kosmetiky je to podobně jako s tou od Alicie. Složení není rozhodně zázračné, lip kity navíc vysušovaly rty a lepily. Svůj názor na ně se nebálo říct i několik beauty blogerek, ty nejznámější má ale pod palcem Kylie.

Reklama