Reklamní předměty jsou univerzálním nástrojem propagace
Reklamní předměty mají výhody pro firmy i samotné spotřebitele. Ti, kteří si je zadávají, oceňují hlavně to, že toto zboží jednoduše z hlediska marketingu funguje. Pro spotřebitele se jedná o cool a praktické dárky.

fa2f86fac4dd5-sa.jpg

Propagační produkty ale nemusejí být rozdávány pouze zákazníkům nebo potenciálním zákazníkům, ale také klientům a zaměstnancům, a to opět pro reklamní účely. Hodí se pro různé příležitosti, jako jsou veletrhy, konference, slavnostní otevření, výročí, ale třeba i Vánoce.

Výrobky opatřené značkou se tak mohou stát součástí marketingového mixu a pomoci malým i velkým podnikům v budování povědomí o značce. Základním principem, který vede k tomu, že lidé propagační předměty ochotně používají, je pocit ocenění, který zažijí pokaždé, když něco dostanou. Motivace je sice čistě komerčního rázu, ale v příjemci zůstává prioritně informace o dárku. Vaše společnost bude tak spojena s pozitivní emocí.

Pokaždé, když držitel svůj reklamní předmět použije, přijde též do kontaktu s logem či názvem firmy. Uvědomí si tak existenci celé společnosti. Tento zdánlivý detail navíc sehrává i důležitou roli v tom, jestli se k vám váš zákazník vrátí.

A co víc, pakliže je daná věc určena k tomu, aby si ji její majitel vzal s sebou a používal ji na veřejnosti, stejně tak rozšíří povědomí o značce do okolí. Ideálním prostředím, v němž uplatnit takové prvky, může být například kancelář.

Zboží s názvem či logem funguje, potvrzují to i výzkumy
Podmínkou k tomu, aby tento princip fungoval, je však volit poutavé, praktické a kvalitní firemní dárky, které navíc musejí být z hlediska předávaného sdělení relevantní. Například podle zprávy The British Promotional Merchandise Association se může u zákazníků, kteří obdrží prémiové značkové zboží, zvýšit povědomí o značce o více než 96 %.

Reklamní předmět také může nahradit klasickou vizitku. Nenápadnou papírovou kartičku její příjemce po obdržení často ztratí, případně ji dokonce vyhodí. Užitečnost nebo zapamatovatelnost konkrétního prvku posiluje šanci, že s reklamním předmětem podobný scénář nenastane.

15989ba370540-blobid0.jpg

Značku si dle The Advertising Specialty Institute pamatuje díky této formě propagace dokonce 85 % lidí. A jak navíc zjistila Promotional Products Association International, zapamatování je poměrně přesné: Plných 66 % lidí si totiž dokáže vzpomenout na název značky u produktu, který se jim do rukou dostal v uplynulých 12 měsících.

Dále The British Promotional Merchandise Association na toto téma také uvádí, že více než polovina lidí na inzerovanou značku díky propagačnímu dárku nezapomene po dobu delší než 6 měsíců. Lze říci, že tato forma marketingového sdělení je tak nejen funkční, ale má i dlouhodobý efekt. Pravděpodobnost, že se značkou takto vydrží v kontaktu, se zvyšuje, pokud příjemce obdrží předmět, který může používat každý den.

Propagační předměty jsou univerzální a nákladově efektivní
Tento segment reprezentuje marketing, který je nákladově efektivní. Téměř vždy je možné nalézt takové řešení, které vyhovuje konkrétním rozpočtovým limitům. I s omezenými prostředky tak lze reklamní předměty používat. Návratnost investice neboli ROI je zde mnohem vyšší než u jiných forem propagace.

V podstatě jakýkoli předmět lze proměnit v reklamní. Limitem je prakticky jen to, aby bylo možné jeho povrch potisknout. Nejčastěji se tak používají v této sféře různé textilie, ať už mikiny, bundy, ale třeba i batohy. Populární je také nádobí, ať už tradiční hrnečky nebo třeba opakovaně použitelné lahve na vodu.

Jak už bylo řečeno, v tomto sortimentu je klíčové požadovat kvalitu. Což se týká i potisku reklamních předmětů. Vždy je tak nutné vybrat si dodavatele, který dokáže vzhledem k výběru konkrétního prvku zvolit také adekvátní technologii.