Sezona začíná - kvalitních ojetých vozů je méně než dřív
Letošní rok slibuje již podle lednových výsledků větších autobazarů pravděpodobně výraznější oživení obchodu s ojetinami. Oproti sílící poptávce však stojí fenomén známý spíše z prvního desetiletí po pádu komunismu. Kvalitních ojetin je na trhu méně než dřív a proto je nákupu ojetého vozu třeba věnovat maximum pozornosti. Nejdůležitější je neunáhlit se, nevěřit zdaleka všemu, co prodejci při prezentaci svých vozidel tvrdí a prověřit vozidlo před koupí s pomocí někoho, kdo se vyzná.
Protože prodejci ojetých automobilů chtějí a potřebují uspokojit sílící poptávku, používají k tomu často nekalé praktiky, jakými jsou manipulace s tachometry, zatajování a nekvalitní opravy havárií, falšování servisních knih i údajů o vozidlech a mnohé další. Nezanedbatelné jsou i matoucí obchodní informace, zejména o cenách nabízených automobilů nebo tzv. volavky. „Volavkou v Auto AZ Consulting nazýváme vozidlo se zajímavými parametry i cenou, o kterém se však při zavolání nebo návštěvě prodejce dozvíte: „to se včera prodalo, ale máme tady jiné podobné, pouze trochu dražší nebo s vyšším počtem najetých kilometrů... I z tohoto důvodu bude letos více než kdy dřív nutná ostražitost při nákupu ojetiny a zejména její důkladné prověření,“ informuje Aleš Zich ze společnosti, která se zabývá asistencemi při nákupu ojetých vozidel.
Nedostatek kvalitních ojetých vozidel zvyšuje jejich ceny
Ceny ojetin se udržují na historicky velmi nízké úrovni a dá se předpokládat, že příliš neporostou. Výjimkou mohou být kvalitní automobily do stáří 3-4 let, které si udrží nebo zvýší svou cenu zejména u značkových prodejců. Takových ojetin je však celkově na Evropském trhu méně než dřív a ještě minimálně 2-3 roky díky slabým prodejům nových vozidel v předchozích letech bude. Jasným signálem tohoto vývoje jsou ceny automobilů do tří let stáří a nájezdu do 100tis.km v Německu.
„Kdo chce kvalitní ojeté vozidlo, měl by být připraven za něj zaplatit více než bylo v posledních letech zvykem. Důležitý je také průzkum trhu před nákupem nebo konzultace s odborníkem, aby se kupující v záplavě nabízených vozidel správně orientoval,“ říká Aleš Zich.
Cenové představy kupujících totiž značně deformuje vysoký počet snadno dostupných nabídek vozidel na internetu, které však v převážné většině kvalitativně neodpovídají deklarovaným parametrům. Vzhledem k tomu, že prodejci potřebují mít žádané zboží pro své klienty a již jednou stlačené ceny ojetin se jen těžko zvedají, vzniká na prodejce mnohem silnější tlak jak si pomoci jinými (například výše popsanými) způsoby k dosažení potřebného obratu i zisku.
Zdroj: tisková zpráva www.autoaz.cz
Nový komentář
Komentáře
Jak vybrat dobře ojeté auto? á smysl ještě i uvažovat o autě ze zahraničí? Co myslíte?
Mě se podařilo získat dot dobře výhodně pojištění na auto díky online srovnávači pojištění. Během chvíle si pojištění porovnáte, ale taky sjednáte kompletně online. Nemusíte kvůli tomu nikam chodit.
Také už musíme letos koupit auto. Chci se zeptat, kde na něj shnat nějak výhodně pojištění? Rozhodně bych chtěla jak povinné, tak ale i havarijní pojištění. Poradíte mi prosím?
No, my třeba taky máme ojetinu a podle mě na tom není nic špatného. Kupovali jsme ji před pár lety a zatím spokojenost. Jediné s čím jsme úplně nebyli spokojení bylo povinné ručení. Nakonec to tedy dopadlo tak, že jsme přešli k jiné pojišťovně. Tu jsme vybrali s pomocí tohoto porovnávače: https://www.top-pojisteni.cz/povinne-ruceni
Také jsem letos kupoval manželce ojetinu, vybral jsem si nakonec až Volkswagen Golf na https://www.truck1-cz.com/jina-technika/osobni-auta Prodávající byl sice až z Německa, ale za tu cestu to stálo, protože auto bylo v opravdu prvotřídním stavu.
Ja mam taky ojetinu.. Fiestu. Uz 4 roky... A ted mi hrozi, ze pujde do kopru... Doufam, ze ten sikovny pan, co se mi o ni stara, s tim jeste neco udela. Na jinou ojetinu nemam
Tak ja bych treba nove auto nechtela, jen ojetinu. Jednak mam doma chlapa, co tomu rozumi a spatne nekoupi a pripadne opravy zvladne sam. A pak uz pri zapisu prvniho majitele klesa cena auta a proc vyhazovat penize z okna?
Heather — #5 120 jsou dobrý auta, dokud člověk nemusí jezdit pryč z městského provozu. My ji měli a díkybohu je pryč. Zvlášť po tom, co jsem jednu viděla nabouranou. Nic z toho nezůstalo. Holt soudruzi si mysleli, že to má deformační zónu jak moderní auta, taky mezi čumákem a motorem. Jen zapomněli, že motor je vzadu.
Taky máme ve firmě ojetinu.Ale kupovali jsme ji od firmy dobrého známého,který vozil auta z Belgie a Holanska,důvěřovali jsme mu.Auto prověřené,bez oprav slouží už 8 let a to denně najede minimálně 120 km.Dodávku máme naopak úplně novou,protože prodejce nabídl takové podmínky,že bylo výhodnější vzít novou než ojetinu.
Auto stárne a ztrácí na hodnotě v okamžiku,kdy vyjede z prodejny.Bohužel.
my chceme tak 2 roky starý.úplně nový auto jsou vyhozený peníze
My naši ojetinu kupovali od kamarádky, která si kupovala větší. Takže paráda, ale radši šetříme na nové, protože mám docela strach z těch svařovaných aut, co jsou napůl z vraku a napůl z kradeného auta a při nárazu se rozlomí. To radši žádné auto, než tohle.
I v autobazaru si můžete koupit "upravené" a kradené. Praskne to, jakmile auto budete přihlašovat v jiném kraji.
Kupovat auto nebudu a naše ojetina (škodovčička 120) nám bohatě stačí Na nový auto nejsou prachy a pro mě je u něj stejně nejdůležitější, že se dostanu z místa A do místa B a odvezu, co potřebuju
Léthé — #1 jsem na tom naprosto stejně.
"Ojetinu" jsme kupovali už před 7 lety taky přes bazar - jsme s ní spokojeni. Pracovníci autobazaru zařídili vše potřebné k převodu a evidenci, takže jsme neměli žádné starosti.
Léthé — #1 chodit pěšky,případně jezdit na kole,stejně jako já
Ne nebudu si kupovat auto, nemám ani na ojetinu.....co mi radíte?