Seznamte se se „Stabilizačním a Mobilizačním systémem“, cvičením starým více jak 39 let, které se zaměřuje na bolesti páteře v bederní, hrudní a krční oblasti. Jedná se o rehabilitační metodu skládající se ze cviků se speciálními lany, díky nimž aktivujete tzv. svalové řetězce. Záda jsou jako složitý komplex, který spočívá právě na stabilitě neboli síle/pevnosti, a také mobilitě neboli pohyblivosti a pružnosti. Nefunguje-li u zad jedna z těchto vlastností, dochází k nerovnováze a následným bolestem.
Principem SM systému je práce se speciálními lany, zapojení břišních svalů a protažení páteře směrem vzhůru.

Smíškova metoda

Autorem této metody je MUDr. Richard Smíšek, který stál za myšlenkou toho, že díky pravidelnému cvičení může každý jedinec zamezit problémům stability zad a dalším dysfunkcím.
Zdá se vám metoda příliš odborná a možná i nudná? Chyba. Přestože se nejedná o žádné kardio, a naopak je spojením rehabilitační léčby, preventivních cviků, regenerace a kondičního tréninku, výsledkem vám bude pevná páteř a nulová bolest i po celodenním stání či sezení. MUDr. Smíšek při tvorbě své metody myslel na podstatné – na člověka a jeho nejpřirozenější projev pohybu – chůzi. Systém cviků je pak přesně na tomto přesvědčení založen.

SM systém pro každého

Je jedno, kolik vám je. Zdali jste sportovec nebo jestli čekáte miminko. Cítíte-li, že máte nějakou dysbalanci nebo špatné držení těla, vsaďte na „Smíška“. SM systém funguje i jako optimální kondiční a protahovací cvičení celého těla. Pro cvičení se využívají různé polohy a pozice. Vystřídáte tak cviky ve stoje, vsedě, na jedné noze či na balančních podložkách.

Nejlepší cesta, jak se naučit pracovat se cviky SM systému, je pořídit si gumu a cvičit s fyzioterapeutem. Poté, co se naučíte celou sérii cviků, už můžete tuto aktivitu praktikovat prakticky kdykoliv a kdekoliv. Bolí vás záda v práci? Protáhněte se mezi schůzkami. Čekáte, než se vám uvaří těstoviny k večeři? Zacvičte si klidně v kuchyni. 

Funkce SM systému

  • Uvolňuje přetížené svaly
  • Zlepšuje kloubní pohyblivost
  • Protahuje zkrácené svaly
  • Zpevňuje tělo v pohybu
  • Posiluje oslabené svaly

Také si přečtěte:

Reklama