Boj s úřady je jedno z nejvděčnějších témat vůbec. Pořád aktuální, kdykoli potřebujete něco vyřídit, zjišťujete, že i když se jedná o sebemenší blbinu, nepůjde to tak jednoduše a na všechno musíte mít navíc vyplněný správný formulář.
Ze všeho nejhorší je ale pořád ještě jednání s úředníky, kteří moc dobře vědí, že bez nich se můžete stavět na hlavu, ale je vám to platné jako zmrzlému zimník. Oni jsou Páni Papírů a dávají vám to pěkně sežrat.
Pochopitelně takoví nejsou všichni. Čas od času se stane, že přijdete a očekáváte nějakou hroznou torturu a místo toho narazíte na přívětivého človíčka, který vám nejen dobře poradí, ale ještě vyplní papíry za vás! Kolikrát se ale stane toto a kolikrát vás úředníci otráví jak hadí zub? Padesát na padesát to zřejmě nebude.
A tak mi dnes pište, jak s úředníky bojujete vy. Co se vám stalo a zda máte pocit, že se služby na úřadech zlepšují? Třeba mne překvapíte samými pozitivními příběhy!
A teď ke druhé půlce tématu. Co mobilní a internetové služby? Začali jste využívat moderních technologií, abyste se vyhnuli styku s ne vždy příjemnými úředníky a hlavně se zbavili těch nekonečných front, které v bankách denně jsou?
A věříte internetu a transakcím přes něj prováděným? Vzpomeňme na nedávný případ, kdy se kdosi pokoušel (a úspěšně) nabourat do účtů České spořitelny... Ale okrást vás můžou i na ulici...
Napište mi o tom, jak a odkdy používáte internetové bankovnictví? Měli jste problémy s ovládnutím zacházení? Ztrácíte pořád čísla a hesla, kterými se k účtům přihlašujete, tak jako já? Já pravidelně jednou do roka něco zapomenu. Nějaké číslo, nějaký PIN, ztratím papír, bez kterého nemůžu nic dělat... Zkrátka pohroma. A nakonec mi nejde podpis podle vzoru a můžu se jít klouzat.
Tak mi napište, jak je to s vámi!:)
Boj s úřední hydrou
Jaké máte zkušenosti s úřady?
Pociťujete zlepšení služeb?
Nebo je to stále stejně hrozné?
Chodíte ještě na poštu?
Měly jste nějaký konflikt s úředníkem?
Jak snášíte byrokracii? Jaké máte zkušenosti s úřadováním přes internet?
Napište mi na adresu redakce@zena-in.cz
nejlepší příspěvek ocením
Nový komentář
Komentáře
počítačka: to je zajímavý, mně tohle řeknou i přes e-mail...
úřadům se vyhýbám obloukem, vše se snažím vyřešit mailem, telefonem nebo přes internet, ale je fakt že v poslední době se mi tam začíná chodit lépe, když už tam musím osobně. Pošta - škoda mluvit, ale mám v Brně asi 2 na které chodím ráda, je to možná tím, že tam pracují mladé holky, které mi vždy poradí a né slepice trhající si kalendář do důchodu.
Macek123: děkuji za příspěvek, musíš být ideálním klientem. Máš pravdu i v tom, že za debilní tiskopisy úředníci nemůžou (jen tak mezi náma - už jsi viděla nový Jednotný registrační formulář pro podnikatele? Dvacet barevně odlišených stránek, jejichž vyplnění trvá hodinu!)
Musim uznat, ze na Ceske strane bylo vic potizi nez na Kanadske. Cesi maji talent mi zvorat jmeno i presto, ze jim ho ukazu napsane na jinem dokladu
a posta, to snad nepotrebuje komentar
jeremi: Já Ti to věřím, ale hrozně mě to rozesmálo. Ale pro stavební inženýry by měli udělit výjimku, co říkáš?
Můj poslední ŠOK. Potřebovala jsem vědět, jestli mám zaplacené sociální pojištění, tak jsem psala e-mail. Odpověď byla několikařádková, /automatická odpověď asi/,musela jsem si ji přetlumočit přes slovník cizích slov. Přitom stačilo napsat hezky-česky, že se podobné informace přes e-mail neposkytují, musím si napsat oficiální žádost a vlastnoručně podepsanou. Nějaký právník se asi angažoval, ale zapomněl, že je v Čechách. Moji známí neměli slovník, byl problém.
Jé, vy máte ale štestí. Já mám smůlu na průkazy - zpravidla v nich mám nějakou chybu (začalo to už rodným listem). A pokračovalo občankou, řidičákem, zbrojním průkazem - pokaždý nějaká chyba. Chápu, že se to stát může, ale oni se na mě ještě zpravidla tváří, že chybu jsem udělala já :-(. A já znova musím běhat od okýnka k okýnku, k foťákovi (což je pro mě hroší než zubař) a utíkat z práce. Prostě smůla. Jeden z důvodů, proč přemýšlím o "starém" jméně, až se vdám
paníliška: No vážně. Čekala jsem tam dvacet minut a za tu dobu jsem slyšela odůvodňování, že dospělé dítě není dítě pro účely zapsání do OP, čtyřikrát. Po čtvrté už se mi chtělo křičet, protože ta paní si to tam předtím vyslechla taky třikrát a stejně to měla vyplněné blbě.
jen jedna poznámka. Na úřadech zásadně vše vyřizuji s úsměvem a klidně se ptám znovu a v klidu na vše, co potřebuji. Pořád se ujišťuju, že úřady pracují pro mě a s úsměvem mi snad nikdo nevynadá a neodbude. ""prosím vás, mohla bych se zeptat.......děkuji a mějte se krásně. Děkuji, jste moc hodná." Snažím se nerozčilovat, za debilní tiskopisy třeba úředníci nemohou. Zatím jsem v poho vše vyřídila.....
jeremi: pětatřicetileté dítě
Jiank taky nemám s úředníky problém, na úřady se sice snažím chodit co nejmíň, ale vždycky jsou milí a ochotní. Dokonce i u nás na poště.
Jeremi:
Cítím to stejně
Dokonce i na poštách se to začíná měnit k lepšímu. Hlavně na těch vetších se úřednice naučily chovat profesionálně. Takže už nemám osypky, mám-li dojít vyřídit něco na poštu.
Jeremi: taky mám ten pocit, že se to na úřadech valem mění k lepšímu
(Akorát pošta zůstává pořád stejná, takže když si chci připomenout staré doby, jdu na poštu
)
Nedávno jsem se vdávala a tudíž měla po delší době spoustu vyřizování na úřadech (změna příjmení, změna trvalého bydliště, nový OP, nový živnosťák...), bála jsem se toho a měla jsem z toho nervy, ale nakonec se ukázalo, že úplně zbytečně, úřednice na ÚMČ Prahy 9 mě opravdu velmi mile překvapily
No, asi žiju v jiném světě než Richard, ale v posledních letech jsem nenarazila na protivného úředníka/úřednici. Naopak vždycky všichni mi ochotně poradili, které to nablblé lejstro potřebuju, jak ho mám vyplnit a jaké další doklady dodat. Ono totiž, ač to některým méně chápavým jedincům možná uniká
, ty hromady lejster si nevymýšlejí úředníci. Za to, že k vystavení pasu pro svou dvouměsíční dceru potřebuju naprosto nesmyslná potvrzení přesto, že všechny potřebné údaje má příslušný úřad v počítači, nemůže paní za přepážkou, ale našich 281 "milovaných" zákonodárců.
Minulý týden jsem si byla vyřizovat výměnu občanky a když jsem tak seděla v čekárně a sledovala úřednice (a jednoho úředníka), jak po sté trpělivě vysvětlují, že rubrika "děti" je určena pro děti do patnácti let a že tam skutečně nemůžou zapsat pětatřicetiletého chlapa, přestože je stavební inženýr, tak jsem měla chvílema dojem, že snad začnou i poblikávat.
Nastesti v Oz jsou posty franchises, takze je to vlastne maly podnik a podle toho take s vami jednaji, ne jako ty blbky v Cr na poste
to je jediny urad, ktery mi vazne vadi. Jinak na mestskych uradech apd. je ok