mango.jpg

Foto: Shutterstock

S nízkým glykemickým indexem je mango nejen bezpečné pro diabetiky, ale také se jim velmi doporučuje. Dodává totiž trvalou energii bez zvyšování hladiny cukru v krvi. Je bez tuku, bez cholesterolu a nepřiberete po něm, ani když ho budete jíst denně. Rozpustná vláknina, pektin (lineární polysacharid kyseliny galakturonové) spolu s vitamíny a minerály, které mango obsahuje, pomáhají dlouho udržet pocit sytosti.
 
Mango je také bohaté na vitamin B6 a pomáhá zbavit se pocitu nafouknutí. Denní konzumace manga pomáhá regulovat hormony a snížit PMS. Mango se také nazývá „ovocem lásky“. Je bohaté na vitamin E, reguluje pohlavní hormony a zvyšuje sexuální touhu.

Prebiotická vláknina, kterou tento druh ovoce obsahuje, usnadňuje pohyb střev a udržuje čistý trávicí trakt. Vitamin A a beta-karoten, které mango obsahuje, z něj dělá nejlepšího přítele pokožky. Pomáhá bojovat proti akné a působí proti stárnutí.

shutterstock-1358799743.jpgFoto: Shutterstock

Jelikož je vynikajícím zdrojem vitaminu C, pomáhá snižovat krevní tlak. Hořčík v mangu přeměňuje neaktivní hormon štítné žlázy T4 na aktivní formu T3, čímž zvyšuje metabolismus těla. Také je dobré na kosti a klouby.

Vysoká hladina kyseliny listové v mangu snižuje hladinu „zlého“ cholesterolu. Je také plné sloučenin zvaných polyfenoly, které jsou silnými antioxidanty. Chrání před srdečními chorobami a rakovinou.
 
Tip: Mango je před konzumací dobré na 30 minut namočit do vody. Obvykle totiž zvyšuje teplotu těla a produkuje termogenezi. Takže ponořením manga na půl hodiny do vody snižujeme jeho termogenní vlastnosti. Namáčením do vody také z manga vylouhujeme přebytečnou kyselinu fytovou – přírodní antioxidant, pro člověka nevstřebatelný, který může například potlačit vstřebávání důležitých minerálů v organismu.

shutterstock-60935830.jpg

Foto: Shutterstock

Zdroj: Rujuta Diwaker, Indian Express, Helth Line, BBC Good Food

Reklama