Černý pátek je marketingový tah, který přišel z USA. Obchodníci v tento den dávají své produkty do slev, ale poslední dobou se ukazuje, že je několik týdnů před tímto svátkem nenápadně zdraží.

Traduje se, že historie toho svátku je spojená s krachem cen zlata, který spojené státy zažily roku 1869. Po druhé se však pojem objevil ve spojení s další krizí, která ohrozila světovou ekonomiku v roce 1929. Po krachu na newyorské burze začali někteří obchodníci organizovat den plný slev, aby alespoň částečně naplnili své pokladny a zákazníky znovu motivovali k nakupování.

Jak mluví fakta

  • Podle týmu analytiků Picodi.com ženy kupují více produktů než muži, ale paradoxně muži utratí více peněz na Black Friday
  • 55 % Čechů přiznalo, že nakupují během pracovní doby
  • Kladno je město, kde je Black Friday nejoblíbenější
  • Ženy tráví na nákupech o 29 % více času než muži
Reklama