Tvrdě jsme trénovaly a přineslo to své ovoce. Při závěrečném běhu jsme úspěšně dorazily až do cíle. V šest hodin večer se startovalo na více než osmdesáti místech republiky. My zvolily trasu kolem Petřína a rozhodně jsme nelitovaly. Sice byla dost kopcovitá, ale ty výhledy! Ta panoramata! A navíc nám určitě fandil i Karel Hynek Mácha.

Přiznáme se bez mučení, nevyběhly jsme úplně všechny kopce a občas jsme musely přejít do chůze, ale nebylo to vůbec na škodu. Alespoň jsme se mohly pokochat výhledem na stověžatou Prahu. Jako na dlani jsme měly Karlův most i Národní divadlo.

Přesto, že šlo o závod, nevnímaly jsme žádnou soutěžní rivalitu. Všichni běžci se navzájem podporovali a fandili jeden druhému. Zkrátka super akce, které se rády zúčastníme i příští rok.

Jak neztratit motivaci?

Ovšem teď nastává možná ještě větší výzva. Vydržet a neztratit motivaci ani v situaci, kdy před sebou nemáme žádný závod. Naštěstí existuje pár rad, které to nejen nám, ale i vám mohou usnadnit. Navíc se nevztahují jen k běhu, ale k jakékoli sportovní aktivitě.

  • Ve dvou se to lépe táhne

Najděte si parťáka nebo parťáky, se kterými se budete navzájem povzbuzovat a hecovat. Běhejte spolu nebo alespoň jeden druhému pravidelně hlaste, kdy jste byla a kdy jste naopak vynechala. Dohled je někdy potřeba.

  • Vezměte si sluchátka

Běhání nemusí být nuda, stačí když si nasadíte sluchátka a hned vám trasa rychleji uteče. Nemusíte poslouchat jen písničky, ale můžete si stáhnout i různé inspirativní podcasty, rozhovory nebo třeba audio knihy. Zabijete tak dvě mouchy jednou ranou.

  • Vytvořte si rutinu

Je jedno, jestli se vám lépe běhá ráno nebo večer. K udržení motivace je ovšem lepší nerozhodovat se z hodiny na hodinu, ale mít výběh dopředu naplánovaný. Tedy stanovit si například tři pevné dny v týdny a časy, kdy poběžíte. Z pravidelného pohybu se záhy stane zvyk. Z internetu si můžete stáhnout tabulku a odškrtávat si do ní dny, kdy jste se hýbala.

  • Vybavte se

Pro někoho může být dobrou motivací například krásné sportovní oblečení. Byla by přeci škoda, aby vám jen tak bezprizorně leželo ve skříni.

  • Střídejte aktivity

Může se stát, že vás opakovaní stejné aktivity po čase omrzí, proto se je snažte střídat. V nejlepším případě by běh neměl být vaším jediným pohybem. Zkuste ho proložit třeba skupinovou lekcí, posilováním, tancem nebo jógou. Nebojte se zkoušet, někdy může trvat, než najdete to pravé.

  • Odměňujte se

Neplatí to jen na děti, ale i na dospělé. Každý chce být odměňován. Můžete si například stanovit, že za každých odběhaných 30 kilometrů si uděláte něčím radost. A nemusí to být jen materiální věci, ale i příjemná masáž, která vám pomůže zregenerovat

  • Přihlaste se na závod

Léto je běžcům nakloněné a koná se celá řada běžeckých akcí. Některou si vyberte a přihlaste se na ni. Vidina blížícího se závodu vás nenechá polevit. Člověk je tvor soutěživý. 

  • Střídejte místa

Pokud budete běhat pořád stejnou trasu, určitě se vám po nějaké době okouká. Zkuste objevovat nová místa. Běh není jen o sportovním výkonu, ale přináší také skvělou možnost ke kochání.

Přečtěte si také:

Reklama