Foto: Shutterstock

Ještě, než se s vámi podělíme o naše dojmy, máme pro vás několik tipů na aplikace, které vám mohou usnadnit běžeckou přípravu. Budou za vás měřit trasu, rychlost, spálené kalorie a mnoho dalšího. Vaše výsledky navíc aplikace uchovají, abyste mohla pozorovat, jak se zlepšujete. Každému vyhovuje něco jiného, a proto pro vás máme více alternativ.

Endomondo
Jednou z nejoblíbenějších aplikací nejen mezi běžci, ale i ostatními sportovci, je Endomondo. Jednoduše si navolíte druh sportovní aktivity a aplikace všechno pečlivě zaznamená.

Runastic běh a fitness
Různé sportovní aktivity zaznamenává také Runastic běh a fitness. Součástí jsou i sestavené tréninkové plány pro dosažení různých cílů, ať už je to hubnutí či zlepšení vytrvalosti. Mezi 8. a 16. červnem se navíc můžete přidat k Výzvě Run For The Oceans. Za každý uběhnutý kilometr půjde 1 dolar na boj proti znečištění moří plasty.

Foto: Shutterstock

Google Fit
Monitorovat svůj pohyb můžete také s aplikací Google Fit. Součástí je i funkce Minuty v pohybu, která vznikla ve spolupráci se Světovou zdravotnickou organizací. Jejím cílem je zvýšit množství aktivních minut během dne, tedy místo výtahu použít schody apod.

Krokoměr
Pro ty, co mají radši jednoduší aplikace, je tu například Krokoměr. I ten sice ukazuje i další parametry, ale jeho součástí není tolik možných nastavení.

Uvedené aplikace najdete na stránkách Google Play. 

A jak probíhá běžecká příprava v naší redakci?

Veronika Bulánková, redaktorka
Celé loňské jaro, léto i podzim jsem proběhala. Ale v momentě, kdy začalo být příliš chladno, jsem svou běžeckou sezónu ukončila. I přes dlouhou pauzu ovšem nemusím začínat úplně od nuly. Běžecké boty jsem znovu obula na konci března, ale v květnu jsem dost bojovala s tím, že se mi nechtělo. Částečně i proto jsem si vymyslela výzvu Běháme s Ženou-in. Zatím mě motivace neopouští a dodržuji tréninky třikrát týdně, i když šnečím tempem. Ale důležité je, že vůbec vyběhnu, protože každý pohyb se počítá!

Karolína Waberová, redaktorka
Do běžecké výzvy jsem se zapojila hlavně proto, že jsem asi deset let neběžela. Dokonce ani na tramvaj, protože se na zastávky snažím chodit včas, abych běhu předešla. Moje první běhání tedy nebylo ideální. Jediné, co se mi líbilo, bylo krásné počasí a možnost běhu podél břehu Vltavy. Jinak jsem zhruba po 500 metrech začala pociťovat pálení plic, takže jsem raději zvolnila na indiánskou chůzi. Co mě štvalo úplně nejvíce, bylo kovové kolečko od zipu na mikině, které při každém kroku střídavě cinklo o zip a následně mě bouchlo do brady. Brala jsem to jako výsměch nějaké nehmatatelné vyšší moci, a příště už zvolím oděv bez kovových doplňků. To, co jsem naopak zvolila správně, byla obuv. Konečně jsem mohla využít tenisky na běhaní, které jsem zdědila po své třináctileté sestře, jež má už teď o čtyři čísla větší nohu než já. Jsem zvědavá na pokračování, protože momentálně se po každém běhu tvářím tak, jako na fotce.

T-Mobile Olympijský běh

T-Mobile Olympijský běh se letos uskuteční ve středu 19. června 2019. Přesně v jeden okamžik, v 18:00, společně vyběhne 80 tisíc běžců na více než 80 místech po celé České republice, aby tak oslavili mezinárodní Olympijský den. Na závod se můžete přihlásit ZDE

Přečtěte si také:

Reklama