Reklama je jedním z důvodů, proč jsem zcela přestala sledovat televizi a poslouchat jakékoli rádio. Snažím se tomuto tlaku vyhnout, seč mohu. Dnes mne ale přeci jen dostali. A to ne jen tak ledajak. Po setkání s dnešní „slečnou propagátorkou“ mi prvních pár vteřin bylo do pláče, ale naštěstí jsem se rozesmála.
Vycházeli jsme z jednoho z našich „superhypermarketů“ a já se vydala ještě k bankomatu, který byl umístěn v rohu haly. Těsně před ním mne oslovila příjemná paní. Měla v ruce dárkový balíček s kosmetikou a ještě, než jsem se nadechla k naučenému odmítnutí, rychle řekla, jestli mi může dát zdarma tento parfém a mýdlo. To mne bohužel zarazilo.
Vmáčkla mi růžovou krabičku do ruky a už sahala do regálku pro další.
Mluvila o zavádění nové kosmetické značky na náš trh a ptala se mne, zda používám tělové mléko. Odpověděla jsem, že ne a že… Ale to už mi lila vzorek na hřbet ruky a říkala, že ten je také můj. „Tak to už je nějak podezřelé,“ pomyslela jsem si a čekala, co bude dál.
Dál přišel na řadu sprchový gel, který mi po vychválení také položila do ruky. Její dary jsem už nepobrala, tak jsem si ten první se vzorkem parfému a mýdla položila na vrch tašky. V ruce jsem tedy třímala mléko, sprchový gel a už mi tam dávala vodu po holení pro manžela. „Proč mi to všechno dáváte?“ skočila jsem jí do chvalozpěvů, za účelem dobrání se pravdivé stránky této akce.
Ona začala dlouze a příjemně hovořit o nedávném průzkumu působení reklam na lidi, ze kterého prý vyplynulo, že lidé reklamy přestávají sledovat. Její zaměstnavatel prý zvolil tento nový druh reklamy, při kterém každý oslovený dostane řadu jejich výrobků tímto způsobem zdarma.
„No tak, to má logiku, já neviděla reklamu už pěkně dlouho, že by nás takových opravdu bylo více?“
Uvěřila jsem jí a začínala jsem být lapená v jejich sítích a kousek mé naivní dušičky se začal drát na povrch. Dostala jsem v podstatě celou řadu kosmetických výrobků zdarma, zrovna manželovi dochází voda po holení a ta nová voňavka se také hodí. Zítra jdu na večírek, budu konečně vonět jinak...
“Jediné, co dnes prodáváme, je tento parfém,“ vytáhla z regálku větší balení voňavky, „a ten je dnes za pouhých 700,- Kč, oproti obvyklé ceně 1200,- Kč.“ Vysvětlila jsem jí, že nemám zbytečných 700,- Kč, že je mi to líto, ale nemohu si ho koupit. (Zde si všimněte, že jsem už nebyla zcela při zdravých smyslech a neřekla jí, že si ten parfém koupit nechci!)
Při těchto mých slovech mi jemně odebrala krabičky naskládané na mých rukách a k mému velkému překvapení hmátla rychle i do mé tašky. Tam mi vzala i první dárek zdarma – vzorek voňavky a mýdlo v krásně růžové krabičce. Má malá vykukující naivní dušička se zase schovala.
Můj manžel, který stál dva metry za mnou, se začal burácivě smát. Se smíchem jsme odešli a samozřejmě za pár minut litovali, že jsme závěr tohoto vrcholného reklamního představení neřešili jinak. Ale znáte to, po boji je každý generál a já byla opravdu v šoku. Měla jsem co dělat, abych se otočila a odešla, a byla jsem nakonec ráda, že za mnou stál řehtající se
Situace také mohla skončit mým cholerickým hlasitým monologem.
Nakonec se manžel přeci jen vrátil, aby zjistil přesné jméno této kosmetické firmy. To abychom si od nich náhodou někdy něco nekoupili.
Trochu mi to připomnělo, jak jsme hned po revoluci mnozí skočili na lep chytrákům, kteří nám poštou posílali oznámení o jisté milionové výhře. Asi každý zažil pár vteřin, ve kterých si vpustil do proudu myšlenek možnost, že bude mít milion. Myslela jsem, že už je to za námi, ale není tomu tak.
Dejte si na tyto sebevědomé slečny bez svědomí pozor! Zůstává po nich jen hořký pocit plný studu. Studu za jejich chování a za drzost, kterou jsou schopny vyvinout při útoku na vaši peněženku.
Nový komentář
Komentáře
Několikrát jsem takto narazila na firmu Beauty cosmetic /nebo tak nějak/. Dámy, pokud je mezi námi nějaká JUDr., zajímalo by mě, pokud bych si projev, co vše dostávám zdarma, nahrála na magnetofon a měla na to svědky, jestli bych mohla být popotahována, kdybych to odmítla vrátit a odešla? Pokud se týče vysavače, pokuste se nějak dostat na firmu LUX. Luxují opravdu velmi dobře, měla jsem je těsně před vánocemi. Tak dlouho jsem přemýšlela o nákupu, až jsem měla dokonale čisté koberce. Trochu mi toho hezkého hocha bylo líto, ale já jsem se nevnucovala. Fakt je ale ten, že mít těch 32 tisíc, tak ten vysavač beru i s tím klukem.
Hanča: Není důvod ke kamenování. Dávat informace je něco jiného než otravovat se zbožím a zdržovat lidi, kteří nevědí, co chtějí.
Simba: pak je pošli ke mně :-)))
šája: prosím, nemáš na ně kontak, potřebuji vyluxovat
Daniella: chápu
Daniella: udělat mi to s dítětem, asi jí něco od plic řeknu
Andula: nemám - je tu zase jiná
Já takové akce přehlížím
romy: koupili se, de facto, tvou zavazanost, ne?
Ťapina: já je prostě odmítám, s díky, ale řeknu, že nemám zájem
Susino, divne mi to nepripada, jen trochu nespravedlive zahrnout povsechne celou Kanadu do frankofonni. Quebeck je sice provincie velikanska, lec pripada na ni 9 provincii anglicky mluvicich. Jelikoz ja zase miluju anglinu, musim se ji trochu zastat.
Mně vlézt taková ženská do cesty, tak ji snad i s těma jejíma sladkýma slovíčkama sejmu. Začínám být k tak vlezlé formě reklamy agresivní.
Pegas1632: tak buď rád, máš pokoj, ne?
misam: jj, to je v pohodě, to znám - u nás v práci to dělá jedna ženská, ale ta je děs! když sem si jednou z katalogu nevybrala, tak mi ho příště nedala, že prý to nemá cenu a zase si nic nevyberu - a to přitom sem předtím bral pokažde (asi 8 katalogů) ..
Galadriel: no učili jsme se to ve škole na fránině
... pokud se nepletu, ta provincie je dost velká a fránina je tam vedle angliny úřední řeč, tak proč ti to připadá divný???
Tak něco podobného zažila moje maminka v jednom hypermarketu v Ostravě. Taky nakonec odešla s prázdnou. Snad to nebyla stejná firma... Všechno totiž do puntíku souhlasí...
Tohle ale není zase tak nový způsob prodeje. Poprvé jsem se s tím setkala asi před 7 lety na výstavišti v Budějicích- myslím, že to byla Živitelka. A letos se to tam takhle prodávalo taky. A když jsem byla nedávno v Macru, tak tam byl taky tenhle stánek- teda venku ve vstupní hale...
šája: tak alespoň že vám uklidily
Nedávno u nás byli od Luxu s vysavačem za 75000,-. Nechali jsme si od nich vyluxovat půl bytu a pak jsme je vypoklonkovali s tím, že se ohlásili na reklamní akci, nikoli prodejní a že mít 75000,-, koupíme si auto
. Chvíli jim to trvalo, ale nakonec slečny odkvačily