Reklama bývá různá. Tlačí se na nás z televizních obrazovek, radiových stanic, a dokonce nás ruší při řízení, když na nás svítí z osvícených billboardů. Na naše děti se těsně před večerníčkem směje veselé rajčátko s konvičkou a má dcera si myslí, že je to jeho součást. Při zakoupení časopisů se jí také nevyhneme, valí se na nás z našich poštovních schránek v domě a občas na mne vybafne po otevření internetu. Popravdě řečeno, mám toho dost.

Reklama je jedním z důvodů, proč jsem zcela přestala sledovat televizi a poslouchat jakékoli rádio. Snažím se tomuto tlaku vyhnout, seč mohu. Dnes mne ale přeci jen dostali. A to ne jen tak ledajak. Po setkání s dnešní „slečnou propagátorkou“ mi prvních pár vteřin bylo do pláče, ale naštěstí jsem se rozesmála.

Vycházeli jsme z jednoho z našich „superhypermarketů“ a já se vydala ještě k bankomatu, který byl umístěn v rohu haly. Těsně před ním mne oslovila příjemná paní. Měla v ruce dárkový balíček s kosmetikou a ještě, než jsem se nadechla k naučenému odmítnutí, rychle řekla, jestli mi může dát zdarma tento parfém a mýdlo. To mne bohužel zarazilo.
Vmáčkla mi růžovou krabičku do ruky a už sahala do regálku pro další.

Mluvila o zavádění nové kosmetické značky na náš trh a ptala se mne, zda používám tělové mléko. Odpověděla jsem, že ne a že… Ale to už mi lila vzorek na hřbet ruky a říkala, že ten je také můj. „Tak to už je nějak podezřelé,“ pomyslela jsem si a čekala, co bude dál.

Dál přišel na řadu sprchový gel, který mi po vychválení také položila do ruky. Její dary jsem už nepobrala, tak jsem si ten první se vzorkem parfému a mýdla položila na vrch tašky. V ruce jsem tedy třímala mléko, sprchový gel a už mi tam dávala vodu po holení pro manžela. „Proč mi to všechno dáváte?“ skočila jsem jí do chvalozpěvů, za účelem dobrání se pravdivé stránky této akce.
Ona začala dlouze a příjemně hovořit o nedávném průzkumu působení reklam na lidi, ze kterého prý vyplynulo, že lidé reklamy přestávají sledovat. Její zaměstnavatel prý zvolil tento nový druh reklamy, při kterém každý oslovený dostane řadu jejich výrobků tímto způsobem zdarma.
„No tak, to má logiku, já neviděla reklamu už pěkně dlouho, že by nás takových opravdu bylo více?“

Uvěřila jsem jí a začínala jsem být lapená v jejich sítích a kousek mé naivní dušičky se začal drát na povrch. Dostala jsem v podstatě celou řadu kosmetických výrobků zdarma, zrovna manželovi dochází voda po holení a ta nová voňavka se také hodí. Zítra jdu na večírek, budu konečně vonět jinak...

“Jediné, co dnes prodáváme, je tento parfém,“ vytáhla z regálku větší balení voňavky, „a ten je dnes za pouhých 700,- Kč, oproti obvyklé ceně 1200,- Kč.“ Vysvětlila jsem jí, že nemám zbytečných 700,- Kč, že je mi to líto, ale nemohu si ho koupit. (Zde si všimněte, že jsem už nebyla zcela při zdravých smyslech a neřekla jí, že si ten parfém koupit nechci!)
Při těchto mých slovech mi jemně odebrala krabičky naskládané na mých rukách a k mému velkému překvapení hmátla rychle i do mé tašky. Tam mi vzala i první dárek zdarma – vzorek voňavky a mýdlo v krásně růžové krabičce. Má malá vykukující naivní dušička se zase schovala.

Můj manžel, který stál dva metry za mnou, se začal burácivě smát. Se smíchem jsme odešli a samozřejmě za pár minut litovali, že jsme závěr tohoto vrcholného reklamního představení neřešili jinak. Ale znáte to, po boji je každý generál a já byla opravdu v šoku. Měla jsem co dělat, abych se otočila a odešla, a byla jsem nakonec ráda, že za mnou stál řehtající se manžel.

Situace také mohla skončit mým cholerickým hlasitým monologem.
Nakonec se manžel přeci jen vrátil, aby zjistil přesné jméno této kosmetické firmy. To abychom si od nich náhodou někdy něco nekoupili.

Trochu mi to připomnělo, jak jsme hned po revoluci mnozí skočili na lep chytrákům, kteří nám poštou posílali oznámení o jisté milionové výhře. Asi každý zažil pár vteřin, ve kterých si vpustil do proudu myšlenek možnost, že bude mít milion. Myslela jsem, že už je to za námi, ale není tomu tak.

Dejte si na tyto sebevědomé slečny bez svědomí pozor! Zůstává po nich jen hořký pocit plný studu. Studu za jejich chování a za drzost, kterou jsou schopny vyvinout při útoku na vaši peněženku.

           
Reklama