Foto: Shutterstock

Janice Lorraine se narodila v roce 1942 a velkou část života jí sport nic neříkal. „Jako dítě jsem nebyla vůbec sportovně založená, byla jsem spíš uzavřená knihomolka,“ uvedla žena pro ABC. Po odchodu do důchodu se matka tří dětí a původním povoláním psycholožka rozhodla změnit úsloví, že věk je jen číslo, ve skutečnost. Nejprve začala s aerobikem, potom přidala posilování a v pětapadesáti letech si vyzkoušela kulturistiku, u které vydržela dodnes.

Boj za fit tělo i proti stereotypům

O své motivaci začít se sportem, kterému dříve dominovali muži, se rozpovídala pro The Queensland Times. „Když jsem jednou odcházela z cvičební lekce, viděla jsem na parkovišti velmi starou dámu. Nemohla bez pomoci normálně jít a balancovala na dvou žilnatých nohách tenkých jako párátka. V tu chvíli jsme se rozhodla, že nechci být jako ona. Začala jsem posilovat, protože jsem si zjistila, že je to dobré pro hustotu kostí a jako prevence osteoporózy. Rozhodla jsem se stát kulturistkou, velmi tvrdě jsem trénovala a po patnácti měsících jsem poprvé stanula na soutěžním pódium,“ zavzpomínala. 

To se psal rok 1999 a Janice bylo v té době 56 let. Kamkoli potom Janice přišla, všichni byli v šoku, že i před šedesátkou může být žena skvěle tvarovaná, může si obléknout bikiny a závodit s mnohem mladšími soupeřkami. To kulturistku ještě více motivovalo pokračovat v cestě, kterou započala. Chtěla totiž změnit tradiční stereotypní, a ne příliš lichotivý obraz starší ženy ve společnosti.

Pravidelně se tak stavěla na soutěžní pódia a dělá to dodnes. Zatím poslední soutěže se Janice Lorainne zúčastnila v listopadu loňského roku a ve své věkové kategorii (nad 35 let) skončila na třetím místě. Nutno ovšem dodat, že její soupeřky byly o pětatřicet až pětačtyřicet let mladší než ona. Momentálně se chystá na další soutěž, která by měla proběhnout v březnu.

Striktní jídelníček a tři hodiny v posilovně

Co se týče jídelníčku, pro QT kulturistka uvedla, že je stejný v přípravě na klání i mimo přípravu. Jí prý to, čemu říká přírodní, nahé a nezpracované jídlo bez koření a omáček. Základem ženina stravování jsou zeleninové saláty doplněné kouskem batátu z mikrovlnné trouby. Jediné maso, které jí, je grilované kuře a grilovaná ryba. Denně si také povolí jednu sušenku a jeden čtvereček hořké čokolády s 90% obsahem kakaa. Večeři si ráda zpříjemní sklenkou vína.

Zdravou stravu Janice samozřejmě doplňuje častou pohybovou aktivitou. V pondělí, ve středu a v pátek ji můžete najít v posilovně, kde cvičí hlavní svalové skupiny. A pokaždé tam stráví tři hodiny. V úterý, ve čtvrtek a v sobotu vyráží na osmikilometrové procházky, které následně doplňuje rychlým posilováním s vlastní vahou. Dělá klasické kliky, tricepsové kliky a nevynechává ani břicho a nohy.

Motivátorkou pro ostatní důchodce

A zpomalit nemá v plánu ani dva roky před osmdesátými narozeninami. Je totiž přesvědčená o tom, že pokud by přestala cvičit, mělo by to velmi negativní dopady na její tělo. „Budu trénovat tak dlouho, jak dlouho budu žít, protože vím, co by se mému tělu stalo, kdybych přestala. Hodně lidí, které znám, a kteří jsou mladší než já, se pohybuje jen s pomocí chodítek. Chybí jim energie a síla a už se nemohou plně zapojit do života,“ zhodnotila Lorraine pro QT.

V reportáži The House of Wellness také uvedla, že lidé si často neuvědomují, co všechno je možné, a proto jsou uvěznění v kruhu negativity, slabosti a nemocí. Janice chce být nejlepší verzí sebe sama a ukazovat ostatním, že mají naději na lepší život. V posilovně, kam chodí, motivuje skupinu důchodců, kteří díky ní pracují na svém fyzickém i duševním zdraví.

Čtěte také:

Reklama