profimedia-0645633824.jpg

Foto: Profimedia

Zatímco některé dívky tráví celý život tím, že se snaží stát módní ikonou, Aoi Yamada to dokázala už ve svých 21 letech. Jakmile Aoi Yamadu jednou uvidíte, jen těžko na ní zapomenete. Možná proto už za svou krátkou kariéru stihla spolupracovat se Stellou McCartney, objevila se ve Vougu, byla modelkou pro Freda Perryho nebo předvedla sólový tanec na závěrečném ceremoniálu olympijských her 2020 v Tokiu.

FotoJreetreret.jpg

Foto: Profimedia

Yamada sama sebe popisuje jako tanečnici, modelku a expresionistku. Začala tančit už v pěti letech a zkoušela různé žánry, dokud si neuvědomila, že to vlastně dělá pro zábavu. „Opravdu mě bavilo nosit své oblíbené oblečení a tančit na svou oblíbenou hudbu,“ vysvětluje pro Vogue.

I módu miluje od dětství. Už na základní škole si prý kupovala nová čísla Vogue a pózovala v matčiných šatech: „Fotila jsem se uprostřed rýžového pole před domem. Myslím, že barvy a kombinace, které jsem viděla jako dítě, mě dnes nevědomě ovlivňují,“ říká. Co začalo jako dětská zvědavost, nakonec přerostlo v něco většího.

Také miluje vintage oblečení a údajně ráda nosí oblečení po své prababičce. „Chci ho po ní zdědit, abych ho mohla udržet naživu,“ nechala se slyšet v rozhovoru zveřejněném na webu Freda Perryho. Podle jejích slov jí móda umožňuje „vložit svou duši do nádoby zvané Aoi Yamada a zachytit bzučící nápady, které se jí celý den hemží kolem hlavy“.

V 15 letech nastoupila na tokijskou střední školu specializovanou na tanec, až o dva roky později potkala svého současného manažera. Poté začala dělat modeling a vystupovat v hudebních videích, v divadelních představeních apod. Za největší zlom však považuje své vystoupení na tokijské olympiádě.

Své umění Aoi nazývá spíše expresí než tancem. „Je pro mě důležité ukázat prostřednictvím svého tance „smysl“ nebo „duši“. Chtěla bych být jako ITAKO – ženy, které dokážou komunikovat s duchy japonského šintoismu, předky a mrtvými a předávat jejich poselství,“ vysvětluje pro Modesens.


 
Zdroje: Vogue, My Journal, Fred Perry, Instagram Aoi Yamady, Modesens

Reklama