shutterstock-2032778306.jpg

Foto: Shutterstock

Obchodní řetězec Lidl jde ve své reklamě s aktuální dobou. Rozhodl se v ní ukázat příběh učitelky, která během pandemie se svými studenty přešla na online výuku, a nakonec změnila práci a stala se zaměstnankyní Lidlu. Její podtitul zní Časy se mění, Vánoce zůstávají. „Vánoční příběh ukazuje, že každá změna, která člověka zastihne, může přinést i něco dobrého – záleží totiž na každém, jak ke změně přistoupí,“ citoval společnost Lidl server Mediář.

Své zákazníky o každoroční tradici v podobě vánoční reklamy neochudil ani britský obchodní dům John Lewis. Neočekávaný host vypráví příběh 14letého chlapce Nathana, který na nebi uvidí světlo, které spadne kamsi do lesa. Když se vydá ho hledat, narazí na vesmírnou cestovatelku Skye, která havarovala se svou lodí. Nathan se jí rozhodne ukázat, jak jsou krásné vánoční přípravy, radovánky ve sněhu nebo dívání se na vánoční filmy. Když ale Skye opraví svou loď, musí se spolu dva noví přátelé rozloučit. Nathan se rozhodne, že než odjede, ukáže jí tu nejlepší vánoční tradici – daruje jí dárek – stejný vánoční svetr, jaký měl na sobě, když se setkali.

Pěknou reklamu si připlavil i internetový obchod s potravinami Rohlík. Hlavní roli si v ní zahrál Jiří Bartoška coby farář. Ten u zpovědi vyslýchá babičku, která se svěřuje, jak jiné ženě v obchodě vzala z košíku poslední máslo. Farář pak přemýšlí a ptá se Ježíše na kříži, proč se lidé alespoň na chvilku nezastaví a proč se neustále tlačí v tom chrámu konzumu. Za chvíli se ve dveřích kostela objeví slečna s donáškou nákupu. „Když jsme přemýšleli o naší vánoční kampani, měli jsme na mysli tři základní cíle: vyhnout se vánočním klišé a udělat reklamu po rohlíkovsku, inspirovat lidi k prožití božích Vánoc se svými nejbližšími bez bojů o parkovací místa a nekonečných front. A v neposlední řadě přinést pozitivní emoce a zážitek v této hektické a stresující době,“ uvedl pro Mediář marketingový ředitel Rohlíku Lukáš Antoš.

V nové reklamě od Coca-Coly se malý chlapec trápí tím, že nemá komín, kterým by k němu přišel Santa Claus a nadělil mu dárek. Následuje rozsáhlý kutilský projekt, do kterého se zapojí i další sousedé z domu. Chlapci pomohou postavit trychtýř z papírových krabic omotaný vánočním osvětlením, který vede až na střechu. „Spot ukazuje důležitost přátelství, spojení, lásky a vzájemné péče,“ říká Poliana Sousa, vedoucí Coke’s Latin America TM.

Vánoční reklama od Disney navazuje na loňskou reklamu o babičce a vnučce z Filipín. Tentokrát je už vnučka velká a má děti a také nového manžela Mika, který se snaží s dětmi navázat vztah. Snaží se během svátků zapadnout do rodiny a připojit se k jejím vánočním tradicím. Současně ale přináší i nové. Spot poukazuje na důležitost pospolitosti a rodiny během svátečního období. Opírá se i o fakt, že se během loňských Vánoc nemohlo mnoho rodin kvůli covidu sejít.

Letošní reklama Amazonu podporuje laskavost a všímání si lidí kolem nás. Vystupuje v ní žena, která daruje své mladší sousedce krmítko pro ptáky, poté, co si všimne, že možná trpí stresem z postpandemického života. Ed Smith, generální ředitel integrovaného marketingu společnosti Amazon v EU, vysvětlil myšlenku reklamy: „Uplynulých 18 měsíců bylo náročných pro lidi na celém světě, včetně mnoha mladých dospělých. Náš společný čas s ostatními nelze považovat za samozřejmost. Takže tento rok, i když se svět ještě nevrátí úplně k normálu, příležitosti k tomu udělat někomu laskavost a spojení mezi lidmi nebudou nově objevené důležitosti."

Darujte letos k Vánocům svůj čas, nabádá Vodafone ve své vánoční reklamě pro letošní rok. Jako obvykle i letos vsází mobilní operátor na humor. Hlavní role se tentokrát ujal herec Martin Hofmann. V jednom z několika spotů navštěvuje během Vánoc svou maminku, které pouští svůj nový film, u něhož důchodkyně usne. V další části zase překvapí na Vánoce svého syna v kostýmu dinosaura a přiblíží se mu víc, než kdyby kupoval drahé dárky.

I T-Mobile si připravil vánoční reklamu, a velice dojemnou. „Vánoční dárky nosí Ježíšek, to je snad všem jasné. Když si ale vaše vnouče něco hodně přeje, nemáte srdce mu to nesplnit. Tím spíš, když i on moc dobře ví, že to nejdůležitější je být spolu,“ píše operátor v popisku videa. V reklamě vnuk svému dědovi pošle obrázek s vánočním balíčkem a mírou, jak má být velký. Děda přesně takový balíček přiveze. K čemu chtěl chlapec balíček s takovou velikostí? To se dozvíte na konci spotu.

Zdroje: Jendotlivé reklamy, Cosmopolitan, Mediář, Novinky

Reklama