Obchodník loňský rekordní dar 3 500 tun potravin letos opět překoná a pomoc potřebným navýší ve spolupráci s potravinovými bankami o dalších 300 tun. Letošní celoroční spolupráce na darování potravin z prodejen Albert dosáhne 3 800 tun. Navýšení darů bude dosaženo především díky zaměření na darování čerstvých potravin, zejména ze sortimentu ovoce a zeleniny, ale také mléčných výrobků a masa. Závazek pro rok 2024 tento týden symbolicky stvrdili Jiří Mareček, ředitel pro udržitelnost obchodů Albert, a předseda České federace potravinových bank Aleš Slavíček.

7e3404c6a64c8-thumbnail-image001.jpg
 
O Albertu

Obchody Albert působí na českém trhu více než 32 let. První obchod, supermarket v Česku pod názvem Mana 6. června 1991 v Jihlavě.
Síť prodejen Albert má více než 330 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji. Ve velkých moravských městech obchodník nabízí také službu Albert online.

Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 20 000 zaměstnanců.

Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin.

Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi.

Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána. Nadační fond Albert patří podle platformy Fórum dárců mezi TOP 15 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků.

V roce 2022 a 2023 Albert získal umístění v TOP 10 v hodnocení ESG Rating, Obhájil také certifikát TOP Odpovědná velká firma Leader a roce 2023 získal unikátní ocenění Trendsetter pro společnost určující trendy v oblasti udržitelnosti a společenské odpovědnosti. V roce 2019 vláda v čele s premiérem ocenila Albert cenou Odpovědného zahraničního investora za mimořádný přínos v podpoře rozvoje regionů. 

Mottem Albert je „Stojí za to jíst lépe“. Jako odpovědný obchodní má jasně stanované cíle a konkrétní kroky, které dělá pro budoucnost, zdraví i přírodu. Mezi základní pilíře ESG strategie „Zdravě a udržitelně“ patří neplýtvání potravinami, široká nabídka prokazatelně zdravých potravin či podpora komunit. 

www.albert.cz

2c325b15dac42-obrazek.jpg