Foto: Shutterstock

Díky akrojóze se postaráte nejen o své zdraví, ale o zdraví svých dětí. Odborníci se shodují na tom, že děti by měly být vedeny k pohybu od útlého věku, ještě před tím, než půjdou do školy. I po různých druhů tančeních a jiných sportovních kroužků, na které děti chodí, mají spoustu energie na to, aby si zacvičily doma. Abyste z toho také něco měla, zkuste se naučit základy akrojógy podle youtuberky a maminky dvou dětí Charity Grace.

Při cvičení se zaměřte i na hudbu, která by měla bavit nejen vaše děti, ale také vás. Potřebovat budete klasickou jógamatku a po ruce pití. I když cvičení nebude náročné, děti by měly při výdeji energie pravidelně pít. Samozřejmě nesmí chybět i pohodlné oblečení, aby akrobacie stála za to!

Nejprve se s dětmi pořádně protáhněte. Nesmí chybět klasický cvik s nádechem a natažením celého těla do výšky a s výdechem, kdy se dotknete podložky a pokusíte se vypínat svaly na nohou, jak jen to jde. Cvik s názvem dotknou se nebe opakujte dvakrát nebo třikrát. K sérii protahovacích cviků přidejte ještě klasickou kočku a s dětmi si hezky zamňoukejte.

A hned po protahování přichází na řadu akrojóga! Lehněte si na záda a jemně položte dítěti nohy na břicho, potom mu podejte ruce a přetáhněte ho pomocí rukou na chodila tak, aby se mohlo vznášet. Menší dítě vezměte zezadu do rukou a vyzdvihněte ho do výšky. Obě budou létat jako Petr Pan! Zkuste je zvedat nahoru a dolu.

V dalším kroku nechte dítě na vašich chodidlech sedět, druhé dítě v sedě opět vyzvedněte. Děti v obou cvicích posilují svá tělíčka zatínáním svalů. Opakovat je můžete do té doby, dokud budete mít sílu. Následuje klasicky strečink, na který se můžete podívat na konci videa.

Zdroj fotografií: YouTube/charity.grace

Čtěte také:

Reklama