blobid0.jpg
Foto: Shutterstock

Sluneční svit, je-li ho tak akorát, bývá příjemný a psychice i zdraví prospěšný. Mírné vystavení slunečnímu záření zvyšuje hladinu serotoninu, což pomáhá zlepšit náladu. Prostřednictvím slunečních paprsků získáváme i vitamin D, který je prospěšný zejména pro regulaci hladiny vápníku a fosforu v krvi nezbytných pro stavbu kostí. A jako bonus lze díky slunění dosáhnout bronzového odstínu pokožky a vypadat lépe. Jak ale všichni víme, všeho moc škodí, sluneční záření nevyjímaje. Opalujete-li se příliš a slunci vystavujete nepřipravenou pokožku, hrozí její poškození. Kromě toho, že budete vypadat starší, můžete si zadělat i na závažný zdravotní problém. Proto je důležité správně se na opalování nachystat. Tady je několik tipů:

Pravidelný peeling podpoří regeneraci

Peeling je sice známá, často však opomíjená záležitost. Pleti jím ale pomůžete, protože díky němu odstraníte zbytky odumřelých kožních buněk a pleť může následně lépe regenerovat. Dopřejete-li si jednou až dvakrát týdně jemný celotělový peeling, budete se následně lépe a souměrněji opalovat a opálení vám i déle vydrží.

pel.jpg
Foto: Shutterstock

Preferujete-li přírodní kosmetiku, připravte si tělový peeling s kávovým lógrem. Nejenže pomůžete pokožce lépe dýchat, zároveň ji prokrvíte a díky kofeinu i trochu zabojujete proti celulitidě. Vyrobíte ho jednoduše smícháním dvou dílů oleje (skvělý je třeba kokosový nebo olivový) s jedním dílem suchého lógru. Pokožku celého těla ve sprše jemně promasírujte, nechte chvíli působit, a poté pečlivě opláchněte.

Voda je nezbytná

Pravidelný pitný režim je už trochu otřepaná klasika, kterou je ale třeba opakovaně připomínat. Chcete-li pokožku řádně připravit na léto, hydratujte uvnitř i vně. Kvalitní kosmetika, hydratační masky a přípravky vhodné pro váš typ pleti jsou základ, podobně důležitá je pro kůži i vnitřní hydratace.

Ideální je čistá voda, doplnit ji můžete třeba o několik kapek z citrusů kvůli doplnění vitaminu C. Voda je i v ovoci a zelenině, také ty by měly být pravidelnou součástí stravy, a zároveň dobrou přípravou na sluneční paprsky.

Vhodná strava udělá zázraky

beb.jpg
Foto: Shutterstock

Čím své pleti – a nejenom jí – opravdu pomůžete, je vhodný jídelníček. Myslíte-li to s přípravou na letní slunění opravdu vážně, nezapomínejte svou stravu pravidelně doplňovat o:

Betakaroten (provitamin A) – pro zdravé opálení je nejvýznamnější. Funguje jako efektivní antioxidant a hraje významnou roli v souvislosti s (i) nadměrným sluněním. Nachází se především ve žlutooranžovém a tmavě zeleném ovoci a zelenině. Klasikou je mrkev, skvělým zdrojem jsou i meruňky, brokolice nebo kapusta.

Flavonoidy – jsou nepostradatelné především pro své antioxidační účinky, mimoto pomáhají efektivně hydratovat pleť, detoxikují organismus a posilují celkovou obranyschopnost organismu. Významným zdrojem je například hroznové víno, najdete je i v malinách nebo kvalitní čokoládě.

Vitaminy E a C – vitamin E je pro pleť zásadní; hydratuje ji a udržuje v d

obré kondici, brání předčasné tvorbě vrásek a důležitou roli hraje i v metabolismu tuků. Abyste jej získali, doplňte jídelníček třeba o vejce a mléčné výrobky, ořechy a semena, kvalitní rostlinné oleje nebo tmavě zelenou zeleninu. Vitamin C se mimo jiné podílí na syntéze kolagenu, který je pro zdravou a pružnou pokožku nezbytný. Skvělými zdroji jsou třeba rakytník, šípky, černý rybíz, kiwi, citrusy, zelená petrželka, červená paprika, růžičková kapusta a další.

Selen a zinek – tato dvojice minerálů je pro zdravou pokožku nepostradatelná; selen pomáhá udržovat elasticitu pokožky a eliminuje tvorbu vrásek, zinek ji udržuje svěží a chrání před infekcemi. Selen obsahují například para ořechy, sardinky nebo vejce, zinek najdete v dýňových nebo slunečnicových semínkách, hovězím mase nebo játrech, bohatým zdrojem jsou i mořští živočichové (především ústřice).

Omega-3 mastné kyseliny – Také ikonické „omega-3“ patří do skupiny látek, které mimo jiné podporují zdravou pleť. Pomáhají udržovat ji pružnou a hydratovanou. Dobrými zdroji jsou tučné mořské ryby, ořechy a semena, vejce, olej z tresčích jater a další.

Čtěte také:

Zdroje: decleor.co.ukwebmd.com/beautyanaform.com