Jana Havrdová, prezidentka České komory fitness, proto přináší pár tipů, které vám pomohou vytěžit z léta maximum a dlouhodobě tak zůstat aktivní a fit.

1. Do svých plánů na dovolenou zařaďte i pravidelný pohyb
Dovolená by v žádném případě neměla znamenat přestávku v návyku pravidelného pohybu. Proto ho nezapomeňte už předem zařadit do svých plánů. I v čase volna se snažte během dne hýbat, jet na výlet, hrát s dětmi badminton…, zkrátka – neležet jen na lehátku.

2. Alespoň krátké cvičení zařaďte každý den
„Pro začátek stačí 30 minut procházky v rychlejším tempu a nebojte se zařadit krátké posilovací mini-série kdykoliv během dne,“ radí Jana Havrdová.

3. Léto přímo vybízí k nejrůznějším aktivitám
Kolo, plavání, procházky, horské túry, volejbal nebo fotbálek na pláži! Léto je ideální čas vyzkoušet nebo se věnovat nejrůznějším sportovním aktivitám! Využijte volného času a skvělé energie tohoto ročního období!

4. Pijte dostatek vody
Voda je klíčem k udržení nejlepšího výkonu během tréninku.

5. Myslete na zdravou výživu
„Exotické novinky určitě nevynechávejte, ale všeho s mírou! Pokud víte, že vás čeká velká večeře, oslava nebo rodinné grilování, jezte během dne lehčí a zdravější jídla,“ doporučuje Jana Havrdová.

6. Nebuďte v tom sami
Dalším skvělým způsobem, jak se během prázdnin motivovat, je zapojit do pohybu a sportování i své kamarády. Jděte do toho společně!

7. Neokrádejte se o kvalitní spánek
„Běžte raději večer dříve spát a ráno pak využijte svěžího vzduchu třeba ke svižné procházce před snídaní,“ přidává vlastní zkušenost Jana Havrdová.

Tajný tip Jany Havrdové: Využijte sezónní nabídky místních fitness center. Jsou dalším skvělým místem, kde můžete najít inspiraci. Během prázdnin budou téměř jistě nabízet slevy na členské poplatky nebo podobné akce.

Zdroj: Shutterstock & Česká komora fitness

Reklama