1. Sáhněte po prémiovém ginu – opravdu na tom záleží

Prémiové giny mají obvykle intenzivnější a výraznější charakter, který si při míchání drinku lépe udrží svou chuť. Běžné, tzv. mainstreamové giny jsou často vyráběné tak, aby chutnaly co nejširšímu publiku – což ale někdy vede k tomu, že se v koktejlu zcela ztratí,“ upozorňuje Samer Selbak.

03e67364ac2d6-obrazek.jpg

2. Sledujte složení – i gin má příběh

Každý gin má jedinečné složení bylin a koření. Některé jsou postaveny na citronové trávě, jiné – například Cero2 Chinola – sází na ovocnější tóny mučenky, a další, jako Sir Edmond, vynikají vanilkou. Právě složení použitých aromatických složek odhaluje charakter a osobitost každého ginu,“ přibližuje Selbak.

3. Ne každý tonic je „kamarád“

Ideální toniky jsou podle Selbaka ty s nižším obsahem cukru. „Díky tomu nepřebije tonic chuť ginu a ostatní chutě mají možnost více vyniknout,“ doporučuje odborník.

9d7bf0c1d89c9-obrazek.jpg

4. Práce s ledem – proč se vyplatí velké kostky?

Ideální led jsou velké kostky – pomaleji tají, takže drink zůstane chuťově stabilní delší dobu.

5. Twistujte s mírou

Výrazné giny jako Cero2 Chinola lze použít i do citrusových koktejlů nebo jako chuťovou složku pro twist na klasické recepty. „Vždy ale s mírou, aby chuť nebyla příliš dominantní,“ upozorňuje odborník.

9e892738803ac-blobid0.jpg

6. Více citrusů, méně cukru

U koktejlů méně bývá často více. Ideální je si pohrát nejen s citrusy, ale třeba použít čerstvé bylinky nebo koření, co máte doma – pepř, skořici. Někdy stačí třeba plátek pomeranče s hřebíčkem a drink dostane úplně jiný rozměr,“ doporučuje Samer Selbak.

7. Kupujte alkoholy, které pijí a používají profíci a edukujte se

Bobby’s Dry Gin a Cero2 Chinola jsou ideální parťáci – díky svému výraznému charakteru se s nimi velmi snadno pracuje i doma. Právě v kombinaci s kvalitním tonikem si oba tyto giny zachovají svou osobitost a krásně se doplňují,“ doporučuje odborník a dodává: „Často se setkávám s lidmi, které zajímá příběh a pozadí výroby jednotlivých značek. Chtějí vědět, jak majitelé začínali a kolik úsilí do značky vkládají. Proto považuji za důležité vzdělávat nejen o konkrétních značkách, ale i o výrobních postupech, legislativě nebo samotných recepturách,“ uzavírá Samer Selbak.

4c6548b4711c8-blobid0.jpg

Kdo je Samer Selbak?

Samer Selbak je jedním z předních odborníků na prémiové alkoholické nápoje v Česku. Svoji kariéru zahájil v Bugsy’s Baru, kde získal pevné základy v oblasti nápojové gastronomie. Jako ambasador značek Hennessy, Glenmorangie a Ardbeg rozvíjel svou vášeň pro špičkové destiláty. V roce 2019 spoluzaložil společnost Fenix Drinks, která přináší na český trh autentické produkty s výjimečnými příběhy. Kromě distribuce se věnuje vzdělávání veřejnosti a profesionálů prostřednictvím workshopů a degustací.

Zdroj: fenixdrinks.cz

TÉMATA:
KOKTEJL KOKTEJLY