Jedním z negativních důsledků špatného stravování a pití alkoholu je narušený metabolismus. Taková „porucha“ metabolismu se může projevit jako nabírání na váze, zvýšený krevní tlak a cholesterol, méně energie, zvýšená chuť k jídlu a problémy se spánkem. A ruku na srdce, ani o jeden ze zmíněných důsledků nestojíme. Naštěstí ale existuje několik způsobů, jak svému tělu ulevit a cítit se zase fit.

  1. Spěte
    Dopřávat si kvalitní noční odpočinek je jedním z nejlepších způsobů, jak detoxikovat své tělo, a hlavně ho resetovat. Spánek je spojen se snížením hmotnosti, snížením hladiny kortizolu a stresu a zlepšením celkového zdraví. Nejlepší na této aktivitě je, že nevyžaduje žádné úsilí. Stačí, když se naučíte na správný režim, budete spát alespoň osm hodin, teplota v pokoji bude adekvátní a vy nebudete těsně před usnutím koukat do žádného telefonu, počítače nebo tabletu.
  2. Vypijte hned po ránu sklenici vody
    … a těsně předtím, než jdete spát. A po celý den. Hydratace je základem zdravého těla. Tím, že ráno (a v průběhu dne) dopřejeme organismu dostatek tekutin, ihned se osvěží a oživí buňky.
  3. Protahujte se. Pravidelně
    Alespoň jednou za hodinu vstaňte od pracovního stolu či gauče a protáhněte se. Tím se sníží únava, rozproudíte krev, čímž se zvýší srdeční frekvence a spalování kalorií.
  4. Hydratujte chytře
    Co to znamená? Že se v rámci jednodenního detoxu vzdáte kávy, černého čaje, perlivých limonád a džusů. Ke správnému a zdravému fungování vám bude bohatě stačit stará dobrá voda a bylinkové čaje. A pozor, tyto dva nápoje pijte ideálně denně.
  5. Zapomeňte na alkohol
    Alkohol je pro naše tělo toxin, což znamená, že když ho požíváme, bude naše tělo pracovat na metabolizaci alkoholu před jinými zdroji energie. Jinými slovy, zatímco vaše tělo je zaneprázdněno prací na alkoholu, ostatní kalorie v jídle nebo pití se uloží jako tuk. Alkohol je společenská berlička a dát si skleničku dobrého vína není nic špatného, přesto je dobré naučit se užívat si zábavy i bez něj a s čistou hlavou.
  6. Nestresujte se hladověním
    Cítí-li se vaše tělo špatně, pravděpodobně se ozvou vaše střeva, která budou trpět. Žádné jídlo ani pití by nemělo být považováno za neomezené. O tom, jak se stravujeme, je třeba přemýšlet. Sepište si potraviny, které máte rády, na spektru, od těch, které byste měly jíst hodně, až po ty, které byste měly jíst méně střídmě.

    Smažená jídla a polotovary by se měly konzumovat šetrně, převažovat by naopak měly potraviny s vysokým obsahem vitaminů a dalších prospěšných látek. Ale pokud se ocitnete v situaci, kdy budete zoufale toužit po čokoládě, tak si ji dejte. Stres je v otázkách stravováním jedním z největších nepřátel.

    V rámci jednodenního detoxu si připravte jednoduchý jídelníček, který bude bez lepku a cukru. Ideální je třeba silný hovězí vývar se zeleninou, luštěniny nebo zeleninový fresh. Vše jednoduché, postavené na základních surovinách, které jsou tělu prospěšné. Nastavte se na tři až pět porcí na den, jezte pomalu, u čistého stolu a bez počítače či koukání do telefonu. 

    Po jednom dni, kdy dáte sbohem všem neřestem, se můžete těšit na čistou hlavu, odpočatou mysl, ploché bříško, a hlavně nekonečně energie.

Také si přečtěte:  

Reklama