bricho.jpg

Foto: Shutterstock

Dostatečně žvýkejte

Důležité je jídlo pořádně rozžvýkat. Pomůže vám to vyhnout se přibírání na váze. The Healthy Mummy píše: „Když při jídle spolknete hodně vzduchu, může to vést k plnému pocitu a může se vám zvětšit žaludek. Abyste tomu zabránili, vychutnejte si jídlo a pomalu žvýkejte. Také vám to pomůže jíst menší porce.“
 
Vyhněte se perlivým a slazeným nápojům

Někdy nemusí jít úplně tak o tuk jako o nadýmání. Perlivé nápoje a minerální vody mohou způsobit nafouknutí břicha kvůli bublinám oxidu uhličitého. Vyberte si raději vodu nebo zelený čaj. Také se snažte vyhnout sladkým nápojům. Obsahují cukry a prázdné kalorie. Mohou tak snadno přispět k vyšší hmotnosti, tedy pokud je budete pít často.
 
Omezte alkohol

Alkohol je užitečný pouze pro zábavu. Neprospívá našemu zdraví ani postavám. Nejen, že přispívá k tvorbě břišního tuku, ale také zatěžuje játra, kterým ztěžuje odstraňování toxinů z těla. Tento tlak na játra může také ztěžovat budování svalů, což je klíčem ke ztrátě břišního tuku. Alkohol vás také může nutit sahat po tučných jídlech na zahnání kocoviny nebo vyčerpá vaši energii, která by vám mohla zbýt na cvičení.
 
Dobře spěte

Pokud se snažíte zhubnout, zejména kolem pasu, možná je načase i trochu sáhnout do svědomí, co se týče spánku. Různé studie ukázaly, že pokud špatně spíte, může to způsobovat nárůst hmotnosti. Lidé častěji touží po nezdravém jídle, když mají nedostatek spánku, protože potřebují energii.

Držte nervy na uzdě

Stres vede velmi často k nárůstu hmotnosti a ukládání tuku v oblasti bříška. Způsobuje nerovnováhu hormonů, zejména kortizolu. Tento hormon je spojován s obezitou a nadbytečným břišním tukem. Mnoho lidí se dokonce stresuje tím, že nemají dostatek času a pak podle toho vypadají i jejich stravovací návyky. Buď vynechávají některá jídla, nebo je nahrazují těmi, která jim zaberou méně času. Ta ale nemusí být vhodná pro váš pas.

Zdroje: The SunThe Healthy Mummy

Reklama