Existuje mnoho faktorů, které ovlivňují ženskou plodnost. I když mnohé z nich nelze ovládat, konzumace zdravé stravy je takové, které můžete ovlivnit. Zdravá tělesná hmotnost a výživa má totiž významný vliv na schopnost ženy otěhotnět.

Ale pozor, tento způsob stravování neplatí jen pro ženy. Rovnice má přeci dvě strany. To, jak jí muž, ovlivňuje jeho produkci testosteronu a spermatu. A jak víme, to ovlivňuje i jeho plodnost.

Naštěstí existuje mnoho chutných potravin, které je vhodné při pokusech o otěhotnění konzumovat. Tady jsou…

Tučná ryba

Losos, sardinky a další tučné ryby jsou velkým zdrojem omega-3 mastných kyselin, které hrají důležitou roli nejen v případě, že se snažíte o miminko.

Studie prokázaly, že tyto tuky specificky podporují ovulaci, která je klíčovou součástí plodnosti. Díky konzumaci tučných ryb může žena zvýšit produkci hormonu progesteron, který je jeden z nejdůležitějších hormonů, jenž ženy potřebují k udržení těhotenství po početí.
Kromě výše zmíněných ryb najdete také omega-3 ve vlašských ořeších, lněném semínku, hovězím mase, chia semínkách apod.

Zdravé tuky

Zdravé tuky jsou důležitou součástí každé stravy. Dodávají energii, pomáhají nám regulovat hormony, udržují stabilní hladinu cukru v krvi, absorbují důležité živiny a vytvářejí membrány, které obklopují a chrání naše buňky. Je tedy vhodné denně si dopřát rybu, ořechy, avokádo, anebo třeba olivy.

Plnotučné mléčné výrobky

Plnotučné mléčné výrobky jsou při snaze o početí skvělým pomocníkem. Výsledky studie publikované vědci z Harvardské školy veřejného zdraví ukázaly, že ženy, které jedly více než dvě porce nízkotučných mléčných výrobků každý den, měly vyšší riziko neplodnosti než ženy, které jedly více než jednu porci plnotučných mléčných výrobků každý den.

Vláknina

Semínka, celozrnná mouka, ale také ovoce, zelenina a luštěniny jsou skvělým zdrojem vlákniny a tráví se pomaleji než rafinované uhlohydráty, jako je bílý chléb, bílá rýže, sladkosti a soda. Pomalejší trávení stabilizuje hladinu krevního cukru a zvyšuje sytost, což může zase vyrovnat hladiny reprodukčních hormonů.

Železo

Železo může snížit riziko ovulační neplodnosti a najdete ho v potravinách jako je libové hovězí maso, krevety, organické kuře, ryby a vejce. Pro zvýšení absorpce mixujte tyto potraviny bohaté na železo s potravinami s vysokým obsahem vitamínu C.

Také si přečtěte: 

Reklama