5 důvodů, proč je tvaroh fitness potravinou

1. Správná energetická hodnota – Tvaroh nemá vysokou energetickou hodnotu (ta závisí na tučnosti tvarohu, průměrně je to pouze 87 kcal u tvarohu polotučného). Zároveň však obsahuje velké množství mléčných bílkovin. Ty přispívají k růstu svalové hmoty a mají dobrý vliv i na činnost mozku. Nedostatek bílkovin vede ke zbytečnému napětí a snížení výkonnosti.

2. Dobrá stravitelnost – Obecně jsou bílkoviny těžce stravitelné (některé vysokoproteinové přípravky určené sportovcům mohou způsobovat zácpu), tvaroh je naproti tomu stravitelný snadno, jeho zpracování organismus zbytečně nezatěžuje.

3. Bezkonkurenční složení – Tvaroh představuje směs důležitých aminokyselin. Koncentruje se v něm především bílkovina kasein, která významně ovlivňuje růstovou aktivitu člověka a ochraňuje jaterní buňky. Do svého jídelníčku by ho měli zařadit nejen děti a sportovci, ale i ženy po čtyřicítce, které jsou ohroženy osteoporózou.

tvaroh-seznam.jpg
Foto: Shutterstock

4. Výborně zasytí – Tvaroh k večeři vám pomůže udržet na uzdě chuť k jídlu a touhu po nočním rabování ledničky. Bílkovinu kasein tráví vaše tělo pomaleji a vy se také díky tomu cítíte déle sytí.

5. Skvěle chutná – Při redukčních dietách často myslíme jen na to, jak zhubnout a zapomínáme na naše chuťové buňky. Ty nás nakonec zradí a my se opět vrátíme k původním návykům. Tvaroh však patří mezi potraviny, které nám při troše úsilí nikdy nezevšední. Je možné z něj vyrobit slanou pomazánku, smíchat s nespočtem vynikajícího koření, hodí se k ovoci, ořechům. Je možné ho osladit medem a ukojit touhu po sladkém. Navíc ani po tepelné úpravě neztrácí své skvělé nutriční hodnoty.

Zdroj: Jaroměřská mlékárna, Kalorické tabulkyŘešení chronické zácpyMakroživiny a jejich poměr ve stravěNadbytek bílkovin,Study: Evidence for a role of cow’s milk consumption in chronic functional constipation