seznam.jpg
Foto: Shutterstock

Hubnutí na podzim je bez stresu 
Většina lidí touží zhubnout do plavek, jenže s hubnutím začínají příliš pozdě. V květnu nasadí drastickou dietu, ale zhubnout se jim obvykle podle jejich představ nepodaří nebo dokonce ještě nějaké to kilo přiberou. To potvrzuje i Věra Burešová, hlavní výživová poradkyně center pro výživu a hubnutí NATURHOUSE. „Pokud chcete zhubnout zdravě a trvale, mělo by být hubnutí pozvolné. Začnete-li s hubnutím na podzim, budete mít dostatek času na to, abyste si zvykli na nové stravovací návyky, ať už ve formě jídelníčku nebo pohybu. Zároveň nebudete ve stresu, že to do léta nestihnete.”

Zajímavost: Při stresu je ve vyšší míře vylučovaný hormon kortizol, což způsobuje například zvyšování cukru v krvi nebo zvýšené ukládání tuku v oblasti břicha.

Počasí přeje sportování 
Během letních veder bývá obtížné donutit se chodit do posilovny a ani cvičení venku není v extrémně teplém počasí lákavé. Oproti tomu podzimní počasí je pro pohyb teplotně příjemnější a alergikům se lépe dýchá, protože ve vzduchu není tolik alergenů. „Zvyšuje se i motivace chodit do fitness centra, zvlášť, je-li venku sychravo a deštivo. Kruhovým tréninkem ve fitness centru spálíte kalorie, procvičíte více svalových skupin najednou, zahřejete se a kromě toho vás cvičení rozveselí, což přijde během podzimu, kdy v těle kvůli nedostatku slunce klesá hladina serotoninu, vhod,“ tvrdí Tereza Kompánková, hlavní trenérka z Fitness Clubu Contours. 

Zdravé jídlo je na dosah 
Podzim je období sklizně. V obchodech, u místních farmářů nebo na vaší vlastní zahrádce tak můžete mít k dispozici velkou řádu sezónních potravin, které vám s hubnutím pomohou. Mezi oblíbené dietní a zdravé potraviny patří například dýně, červená řepa a kořenová zelenina jako mrkev, petržel nebo i kopr. Z těchto potravin si můžete připravovat teplé polévky. Ušetří vám to čas, peníze a ještě vám to pomůže ke štíhlejší linii. Určitě se zaměřte na lokální potraviny a omezte ty, které k nám mají cestu přes půl světa.

Začíná období saunování 
Podzimní počasí vybízí k saunování, které má pozitivní vliv na fyzické i duševní zdraví. V sauně se zbavíte přebytečné vody, podpoříte funkci imunitního systému a budete se cítit lépe i po psychické stránce. „Sauna je také skvělým doplňkem ke cvičení. Po tréninku poskytne zasloužený odpočinek, uleví vyčerpaných svalů a do určité míry může pobyt v sauně zlepšit i výkon. Co se týká hubnutí, samotné saunování ke štíhlejší postavě nepřispívá, ale podpoříte zdraví srdce a cév,“ doplňuje trenérka Tereza Kompánková. 

Zajímavost: Vadí vám vysoké teploty? Vyzkoušejte infrasaunu, která pro vás může být komfortnější než finská sauna. V průběhu i po saunování doplňujte tekutiny.

Během podzimu se lépe vyspíte 
Spánek je důležitý pro zdraví, optimální sportovní výkonnost a je jedním z klíčových faktorů úspěšného hubnutí. S příchodem podzimu a nástupem zimy se dny zkracují, což spánku na rozdíl od léta přeje. „Na podzim, kdy slunce vychází později a zapadá dříve, můžeme mít tendenci trávit v posteli více času a za mě je to takto v pořádku. Tělo i mysl si odpočine a hubnutí díky tomu může jít lépe,“ tvrdí Věra Burešová a dodává, že nedostatek spánku naopak zvyšuje stres a chuť k jídlu, a to způsobuje přibírání na váze. 

Zajímavost: Dlouhodobý nedostatek spánku může narušit imunitní funkce, být příčinou kardiovaskulárních onemocnění a v neposlední řadě negativně ovlivňovat psychiku.

Zdroj: Věra Burešová z NATURHOUSE, Tereza Kompánková z Fitness Club Contours

Reklama