shutterstock-789633967.jpg

Foto: Shutterstock

Odbýváte se na snídani nesmysly

Ačkoliv se stále více odborníků na výživu shoduje na tom, že snídaně není nejdůležitějším jídlem dne, respektive jak pro koho, mnozí si bez snídaně začátek dne zkrátka nedovedou představit. Jenže mnozí z nich to zároveň řeší tak, že si koupí snídani v pekárně cestou do práce či školy, protože doma snídat nestíhají. Pokud však pravidelně snídáte máslové croissanty či sladké koblihy, svému zdraví ani postavě tím rozhodně neprospějete. Jestliže se vám ráno nechce vstávat dříve, připravte si snídani předem. Perfektní jsou různé kaše do skleničky nebo si připravte před spaním těsto na mugcake. Ráno ho dáte jen do mikrovlnky, případně si ho můžete vzít s sebou. Mugcake bývá dobrý i za studena.

shutterstock-1551518285.jpg

Foto: Shutterstock

Přeháníte to po ránu s cukrem

Můžete být milovníkem sladkých snídaní, a přesto jíst zdravě. Základem je vybírat si snídaňové cereálie, müsli a vločky, které nejsou jen plné cukru, ale obsahují také vitamíny, minerální látky a dostatek vlákniny. Díky tomu vás zasytí i menší množství. Kromě toho můžete křupavé müsli střídat s neslazenými vločkami a udělat si z nich chutnou kaši. Navíc podle Michaely Ryglové není nutné ovesnou kaši sladit cukrem. „Ovesnou kaši dochuťte perníkovým kořením, ovocem, případně malým množstvím oříšků či ořechového másla, které obsahuje na rozdíl od klasického cukru výživné látky,“ tvrdí Michaela Ryglová, odborná garantka výživy za společnost Bonavita.

kase.jpg

Foto: Bonavita

Zapomínáte na bílkoviny

Mnozí mají snídani spojenou s něčím sladkým, což nemusí představovat až takový problém, ovšem pouze za předpokladu, že ji alespoň částečně obohatíte o nějaký zdroj bílkovin. V případě sladkých kaší lze přidat protein, případně může být zdrojem bílkovin i arašídové máslo. Pokud nejste zas až takový fanoušek sladkých snídani, můžete si dát třeba tvarohovou pomazánku, k tomu kváskový chleba a porci zeleniny. Nebo vsadit na klasiku v podobě vajec se zeleninou a celozrnným pečivem. Bílkoviny v jídle vás zasytí a postarají se o to, abyste neměli během půl hodiny hlad.

shutterstock-1938191911.jpg

Foto: Shutterstock

Jíte málo ovoce a zeleniny

Ať už budete snídat slanou omeletu nebo sladkou kaši, vždy k tomu přidejte rozumné množství zeleniny či ovoce. V případě zeleniny se množství nemusíte bát a klidně si naložte plnější talíř. Zelenina a některé druhy ovoce mají málo kalorií, ale zato obsahují spoustu vitaminů, minerálních látek a v neposlední řádě vlákninu, která je příznivá z hlediska hubnutí i zdraví střev. Ke snídani si vždy dejte porci ovoce nebo zeleniny. Do snídaňové omelety se skvěle hodí například čerstvý listový špenát a lokální rajčata. Do ovesných kaší doporučujeme lesní plody. Pokud však máte raději exotiku, klidně zvolte kousek sladkého manga nebo třeba kyselkavé kiwi.

shutterstock-639651064.jpg

Foto: Shutterstock

Zdroj: Michaela Ryglová, Tiskové materiály Bonavita

Reklama