Po Vánocích pak řešíme, jak se nadbytečných kil zbavit. Naštěstí to jde i bez drastických diet, stačí jen trochu odlehčit jídelníček.

Omezte živočišné tuky
Tuky tvoří nepostradatelnou součást stravy. Zastoupeny by však měly být hlavně kvalitní rostlinné, ty živočišné naopak omezte. Z jídelníčku se proto snažte vyřadit másla, tučná masa a sýry, salámy. Nahraďte je olivovým, lněným a řepkovým olejem, avokádem, mandlemi, pistáciemi a sójovými boby, které obsahují prospěšné omega-3 mastné kyseliny. Jejich skvělý zdroj představují také různá semínka, dýňová, lněná nebo chia, která jsou považována za „mozkovou potravu“, pomáhají totiž bojovat proti depresi.

Nezapomínejte na pitný režim
V zimě je důležité hlídat si pitný režim, a to nejen v rámci očistné povánoční kúry. Pokud máte tekutin málo, cítíte se unavení, bolí vás hlava, objevit se mohou problémy s ledvinami. Nejlépe nastartuje váš organismus obyčejná čistá voda bez bublinek, vsadit ale můžete také na ovocné a bylinkové čaje.Vypijte minimálně dva litry tekutin. Skvělý povánoční restart představují detoxikační zeleninové šťávy. Nejen, že vás nastartují, ale navíc po jejich vypití nebudete mít takovou chuť na sladké. Namixujte si je doma přesně podle svojí chuti. Vsaďte na brokolici, mrkev, řepu či zázvor. Nebojte se experimentovat a objevovat.

Minimalizujte příjem rafinovaných cukrů
Snažte se omezit příjem cukru. Nejen, že odplavuje z těla velké množství minerálů, ale navíc oslabuje ledviny, ve kterých se ukrývá životní síla každého člověka. Cukr se nevyskytuje jen ve sladkostech, ale také v bílém pečivu, limonádách, džusech, džemech. Místo nich si raději dopřejte čerstvé ovoce, které obsahuje vitamíny a navíc také vlákninu, která zabraňuje rychlému vstřebávání cukru. Snížit příjem sacharidů vám pomohou také dietní koktejly Chiashake, které obsahují vysoký podíl bílkovin a chia semínek. Nejen, že pomáhají spalovat tukové zásoby, ale navíc zajistí kompletní přísun všech živin, které tělo potřebuje. Zdravý koktejl zasytí až na pět hodin, bez problémů jím tak můžete nahradit třeba svačinu. Určitě oceníte snadnou přípravu, stačí ho jen smíchat s mlékem nebo vodou a do minuty máte hotovo. Vybírat můžete z několika lahodných příchutí, takže zkrátka nepřijdou ani vaše mlsné jazýčky. Pohodlněji a chutněji už to prostě nejde!
 

Reklama