botas

Projekt botas classic 66 vznikl na základě školního zadání prof. Rostislava Vaňka, kdy studenti ateliéru Grafický design a vizuální komunikace měli za úkol navrhnout libovolnou sportovní obuv.

Dva z nich (Jan Kloss a Jakub Korouš) se však rozhodli nevytvářet fiktivní produkt, nýbrž na příkladu všeobecně známého a dokonce i teoretiky designu uznávaného klasického, původně nohejbalového modelu boty od společnosti Botas ukázat, do jaké míry může být i pro takto zavedenou firmu přínosné spolupracovat s grafickým designérem v užším kontaktu, než ho použít pouze jako nástroj reklamní činnosti. Sám se stává do jisté míry i návrhářem a ve spolupráci s modelovým oddělením firmy realizuje své vize. Tím se do společnosti může dostat nový pohled a hlavně zajistit to, že veškerá produkce spolu s obalovým systémem, reklamou či v neposlední řadě třeba obchodními prostory působí silným uceleným dojmem budujícím jednoznačně vizuální styl daného produktu a společnosti jako celku.

Po následném zkontaktování a vstřícném kroku od společnosti Botas se studentům naskytla jedinečná příležitost ukázat celý proces v praxi, a ne pouze tak, jak tomu bylo doposud, na akademické půdě.

Reklama