1. Káva je návyková a mnohdy věříte, že bez ní den nezvládnete. Sice vám rychle dodá energii, ale stejně tak rychle i její účinky vymizí. Vsaďte raději na chutný zelený čaj.
  2. Jezte pravidelně a nezapomínejte na ovocné svačiny, které vám dodají energii. Ušetříte si tak nadbytečné kalorie, které o sobě dají vědět nárůstem hmotnosti. Snažte se vyhnout čokoládovým tyčinkám, jídlům z fast foodu a jiným hříchům dnešní společnosti.
  3. „Jíst byste měli každé 3 hodiny, proto snídejte, svačte, obědvejte, svačte a večeřte. Díky pravidelnosti nebudete mít hlad. Nezapomínejte ani na pitný režim. Ideální je vypít minimálně 1,5 l čerstvé neperlivé vody,“ radí Věra Burešová, hlavní výživová poradkyně NATURHOUSE.
  4. Zásobárnou energie a zdravým mlsáním jsou například oblíbené chia semínka nebo skořápkové plody.
  5. Doplňte si vitamín C, který se hojně vyskytuje například v zelí, citrusech, paprikách či rajčatech.
  6. Cítíte, že potřebujete oddech? Dejte si na chvíli „dvacet“ a uvidíte, že se vám vrátí koncentrace a s ní připluje i lepší nálada. K dobití baterek stačí opravdu pouze 20 minut relaxace.
  7. Dopřávejte si jarní zeleninu. Skvělé jsou například ředkvičky či polníček. Celoročním „nakopávačem“ je cibule, česnek, mrkev a celer.
  8. Vyzkoušejte rostlinu aloe vera. Botanicky patří mezi sukulenty, lze ji pěstovat i při pokojové teplotě a má blahodárné účinky na zdraví. Proč? Má se za to, že posiluje imunitu, detoxikuje a regeneruje tělo.
  9. Choďte na pravidelné procházky, třeba se psem či partnerem, sousedkou, přáteli, rodinou či dětmi.
  10. Vyhýbejte se starostem. Stres je velice unavující, naučte se ho v životě eliminovat. Omezte i čas strávený na mobilu či počítači. Rozhodně zapomeňte na televizní zprávy.
Reklama