Po několika úvodních článcích o aerobiku nabízíme krátké shrnutí, které by mělo začátečníkům pomoci přestat se obávat prvních lekcí cvičení a především si z hodin odnést co nejlepší zážitky.

1. Vyberte si hodinu odpovídající vaší úrovni. Většina lekcí je v rozvrzích označena – zda je vhodná pro začátečníky, středně pokročilé nebo pokročilé. Pokud hodiny takto označeny nejsou, nebojte se v recepci fitnesscentra zeptat a požádat o radu.

2. Vyberte si typ hodiny, který vás jednak bude bavit, jednak vám pomůže dosáhnout vašeho cíle. Aerobní cvičení jako jsou step aerobik, cycling (spinning), hi-low impact aerobik, funk, dance a bojové druhy aerobiku příznivě působí na srdce a plíce. Posilovací formy aerobiku – např. AE-BODY, Bodystyling či P-class, využívají cvičení se zátěží jako jsou činky, gumičky a tyče a zaměřují se na tvarování určitých partií, zlepšují svalovou sílu a vytrvalost. Joga, pilates a strečink jsou zaměřeny na zlepšení flexibility (ohebnosti, pružnosti), uvolnění a odbourání stresu.

3. Zjistěte, jaký druh oblečení a bot je vhodný pro daný druh cvičení. Správné obutí a oblečení vám pomůže k tomu, aby cvičení bylo příjemné a bezpečné.

4. Zjistěte, jaké náčiní se bude při lekci používat. Pokud si nejste příliš jistá, jak vám to na stepech, na kole či s jiným náčiním půjde, zeptejte se instruktora. Je lepší přijít na první hodinu dříve, abyste měla dostatek času seznámit se s tím, co se bude při cvičení používat.

5. Jste-li na hodině pro pokročilé, požádejte instruktora, aby vám ukázal modifikace - jednodušší varianty těžkých cviků vhodné pro vaši úroveň.

6. Společné cvičení by mělo být zábavou. Proto poproste svou kamarádku (-da), aby šla (šel) s vámi.

7. Určitě nezapomeňte na plnou láhev vody a pijte vodu před, během i po cvičení. Hydratace organismu je velmi důležitá.

8. Komunikujte s instruktorem – jak cvičit, jak modifikovat cviky atd. Máte-li jakékoli poranění či jiný problém, který může omezit váš pohyb, měla byste o tom říct instruktorovi před začátkem hodiny.

9. Nebojte se toho, že všechny cviky nezvládnete hned napoprvé. Hodiny jsou navrženy tak, že se „učíte“ pohybovat. Lekce může obsahovat různé kombinace cviků navržených do hudby (choreografie) a učení těchto cviků umožňuje rozvoj vaší koordinace. Schopnost zvládnout kroky se vám bude postupně, ale jistě zlepšovat.

10. Cvičte podle sebe. Poslouchejte své tělo a nezapomínejte na odstup, jste-li na hodině poprvé. Měla byste cítit, že cvičíte a další dva dny po cvičení by vás měly trochu bolet svaly, ale ne tak, abyste se nemohla hýbat.

Článek připravily instruktorky aerobiku

Převzato z www.aerobics.cz