Foto: Košík.cz

Až příště zasednete k počítači a začnete „házet“ do svého nákupního košíku potraviny, nezapomeňte na tyto položky.
 

  1. Česnek – Je plný účinných látek, které vám pomohou snížit riziko vzniku infekce. Obsažený alicin podporuje imunitní systém a bojuje proti nemocem a nachlazení. Kromě toho má česnek antimikrobiální účinky a působí proti bakteriálním a virovým infekcím.
  2. Citrusy – Je jedno, jestli se pustíte do pomerančů, pomela, citronů či grapefruitů. Citrusy jsou skvělý zdroj vitaminu C. A co víc, „céčko“ má antibakteriální a protizánětlivé účinky.
  3. Borůvky – Tyto fialové bobule se řadí mezi tzv. superpotraviny, jsou zdrojem antioxidantů, posilují imunitní systém a chrání před volnými radikály.
  4. Hořká čokoláda – Tmavá čokoláda obsahuje antioxidant zvaný theobromin, který může pomoci posílit imunitní systém tím, že chrání buňky těla před volnými radikály. Volné radikály jsou molekuly, které tělo produkuje, když rozkládá jídlo nebo přichází do styku se znečišťujícími látkami. Volné radikály mohou poškodit buňky těla a mohou přispět k onemocnění. I přes své potenciální výhody má tmavá čokoláda vysoký obsah kalorií a nasycených tuků, proto je důležité ji jíst s mírou.
  5. Kurkuma – Toto žluté koření mnoho lidí využívá při vaření exotických pokrmů. Její konzumace pomáhá zlepšit imunitní reakce člověka, má antioxidační a protizánětlivé účinky.
  6. Tučné ryby – Losos, tuňák a další tučné ryby jsou bohatým zdrojem omega 3 mastných kyselin. Omega 3 jsou esenciální nenasycené mastné kyseliny, které jsou nezbytné pro správné fungování lidského metabolismu. Naše tělo si je neumí samo vytvořit, a tak jsou nejčastěji přijímány v podobě stravy nebo ve formě doplňků stravy. Mají pozitivní vliv na zdraví očí, mozku a srdce, jsou ale také úzce spjaté s růstem svalů, což ocení nejeden sportovec, anebo milovník zdravého životního stylu.
  7. Brokolice – Další vynikající zdroj vitaminu C. Obsahuje také silné antioxidanty, jako je sulforaphan, dále je zdrojem vitaminu D, E a skupiny B.
  8. Batáty – Neboli sladké brambory jsou nabité betakartonem, jenž se v těle mění na vitamin A. Betakaroten chrání naši pokožku, „áčko“ posiluje trávicí systém a blokuje vstup škodlivých bakterií do těla.
  9. Špenát – Už Pepek námořník věděl, jaký je to zázrak. Špenát posiluje imunitu díky základním živinám a antioxidantům, které obsahuje. Jsou jimi flavonoidy, karotenoidy, vitamin C a D.
  10. Zelený čaj – Tento čaj obsahuje pouze malé množství kofeinu, takže si ho lidé mohou užívat jako alternativu k černému čaji nebo kávě. Jeho pití může také posílit imunitní systém. Stejně jako u borůvek obsahuje zelený čaj flavonoidy, což může snížit riziko nachlazení.

Foto: Košík.cz

Reklama