1. Sexy tělo
    No jasně! Pravidelným sportováním opravdu zapracujete na své postavě a časem se i dopotíte k vysněným křivkám. K tomu, abyste dosáhly váhového úbytku, stačí jen třicet minut pohybové aktivity denně. Každá sekunda pohybu se počítá a každá vás přibližuje postavě podle vašich představ.
  2. Elixír mládí
    Pokud budete pravidelně sportovat, máte jistotu, že se takové aktivity budou velkou měrou podílet na udržení vaší skvělé fyzické kondice, ale také tím docílíte zpomalování stárnutí. Zaženete rizika vzniku určitých chorob, a to včetně těch duševních a oddálíte také vznik vrásek.
  3. Endorfinová vzpruha 
    Jestliže vás nemotivují shozená kila, sportujte proto, že si zajistíte pravidelný přísun skvělé nálady a úsměvu na tváři.
  4. Stop stresu 
    Tento bod jde ruku v ruce s bodem tři. Sportování odvádí pozornost od každodenních problémů a zlepšuje sebevědomí. Zvýšení tělesné teploty v důsledku cvičení vede ke snížení svalového napětí a k novým přenosům mezi neurotrasmitery. A proto sportujte. Žádná depka vás pak jen tak nedohoní.
  5. Srdce jako zvon
    Základem všeho je naše zdraví. A to si musíte hýčkat celý život. Pohyb, a to i ten nejmenší, prospívá našemu srdci. Cvičení totiž snižuje hladinu LDL cholesterolu, který zodpovídá za kornatění tepen. Kromě toho redukuje krevní tlak, zlepšuje citlivost na inzulin, zlepšuje funkci srdečního svalu a snižuje riziko vzniku krevních sraženin.
  6. Zdravé a silné kosti
    Sportovat znamená předcházet osteoporóze. Právě chůze, běh nebo posilování jsou proti této nemoci tou nejlepší prevencí. A že už máte na osteoporózu náběh i věk? Nevadí. Doplňujte potřebné dávky vápníku a zahajte aktivitu třeba rychlou chůzí.
  7. Lék proti únavě
    Slyšely jste o tzv. chronickém únavovém syndromu? Jedná se o nevysvětlitelnou únavu, které se nezbavíte ani po mnohahodinovém spánku. Léky ale nejsou jediným řešením, jak se únavy zbavit. Odborníci jako součást komplexní léčby doporučují právě sportovní terapii, která má zmírnit únavu i další příznaky tohoto syndromu.
  8. Pohodové těhotenství
    Podle průzkumu amerických vědců, kteří se zaměřili na těhotné ženy sportující, a naopak ty, které nesportují, došli k závěru, že první skupina dosáhla lepší funkce srdce a plic, nepotýkaly se s únikem moči v průběhu těhotenství, ale také se jim snížila možnost deprese nebo cukrovky. Ale pozor, těhotné ženy nemusejí zdolávat maratony nebo zvedat těžké činky. Bohatě postačí procházky, těhotenské cvičení nebo třeba plavání.
  9. Stop menopauze 
    Sportující ženy se mohou vsadit, že díky pravidelnému pohybu utečou nepříjemným pocitům a změnám v období menopauzy.
  10. Prevence rakoviny
    Nejméně pětatřicet procent úmrtí na rakovinu je způsobeno nadváhou a nedostatkem aktivity, ukázal výzkum americké univerzity. Sport pomáhá lepšímu trávení jídla, které je zase ideální prevencí rakoviny tlustého střeva. Obézní lidé také produkují větší množství inzulinu, který zase zvyšuje riziko růstu nádorů.

Také si přečtěte:

Reklama