Rodina

Zuzčin těhotenský blog: Jak seznámit psa s novým přírůstkem do rodiny?

O tom, že není zubař jako zubař, ale také o přípravách na seznámení miminka s boxerkou Sofi, se můžete dočíst v dalším pokračování Zuzčina těhotenského týdeníčku. A uvidíte také, jak se štípe dřevo na hydraulické štípačce...

zuzkaPo dovolené si opět přebírám Zuzčin těhotenský týdeníček. Moc děkuji Saše, že se o něj tak pěkně starala, když jsem tu nebyl. Ale nyní už k tomu, co je u Zuzky nového. A je toho požehnaně...

Jak to Sofi vezme

Vzhledem k tomu, že má zubařka měla dva týdny dovolenou, dostala jsem se teprve minulý týden k tomu, abych se k ní objednala na prevenci. A termín? Říjen! To ale znamená až ve 25. týdnu těhotenství. Rozladěně jsem si termín poznamenala do diáře. V jednom těhotenském kalendáři jsem předtím totiž našla, že je nejlepší absolvovat první prohlídku tak v 18. týdnu. Postěžovala jsem si doma Honzovi, který navrhl, že se zeptá svého zubaře, jestli mne převezme do péče. Další den mi předal telefonní číslo, ať se objednám. Zavolám tam a sestřička mi řekne - Tak přijďte zítra v 8! Páni, takovou rychlost jsem nečekala. Ale aspoň už je i tahle prohlídka za mnou.

Také mne v noci začaly trápit křeče do lýtek, takže jsem najela na prozatím jen mírné dávky dodatečného hořčíku. Ten jsem měla naštěstí v zásobě, protože mne tahle potíž čas od času potrápila i dřív, nejčastěji při vehementním šlapání na kole do kopce. Ale jinak je u nás zdravotně vše v pořádku, takže se snažím pomáhat, dokud to jde. I proto jsme se už teď dali s Honzou do přípravy dříví na zimu. Máme totiž plynový kotel, který se minulou zimu relativně často vypínal, takže je jen otázka času, kdy umře úplně. A díky zákonu schválnosti se tak stane v nejméně vhodnou dobu. Naštěstí máme pro takové případy jako malou zálohu v obýváku krbová kamna. Moje úloha byla rozřezané dříví na štípačce rozštípnout a Honza ho v bedýnkách vynášel na balkon, abychom ho měli připravené hezky po ruce. Štípačka je úžasná věc - stačí jen mírně zatlačit na dvě „řídítka“ a vše se udělá samo. Tohle mne baví, a nejen mne, občas jsme se s Honzou předháněli, kdo bude zrovna teď štípat. Výsledek byl jasný, já menší lehčí dřeva a Honza zbytek.

stipani

O víkendu se za námi přijel podívat můj brácha s rodinou a tentokrát vzal s sebou i jejich nového pejska - Coru - která konečně prošla vším očkováním a mohla se dostat do kontaktu s jiným psem, tedy s naší Sofi. Sofi byla z nové návštěvnice u vytržení. Celý den spolu lítaly a já celý den běhala za nimi, aby se mi je podařilo vyfotit. Nadlidský úkol - mám vyfocený přehršel rozmazaných šmouh a jen pár použitelných.

sofi a cora

Také se mi dostalo do rukou červnové vydání časopisu Marianne, kde je rozhovor se zvířecím psychologem. Kromě jiného se tam zmiňuje o tom, jak na to, když se v rodině se psem objeví miminko. Samozřejmě se to týká především rodin, kde je pes skutečně součástí rodiny a bydlí v bytě. Na základě toho jsem si vytáhla z internetu několik článků na téma miminko a pes. Jasné je, že aby pes nežárlil, je nutné se mu nepřestat věnovat. To nebudu rozebírat. Zarazilo mne ale dle internetu ideální seznámení psa s právě přineseným novým členem rodiny. Bylo tam: Nejprve se se psem přivítá panička. Pak se dá na zem deka, na kterou se položí mimino. Pes se připne na vodítko a pustí se k dítěti jen tak, aby je mohl očichat, a přitom se ho nedotýkal čumákem.

Když si představím, že bychom tohle aplikovali se Sofi, nevím proč, ale jsem si jistá, jak by to dopadlo. Pokud by na mimčo nedosáhla čumákem, tak by se zapřela svou býčí silou, aby se k němu dostala, stoupla by si nad něj a od hlavy k patě by ho umyla. Takže, milí páni odborníci, vaše rady nejsou vždy použitelné.

Zuzka


Dnes mám pro tebe, Zuzko, malou fotoodpověď na tvé štípání. O dovolené jsem si totiž poprvé také vyzkoušel hydraulickou štípačku, a takhle mi to šlo...

stipacka

Musím říct, že mě to děsně bavilo - člověk si při práci krásně vyčistí hlavu a přemýšlení nad tím, jak správně nastavit polínko, aby výsledný štěp byl co nejideálnější, je překvapivě zábavné.

stipacka

Přiznávám ale, že naštípaná hromada není celá moje práce, zvládl jsem asi 40 polínek.

Jinak, co se týče seznamování Sofi a Fazolky, myslím, že tady opravdu žádné nebezpečí nehrozí. Ne nadarmo moje oblíbená věta zní: Sofi je mazel! Takže vlastně jedno nebezpečí hrozí, nedovedu si představit, že by Sofi dokázala Fazolku nenávistně či žárlivě pokousat, ale umím si představit, že ji umazlí a utulí.

Čtěte Zuzčin blog

   
08.08.2012 - Těhotné - blog - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [57] enka1 [*]

    krockova.pavla@seznam.cz — #50 Jakub D. Kočí — #53  Sml16Asi tak, chce to brnění, i nesouhlas se dá psát s taktem. Ono každý týden napsat článek a ještě, aby všem voněl, to je fuška, kterou si umí málokdo představit

    superkarma: 0 09.08.2012, 07:12:47
  2. avatar
    [56] tajnostii [*]

    Hezké fotkySml22

    superkarma: 0 08.08.2012, 23:21:26
  3. avatar
    [55] nugyna [*]

    co clovek, to nazor.Je pravda, ze pokud je pes starsi a s detmi nevyrustal , nemuzem vedet, jak zareaguje. Jak bude zarlit a podobne. Staci si dat pozor,ale ukazat, ze ve smecce je novy prirustek. Zalezi i na tom, kdo je vudce smecky.Nesmi to byt ten pes,ale jeho pan. Nasemu psovi bylo 6 let, kdyz jsem porodila. Pri prichodu z porodnice, jsem mu dala ocmuchat kluka,ale opatrne,aby na nej nemohl.Aby vedel, ze je tam nekdo novy.Casem si zacal zvykat a pomalu prijimat do smecky.Na to, ze je starsiho vydani, tak docela v poradku.Ale deti male moc v lasce nema. Utika pred nimy, tak musime davat pozor, kdyz se dostane do rohu. Muze kdykoliv vylitnout. Zatim jen  jednou kluka upozornil, a kluk si to pamatuje.Deti jsou ze zacatku zvidavi a musi se davat porad pozor. Ted uz jsou klukovi skoro dva roky a vychazeji spolu velice dobre..dokonce se ho pes uz zastava, nebot vi, ze mu kluk hazi namky.Sml67 Vase fenka urcite prijme noveho prirustka lepe..mam takovy pocit,ale opatrnosti neni nikdy dost.

    superkarma: 0 08.08.2012, 22:29:39
  4. [54] Roland [*]

    Pěkné vyprávění o aktivitách a i hezké fotky.Sml16

    superkarma: 0 08.08.2012, 18:35:47
  5. avatar
    [53] Jakub D. Kočí [*]

    krockova.pavla@seznam.cz — #50 Toť zlo anonymní diskuze - když si člověk přečte reakce třeba na Seznamu či na Zpovědnici, tak se někdy hodně diví, co jsou lidé schopní druhým napsat - ŽENA-In je proti tomu selanka. Jenže to nejde nijak ovlivnit, jen se proti tomu obrnit. Bohužel...Sml15

    1. na komentář reaguje enka1 — #57
    superkarma: 0 08.08.2012, 18:10:39
  6. avatar
    [52] ladouch [*]

    Naši mladí mají také pejska a když přišlo mimi, tak ho vzal úplně v pohodě už čtyři roky jsou kamarádi.Sml22Sml22

    superkarma: 0 08.08.2012, 18:08:15
  7. avatar
    [51] daska59 [*]

    Každý kdo má psa už dovede odhadnout, jak se zachová. S mimčem si myslím, že problém nebude. Horší to bude až začne pejska píchat klacíkem do oka. Ale pořád je to o tom dospělém, který má vychovat obě dvě zůčastněné strany.

    superkarma: 0 08.08.2012, 17:03:43
  8. [50] krockova.pavla@seznam.cz [*]

    HaBraMa — #49

    Máš pravdu:)

    Mě se třeba ta kritika hodně dotýká, protože jsem hodně citlivá zvlášť teď, ale i proto že každý týden se snažím napsat ten týdeníček co nejlepší a nejhezčí, vybrat nejlepší fotky, tak mi je to potom líto:( Ale tak samozřejmě nemůžu počítat s tím že všichni budou jen pozitivní...

    A dokonce mě i mrzí u dalších dvou týdeníčků špatné reakce, protože to není jen tak to psát a pouštět si někoho do soukromí to je pravda a když někdo řekne neměli jste se do toho hlásit, tak osobně pro mě jsou ty výhry velká pomoc do začátku obrovská pomoc, protože peněz nemáme moc a všechno je drahé a pořád jen zdražuje, doba je prostě hodně těžká:( To je jen můj názor, někdy se mi reakce zdají prostě nepřiměřené...

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #53
    2. na komentář reaguje enka1 — #57
    superkarma: 0 08.08.2012, 16:23:46
  9. [49] HaBraMa [*]

    Při  čtení reakcí některých čtenářek a čtenářů se obdivuji odvaze Zuzky, Pavly a Alenky. Ono to není zas až tak jednoduché pustit někoho do svého soukromí. Fandím jim!

    K diskuzi o psech jen toto…Ono totiž hodně záleží na mantinelech jaké zvířátkům  nastavíme, jak je vychováme, jakou mají povahu a i jakou rasu doma máme[/i]. Ten problém ale většinou bývá spíš v páníčcích. Jak tak sleduji Zuzčino vyprávění,  ona si se  Sofi  určitě poradí.  Sml67

    1. na komentář reaguje krockova.pavla@seznam.cz — #50
    superkarma: 0 08.08.2012, 15:49:38
  10. [48] cilani [*]

    enka1 — #47 ten co má k těm 40 cm bude děcko bránit předemnou. Za něj dám ruku do ohně. Dětem maximálně něžně stahoval ponožky. Když jsme na ulici potkali rodiče, který trestal dítě (ať už zvýšeným hlasem nebo přes zadek) snažil se dostat mezi dítě a rodiče a bránit dítě. ta menší krysa možná bude žárlit, ale u ní se to projevuje tím, že se snaží vecpat mezi mě a toho, kdo se podle ní ke mně nevhodně tulí nebo má víc pozornosti. Myslím, že si na děcko zvykne snadno, protože se ráda na někoho lepí, takže bude asi pořád ležet u něj. Ani králíka nemají tendenci chytat, jen mu kradou od huby žrádlo.

    superkarma: 0 08.08.2012, 15:00:49
  11. avatar
    [47] enka1 [*]

    cilani — #45 Takové nejvíc žárlíSml22

    1. na komentář reaguje cilani — #48
    superkarma: 0 08.08.2012, 14:48:45
  12. avatar
    [46] delfi.na [*]

    Klára Wimmerová — #21 taky máme známe, kteří mají (pro mě) obrovského psa Kane Corso a jejich dvouletá dcerka mu v klidu strkala ručičku do papule, aby mu sebrala granuli a on nic. Prostě bylo vidět, že malou miluje. A je fakt, že své páničky poslouchá na slovo.

    superkarma: 0 08.08.2012, 14:28:58
  13. [45] cilani [*]

    Bébina — #44 no jo, ale co s těmi, co už psa mají a teprve si děcko pořídí? Já bych ani jednoho ze psů pryč nedala. Ale je pravda, že ti, co je mám v bytě jsou malé krysy do 40 centimetrů..

    1. na komentář reaguje enka1 — #47
    superkarma: 0 08.08.2012, 14:28:00
  14. [44] Bébina [*]

    Já svého syna držím od všech psů dál, i od těch, co znám léta. Prostě jim nevěřím, protože pokousaných dětí bylo už hodně a nejčastěji od psů rodinných. Můžu vychovávat dítě i psa jak chci, ale výchovou neovlivním to, že dítě, co sotva chodí, spadne na psa a píchne ho přitom třeba do oka, ten se lekne, ožene se a plastický chirurg bude mít dost práce, aby přišil nos, tváře, či uši tam, kam původně patřily. Kdepak, k psům až ve chvíli, kdy to dítě pochopí, jak se ke zvířatům chovat.

    1. na komentář reaguje cilani — #45
    superkarma: 0 08.08.2012, 14:17:24
  15. [43] Anime Otaku [*]

    Jo my si pořídili psa dřív než dítě právě proto že chceme až jednou bude doma mimino, aby čubina byla dospělá a my věděli jak reaguje. Jinak máme super psa, dokonce když jáí u nějakého plyšáka zakážu trhání, tak si s ním hraje bez demolice (nepočítá li se za demolici oslintání skrz nazkrz)Sml79

    Jindriska8 — #38 Bacha aby si rotwík nezívnul a mrně omylem nsepolk Sml30

    AndreaK — #39 Tak v tomhle případě doporučuju zajít na cvičák, tam Vám poradí a pokud rdousí zvířátka, tak bezpodmínečně oddělit od miminka a nenechat je o samotě spolu. Ono na začátku ve velikosti mezi mimčem a slepicí moc rozdíl není.

    superkarma: 1 08.08.2012, 14:03:32
  16. [42] papír [*]

    Já bych se prostě o své děcko bála.

    superkarma: 0 08.08.2012, 13:50:33
  17. [41] 1021965 [*]

    Pes je dobrý hlídač miminek a malých dětí, ale obezřetnost je vždy na místě.

    superkarma: 0 08.08.2012, 13:32:13
  18. avatar
    [40] ajjana [*]

    cilani — #35 no u ní to tak jistě je..pod každým článkem nějaká ptákovina se smajlíkama.

    superkarma: 0 08.08.2012, 13:25:04
  19. [39] AndreaK [*]

    Ja se teprve chystam to vse nastudovat. Mimco tu bude za 2 mesice a doma mame 4 leteho dabla, Jack Russell! Docela se toho bojim, ale vim, ze musim mu verit, jinak jsme v pytli!! Spise se bojim o hracky. Pes je jak divy pokud slysi jakoukoliv hracku piskat ci vydavat zvuk. Pokud ma nekdo nejake dobre rady ohledne hracek, budu rada. Pes miluje tenisaky, plysove hracky a cokoliv piskaciho. Pokud to piska, tak to rozskube.

    To ma v genech. Uz ma na konte nekolik divokych zajicu, holubu a slepic. Jakmile zvire spestane vydavat zvuk, pes ztraci zajem a jde si po svem. Je to cista bez kapky krve prace!

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #43
    superkarma: 0 08.08.2012, 13:15:59
  20. avatar
    [38] Jindriska8 [*]

    Přítel dcery má rotvajlera a ten je z miminka hotovej a pořád by ho oblizoval,ale musíme být ostražití.Sml22

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #43
    superkarma: 0 08.08.2012, 12:52:10
  21. avatar
    [37] Lukáš Čejka [*]

    Jakub D. Kočí — #32 Tak s nejakym neurotikem - treba proto, ze ma spatne zkusenosti, byl tyrany - nebude fungovat spousta veci, ale to uz musi vedet majitel toho psa, co je jeho milacek zac. Sml80

    superkarma: 0 08.08.2012, 12:47:10
  22. [36] Trefa [*]

    Trefa:ja myslim ze pes si brzo na miminko zvykne .budou dobri kamaradi.miminko jak povyroste mu bude brat i zradlo z jeho misky.

    superkarma: 0 08.08.2012, 12:42:11
  23. [35] cilani [*]

    ajjana — #34 hlavně, že jsou za to body, no ne?

    1. na komentář reaguje ajjana — #40
    superkarma: 0 08.08.2012, 12:40:27
  24. avatar
    [34] ajjana [*]

    lidicka — #2 zase blbej komentář..ono to totiž důležité je!

    1. na komentář reaguje cilani — #35
    superkarma: 0 08.08.2012, 12:29:35
  25. avatar
    [33] ToraToraTora [*]

    Jakub D. Kočí — #32 Mimina jsou gumová. Mě takhle očuchávali juniora sourozenci a vím, že třeba dlouho nechápali, že brácha je sice super, ale bude dlouho trvat, než bude běhat. Tak ho vzali za ručičku a dotáhli, kam potřebovali.- čert vem prahy, šestinedělí, fontanelu. . Sml30 

    superkarma: 0 08.08.2012, 12:29:09
  26. avatar
    [32] Jakub D. Kočí [*]

    ToraToraTora — #11 Prostě mi to přijde divné. Ale nikdy jsem psa s miminem neseznamoval, jen jsem už vychovával několik psů a vím, že každý pes je jiný. Dovedu si představit psa, se kterým to může v pohodě fungovat, ale dovedu si představit psa, se kterým to fungovat nebude, třeba pro to, že je příliš hrom do police a já bych měl strach, že prostě na mimčo hňácne, vodítko, nevodítko.

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #33
    2. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #37
    superkarma: 0 08.08.2012, 12:25:49
  27. avatar
    [31] řinka [*]

    enka1 — #30 To si pišSml30Ségra jedla kráičí bobky a tvrdila,že jsou to bonbonySml52Je tady pořád a zdravá.Co je proti tomu psí olíznutíSml30

    superkarma: 1 08.08.2012, 12:11:22

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] enka1 [*]

    řinka — #29 cilani — #28 a jak nám to prospívalo

    1. na komentář reaguje řinka — #31
    superkarma: 0 08.08.2012, 12:06:20
  2. avatar
    [29] řinka [*]

    cilani — #26 Ředkvičky,okurky,jahody a jiné jsme jako děti kradly na poliSml30,otřely o tepláky,nikdo to neřešil.Když byl syn malej ani rohlík jsem neřešila když mu upadl na zem,ofoukla a ,,tady ho máš".Ještě dostal přes ruku,aby to neházel na zem.Alergie?Neznám.Sml16

    1. na komentář reaguje enka1 — #30
    superkarma: 2 08.08.2012, 11:55:34
  3. [28] cilani [*]

    enka1 — #27 Sml52 moje máti by mohla vyprávět, co jsem kdy snědla... ale zatrhla jsem jí to. Pro ní je to sranda, mě je trapně, jen si vybavím, jak to vypráví.. Ale byla jsem batole a holt chutě byly..

    1. na komentář reaguje enka1 — #30
    superkarma: 0 08.08.2012, 11:47:54
  4. avatar
    [27] enka1 [*]

    cilani — #26 Má neteř kdysi seškrabávala z mola do rybníka ptačí trus a chtěla si pochutnávat. Švagrová jí to celá zděšená letěla zamezit a její otec prohlásil - nech ji, vždyť to v hubě nikdo nemělSml30

    1. na komentář reaguje cilani — #28
    superkarma: 0 08.08.2012, 11:30:26
  5. [26] cilani [*]

    multistrada — #15 doktoři ti na to řeknou, že aspoň nebude z děcka skleníková kytička.

    Jo a co tak pozoruju své psy, max. ty hovna očuchají, ale nebaští. To dělali v mladším věku. Já se jako děcko rochnila v bahně (a kdo ví co tam po dešti ještě bylo), jedla nemyté ovoce a zeleninu omytou dešťovou vodou ze sudu na zalívání -  a žiju.

    1. na komentář reaguje enka1 — #27
    2. na komentář reaguje řinka — #29
    superkarma: 0 08.08.2012, 11:18:29
  6. avatar
    [25] enka1 [*]

    multistrada — #15 Kolikrát pohladíš dítě po tom co se dotkneš rukověti nákupního košíku, tyčky v autobuse, kliky u dveří obchodů? To je teprv semeniště nákazySml24

    superkarma: 3 08.08.2012, 11:04:50
  7. avatar
    [24] ToraToraTora [*]

    Klára Wimmerová — #21 Já se ale ještě pořád bavím o rituálu přijetí mimina psem, nikoliv o volbě domácího mazlíčka Sml80

    Míšin článek byl super, pamatuji si ho.

    superkarma: 0 08.08.2012, 11:01:58
  8. avatar
    [23] enka1 [*]

    Klára Wimmerová — #21 Sml16Můj syn taky kradl psovi z misky graule

    superkarma: 0 08.08.2012, 11:01:04
  9. avatar
    [22] Lukáš Čejka [*]

    Jakub D. Kočí — #8 to pak vypada jako krmeni zvere :"na, vem si kralicka" Sml32Sml54

    psi proste mimina nezerou Sml80

    superkarma: 1 08.08.2012, 10:43:57
  10. avatar
    [21] Klára Wimmerová [*]

    multistrada — #15 ToraToraTora — #18 Pamatuju si, jak kdysi Míša Kudláčková chystala vyprávění o tom, že jedna z jejích dcer jedla občas se psem z jedné misky. Říkala jsem: to přece nemůžeme vydat, čtenářky tohle nevydýchají. :) Vydali jsme a nikdo se tuším nebouřil, ba právě naopak. Prostě buď psa máte, je to člen rodiny a podle toho se chováte, nebo ho nechcete a nemáte, protože vám třeba psi smrdí nebo se jich bojíte anebo nechcete mít všude chlupy... neodsuzovala bych nikoho, je to volba každého.

    1. na komentář reaguje enka1 — #23
    2. na komentář reaguje ToraToraTora — #24
    3. na komentář reaguje delfi.na — #46
    superkarma: 1 08.08.2012, 10:40:37
  11. avatar
    [20] blesksoft [*]

    my máme čivavu a ta mi vždycky ležela u břicha a už si zvykala takhle po příjezdu domů jsme jí hned pustili k mimču, ale je to pes jiných rozměrů

    superkarma: 0 08.08.2012, 10:33:10
  12. avatar
    [19] Hanula [*]

    Sml15nerada vidím pejska a miminko - nemám v tomto případě k psovi důvěru

    superkarma: 0 08.08.2012, 10:31:44
  13. avatar
    [18] ToraToraTora [*]

    multistrada — #15 Tak se schválně nějakého doktora zeptej Sml58 Budeš překvapená. Přdsudky jsou vždyckY horší než smrdutá tlama. Jo a psa také nemám. jenže tohle není o tom, čí chlupy ještě akceptujeme, ale oprostém fungování soužití psa s člověkem a i přes všechnu  lásku k nim si zachovává jistá pravidla.  Jo a nemám ani kočku, ani koně, ani kozu, prase, hada, pavouka, králíka nebo činčilu. Tedy jestli je to relevantní Sml24

    1. na komentář reaguje Klára Wimmerová — #21
    superkarma: 1 08.08.2012, 10:23:09
  14. avatar
    [17] Kytinkak [*]

    asi je lepší když se tento způsob udělá, jistota je jistota

    superkarma: 0 08.08.2012, 10:23:05
  15. [16] olinka55555 [*]

    Pes musí dítě přijmout do smečky, musí mimino očuchat a oblízat - to mu neublíží. Pak bude dítě chránit, bude o něj pečovat a hlavně nebude žárlit.

    superkarma: 0 08.08.2012, 10:16:30
  16. [15] multistrada [*]

    Dopředu upozorňuju pejskařky a těhotnou maminku, aby tohle nečetly, protože si teď teda dovolím hodně Sml32: psa nemám a představa, že smrdutou tlamou, kterou předtím očichával kdejaké s prominutím hovna všude možně, olizuje dítě, je pro mě naprosto nechutná. Co na to říkají doktoři? Fakt zírám, kam až ta láska ke zvířecím mazlíčkům došla!!!

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #18
    2. na komentář reaguje Klára Wimmerová — #21
    3. na komentář reaguje enka1 — #25
    4. na komentář reaguje cilani — #26
    superkarma: 0 08.08.2012, 10:10:56
  17. avatar
    [14] LudPa [*]

    Přesně tak jsem seznamovala obě mé dcery s naším psem, očichal důkladně, olízal a nedal na ně dopustit.

    superkarma: 2 08.08.2012, 09:30:57
  18. [13] cilani [*]

    Jakub D. Kočí — #8 když to dítě budou držet, tak se ten pes k němu pořádně nedostane. Když dítě leží na zádech a pes má možnost vyznačit si svou pozici (postojem, ne občůránímSml32), tak to (dle mého) pes vnímá lépe.

    superkarma: 1 08.08.2012, 09:22:25
  19. [12] Roland [*]

    Kamarádka měla nejprve psa, pak mimčo a vše šlo OK.

    superkarma: 0 08.08.2012, 09:20:01
  20. avatar
    [11] ToraToraTora [*]

    Jakub D. Kočí — #8 Ne ne, Kubo, věř mi. Švagrová vlastní dokonce psa záchranáře a prošla mnoha výcviky a všichni odborníci doporučili to samé. když si pak přinesla z porodnice pepíčka, udělali to tak a je to fajn. pes ho přijal jako člena, nežárlí a pečuje.

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #32
    superkarma: 0 08.08.2012, 09:19:32
  21. [10] cilani [*]

    řekla bych, že rady pánů nejsou vůbec od věci. V bytě mám dva psy a jednoho u známých na zahradě. Až budu mít děcko, budu je muset všechny s ním seznámit. Oba v bytě si ho určitě oblíznou a očuchají, to to dítě nezabije a jeho imunita určitě neutrpí nějaký závratný šok. Ten ze zahrady je trochu větší a těžší, takže ho budeme muset držet, aby dítě nezašlápl a udělat to na neutrální půdě, ale také nezabráníme tomu, aby ho oblízl a očuchal a zachlupatil. Budu raději, když pes dítě oblízne a tím ho přijme než když se k němu pořádně nedostane a bude nesvůj z nového vetřelce. Sml80

    superkarma: 0 08.08.2012, 09:19:20
  22. avatar
    [9] Yannize [*]

    mě teda čeká stejnej problém, akorát že s kočkou. vim, že se jí nebudu moct tolik věnovat, jako je teď zvyklá a odnesou to určitě nějaké kusy nábytku a čalounění, nojono Sml16 

    a vůbec se nebojim, jak to vezme. spíš už ji potvoru vidim, jak se krade ve dne v noci do postýlky a chce spát nalepená na miminko a zabrat si pro sebe ten fugl novej a bezvadnej pelíšek Sml52Sml30

    superkarma: 0 08.08.2012, 09:17:26
  23. avatar
    [8] Jakub D. Kočí [*]

    ToraToraTora — #5 maje — #6 Myslím, že Zuzku spíš zaráží navrhovaný způsob seznámení, kde je navrhnuta absence maminky u miminka i u psa. Také mi to přijde divné, nechat je, ať se seznámí sami a jen držet psa na vodítku, kdyby něco. Očekával bych spíš variantu rituálu, kdy jeden rodič drží psa a druhý miminko.

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #11
    2. na komentář reaguje cilani — #13
    3. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #22
    superkarma: 0 08.08.2012, 09:15:40
  24. avatar
    [7] Ferdulka [*]

    Měli jsme fenku ovčáka,než se nám narodily obě děti a nebyl sebemenší problém,děti ji milovaly a ona je,žádná alergie u dětí na srst se neprojevila a že s ní byly v úzkém kontaktuSml67.

    superkarma: 0 08.08.2012, 09:06:23
  25. avatar
    [6] maje [*]

    já teda nevím, ale předpokládám, že pes bude s nimi žít v bytě i po narození miminka. tudíž stejně dítě přijde do kontaktu se slinami a chlupy  a proto nechápu maminku, co se jí na "seznámení" nezdá. když jsem si přivezla dceru poprvé domu, tak ji také naše fena očichala a olízala. a kdykoli jsem dala dceru spát, tak si vzala (fena) svůj polštář, dala si ho vedle dcery a spala a hlídala jí. a rozhodně jsem neřešila případný chlup

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #8
    superkarma: 0 08.08.2012, 08:55:44
  26. avatar
    [5] ToraToraTora [*]

    krockova.pavla@seznam.cz — #1 No právě, aby nežárlil, dělá se tento rituál naprosto běžně. Máš starost, jak ho vezme, ale dobré rady hážeš za hlavu.ˇnepodceňuj to. Pro psa je hierarchie jeho smečky důležitá.

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #8
    superkarma: 0 08.08.2012, 08:04:48
  27. avatar
    [4] ToraToraTora [*]

    Kristepane, to je dílo.

    Samozřejmě, že ho pes pořádně očichá, olíže a tak se s ním seznámí. jestli považuje autorka tohohle deníku psí sliny za nebezpečné, pak nechápu, proč má doma psa. Rady odbborníka bych doporučovala ještě jednou přečíst a držet se jich.

    superkarma: 1 08.08.2012, 08:03:41
  28. avatar
    [3] enka1 [*]

    lidicka — #2 Sml80Někdy ti opravdu nerozumím

    superkarma: 4 08.08.2012, 06:47:19
  29. [2] lidicka [*]

    To jsou starosti - jak seznámit psa s mimčem??? Sml52Sml30

    1. na komentář reaguje enka1 — #3
    2. na komentář reaguje ajjana — #34
    superkarma: 0 08.08.2012, 06:31:18
  30. [1] krockova.pavla@seznam.cz [*]

    No já jsi myslím že pejsci jsou nevyzpytatelní, určitě bych byla při seznamování opatrná:) Zvířátka můžou na miminko i žárlitSml16

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #5
    superkarma: 0 08.08.2012, 06:05:54

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme